سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 31 فروردين 1403
    11 شوال 1445
      Friday 19 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        جمعه ۳۱ فروردين

        و با پاییز می خوانم .........

        شعری از

        مریم حشمت پور

        از دفتر روشنا نوع شعر سپید

        ارسال شده در تاریخ جمعه ۴ مهر ۱۳۹۳ ۱۸:۲۳ شماره ثبت ۳۰۳۴۶
          بازدید : ۷۸۰   |    نظرات : ۶۰

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر مریم حشمت پور

        صدای رعد میآید !
        صدای پای عابر از دل شب کوچه ای خلوت
        صدای پیچش یک تند باد خیسِ پاییزی
        وهق هق های پنهانی ،
        گمانم یک نفر عاشق و با پاییز می خواند
        و مجنون بید ِ پیر آرام ؛
        درگوش زمین میگفت:
        دوباره دختر پاییز ِ رنگ آمیز می آید
        تنش غوغای بارانی
        ودر هر طــُره ی مویش ؛ هزاران عطر پنهانی
        و او زیباترین سِحر خداوند ست
        و او آواز ِ عاشق ، شور لبخندست
        زمین سرشانه های خاکی خود را تکانی داد
        وبا یک شرم دیرینه ، آهی زیر لب سرداد
        کمی بابونه و شبدر
        وآنجا رُز وحشی ،سخت با پاییز میخندد.
        وباهم ، یک صدا سرمست میخوانند:
        "" زمین هم عاشق  و دیوانه ی پاییز بازیگوش ، زمین شیدا ؛
        شده مدهوش ...""
        نسیمی سرد با پاییز می رقصد
        وابری شیطنت لبخند ریزی بر زمین پاشید
        زمین از برگ لبریز ست
        هوا پاک و دل انگیز ست
        من اینجا در کنار پنجره از عشق سرشارم
        وبا این باغ می بارم
        وبا پاییز می خوانم 
        هزاران  بار می میرم
        و جانی تازه می گیرم .........
        صدای رعد می آید ؛
        کسی با روح پاییزی
        سرا پا دلبر و محجوب ؛ گـــَـرد عشق را در کوچه می ریزد
        وکوچه یک نفس آواز میخواند.....
        ""همیشه یک نفر عاشق و با پاییز می آید..."".
        شهریور 93         / simah /
        ۱۵
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0