سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
    15 شوال 1445
      Tuesday 23 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        سه شنبه ۴ ارديبهشت

        نوای عشق

        شعری از

        بختیار فرّخ

        از دفتر غزلهای عارفانه نوع شعر غزل

        ارسال شده در تاریخ جمعه ۹ آبان ۱۳۹۳ ۰۸:۴۷ شماره ثبت ۳۱۳۴۸
          بازدید : ۷۵۹   |    نظرات : ۳۹

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر بختیار فرّخ

        نوای عشق
        ***
        چو حلاجان نوای حق، انالحق را به سر، دادند
        سرافرازان سری بالای دار، الحق که سر، دادند
        چنان عاشق چنین مستی سزاوار لقا گشتند
        به سرداری رسند آنان، نوای عشق سردادند
        از آن میخانهﻯ قدسی به عاشق میرسد فیضی
        یکی را قطره از سهمش، یکی را سربه سر دادند
        اگر رندی، کنش بی واکنش معنا نمیگردد!
        یکی را نقمتی همپای نعمت، دردِسر دادند
        قرار دل چنان با یک خم ابرو بدل را خورد
        که از کف داد خود را تا، پیامی از خبر دادند
        دم عیسی به جای خود، به چشم دل ببین اسرار
        چرا به مریم عذرا، پسر را بی پدر دادند!؟
        به قدر وسع حال دل، شوی مست و خراباتی
        یکی با جرعه ای مست و یکی دریا به بر دادند
        من آن معشوق خود را درهزاران چهره میبینم
        چو شستم دیدهﻯ بیرون، درون چشم بصر دادند
        سکوت ار "بختیارا" پیشه گردانی زهی بر تو
        صدف خاموش شد در قعر، از آن دل پُر گهر دادند
        (بختیار فرّخ)
        ۱۰
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0