سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 10 فروردين 1403
  • همه پرسي تغيير نظام شاهنشاهي به نظام جمهوري اسلامي ايران، 1358 هـ‌.ش
20 رمضان 1445
  • شب قدر
Friday 29 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    جمعه ۱۰ فروردين

    مسلمانی کجاست

    شعری از

    اصغراروجی(غریب)

    از دفتر غزلیات نوع شعر مثنوی

    ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۳ ۱۱:۴۵ شماره ثبت ۲۷۹۸۳
      بازدید : ۸۹۸   |    نظرات : ۴۱

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه

    تقدیم به مسلمانان  غزه
    باز داغي بر دل و جانم نشست
    تارهاي سينه ام از هم گسست
    کهنه زخمي از فلسطين در دل است
    زخم غزه بس گرران و مشکل است  
    باز مي آيد صداي ناله ها
    خون شده در چشم نرگس ژاله ها
    ساز هاآواي غم سر مي دهند
    باغ دلها بار ماتم مي دهند
    کودکان در سوزو درد و التهاب
    آب در چشمانشان بر جاي خواب
    غنچه ها را گل نگشته چيده اند
    بلبلان ازباغها کوچيده اند
    اين گلستان رنگ و بويش آشناست
    در تمام چهره اش رنگ خداست
    خانه ويران است وشهري درعزا
    ديده ها گريان ودستان در دعا
    دسته ها با دستها پيوسته اند
    بين دلها وخدا پل بسته اند
    ديده اميد آنها سوي ماست
    اي مسلمانان مسلماني کجاست
    اين حديث گريه تا کي گفتنيست
    جغدازاين بامها کي رفتنيست
    قبلگاه عاشقان اشغال شد
    هرعرب آن راشنيدولال شد
    دين ما شوراست وخون وافتخار
    کي بود باظلم وظلت سازگار
    اي عرب برخيز و فکر چاره کن
    رشته وابستگي را پاره کن
    دستها رايکصدايکسوکنيد
    برکتاب ومکتب خودروکنيد
    دفترافشاگري راواکنيد
    حاکمان خفته رارسواکنيد
    با که مي گوئي تو احوال غريب  
    شکوه کرديم ونشد ياري نصيب
    خواجه هم زين ماجرا آشفته است
    فال ما را شاعرانه گفته است
    ما زياران چشم ياري داشتيم
    خود غلط بود آنچه مي پنداشتيم
    ۹
    اشتراک گذاری این شعر

    نقدها و نظرات
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0