سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 10 فروردين 1403
  • همه پرسي تغيير نظام شاهنشاهي به نظام جمهوري اسلامي ايران، 1358 هـ‌.ش
20 رمضان 1445
  • شب قدر
Friday 29 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    جمعه ۱۰ فروردين

    بگفتا که کمال دین در این ست علی الحق، امیر المومنین است

    شعری از

    فرامرز فرخ

    از دفتر شعرناب نوع شعر مثنوی

    ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ ۱۰:۵۴ شماره ثبت ۳۰۶۱۸
      بازدید : ۳۸۵   |    نظرات : ۲۶

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    دفاتر شعر فرامرز فرخ

    خدایا ای خدایا ، کن عنایت
    به ایامی که نامش شد ولایت
    بده توفیق ، تا قدرش بدانیم
    ولایت را کمی درکش نماییم
    تو ابراهیم را ،خواندی امامش
    بدادی رتبه ی خاص و تمامش
    چرا که او به واقع بتشکن بود
    خدا را آیتی بر مرد و زن بود
    بداد او را خدا ، در وقت پیری
    چه فرزند ی که یکتا در دلیری
    شد او حاضر فدا سازد پسر را
    ز هر قیدی ، رها سازد بشر را
    خدا هم داد ، مزد این اطاعت
    نبوت شد ، به اولادش عنایت
    امامت را ، تداوم اسمَعیل است
    که الحق بهترین راه و سبیل است
    ازو شد ، جد پیغمبر پدیدار
    که نام این پیمبر گشت قیدار(1)
     
    نبی ِما ، محمد  هم چنین کرد
    اطاعت از خدا در امر دین کرد
    خطاب آمد بیان کن آنچه نازل
    نموده  رب و هم ، تابیده بر دل
    بگفتا که کمال دین در این ست
    علی الحق،  امیر المومنین است
    بفر مودش به مردم ، ایهالناس
    بخوانید آیه ی حق را به اخلاص
    هر آنکس را که من مولای اویم
    علی مولا ست  بشنو آنچه گویم
    پ.ن
    1- قیدار نبی با نام اصلی قیدار بن اسماعیل بن ابراهیم از اجداد پیامبر اسلام است.
    او را فرزند اسماعیل و نیای سی‌ام محمد، پیامبر اسلام دانسته‌اند. در کتاب منتهاج البراعه تالیف میرزا حبیب‌الله هاشمی خویی و کتاب جلا العیون تالیف محمد باقر مجلسی نیز به همین منوال شجره قیدار نبی را به ابراهیم و آدم نسبت داده‌اند.[۱] در تاریخ یعقوبی آمده‌است که اسماعیل ۱۲ پسر داشت که بزرگ‌ترین آن‌ها قیدار بوده  وی در شهر قیدار که به نام خود وی منسوب است (واقع در استان زنجان) مدفون است.
    ۸
    اشتراک گذاری این شعر

    نقدها و نظرات
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


    (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0