سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
    17 شوال 1445
      Thursday 25 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        پنجشنبه ۶ ارديبهشت

        راه حسین (ع)

        شعری از

        محمد حسین پژوهنده

        از دفتر شعرناب نوع شعر غزل

        ارسال شده در تاریخ جمعه ۲ آبان ۱۳۹۳ ۲۲:۴۰ شماره ثبت ۳۱۱۳۸
          بازدید : ۳۳۴   |    نظرات : ۲۸

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر محمد حسین پژوهنده

        شب نخلستان شب بی همتا شب تاریکی چه روان فرسا
        شب کوهستان که بغرّد شیر و از آن نالد که شده تنها 
         
        شب نخلستان شب واویلا که علی نالد به دل صحرا 
        نه برای رنج و غم دنیا؛ که ندارد یار و کسی مولا 
         
        تو هم ای دل وه چه غریب استی بخروش از جان که عجیب استی
        ولی همچون زن به گَهِ زادن منما از جور جهان آوا
         
        بخروش از عهد کهن این بار و سر و تن را به خدا بسپار 
        و نلغز از جای و به فرمان باش و نزن در جاده حق درجا 
         
        همه آنانی که بُدند آن دم به هدف عارف به حقیقت هم
        تو اگر بینی همه را حالا نشناسی شان بخدا اما
         
        همه اینک از چک و از سفته، دل و جان از دم شده آشفته
        چو کنند آغاز سخن بی شک گله از سرما بود و گرما
         
        هله آزاده چو حسین بر پا ! نه که بسپاری به ستم خود را
        که به پای عدل و حقیقت جان چو فدا گردد چه بود زیبا !
         
        به دلی خسته به پری بسته، هم از هر آز و طمعی رسته
        بسرود این چامه پژوهنده به حسینی های جهان  اهدا
         
        ================================
        پ. ن: متن اصلی این غزل حماسی در تاریخ 1352/5/9 در قاین به صورت چارپاره سروده شده، و اکنون در قالب رمل مثمن ابتر آماده و ارائه می گردد. 
        ۱۰
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0