سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 1 ارديبهشت 1403
  • روز بزرگداشت سعدي
12 شوال 1445
    Saturday 20 Apr 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      شنبه ۱ ارديبهشت

      نی نواز نازنینان

      شعری از

      محمد فروغی

      از دفتر شعرناب نوع شعر نیمائی

      ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ ۰۱:۴۰ شماره ثبت ۲۹۸۶۲
        بازدید : ۳۲۱   |    نظرات : ۶

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر محمد فروغی

      هر چه هست
      از قامت ناساز ساز مطرب است...
      مطربا هر چه زدی
      بر گوش دل
      جز نغمه ی ناجور نیست
      می نوازد چنگ چشم جان
      نوازش های عشق
      بینوا ماندی چرا پس
      نی نواز نازنینان
      نازِ شستت
      نغمه ی نازی بزن
      شوری به پا کن
      شورِ شب شد
      بخت، یار آمد
      یار آمد
      وقت تنگست، یار دلتنگ
      سازِ ناسازی
      چرا پس
      ساز کردی
      با نگار سازگارم
      نی نواز نازنینان
      ناز کردی
      بی نوا ماندی...
      ناز کرد و بینوا ماندم...
      آری آری
      هرچه هست
      از قامت ناساز ساز مطرب است
      ورنه آن شب
      یار آمد
      لیک
      نغمه ها در گوش دل
      ناجور بود...
      « هر چه هست
      از قامت ناساز بی اندام ماست...»
      نغمه ی پایانی ساز تو بود،
      آنگه شکست...
      خوش تر از این نغمه را
      دیگر کجا خواهم شنید...
      یار بی ما رفت
      ساز مطرب هم شکست
      زال دل هم آخرین پر را
      به آتش بر کشید،
      پر کشید
      از روح و جانم
      نغمه ی سیمرغ عشق...
      ساز نو می سازم از نو
      می شوم خود
      نی نواز نازنینان
      می نوازم نغمه ی ناز
      نازنینم را شبی
      در چنگ چشمم مینوازم...

       
      ۷
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0