سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 31 فروردين 1403
    11 شوال 1445
      Friday 19 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        جمعه ۳۱ فروردين

        چه می گذرد بر کســـی که چـــو من آه و ناله اش از آسمـان گذرد

        شعری از

        ابراهیم حاج محمدی

        از دفتر عاشقانه ها و عارفانه ها نوع شعر غزل

        ارسال شده در تاریخ شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۳ ۰۴:۴۵ شماره ثبت ۲۷۷۶۹
          بازدید : ۴۶۲   |    نظرات : ۳۵

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر ابراهیم حاج محمدی

        ندیده دلـــت داغ لاله رخـــی تا چـــو مــن همــه عمـر آه از آن بکشی
        شـــود به عیـــان شعلـــه ور هــمـه جان آتشین اگر آهی نهان بکشی
        تو را چـــه خیـــال ای عزیـــز دلـــم در فــراق تــو سر تا به پا شررم
        شـــود چــه مگــر از برای خدا سر اگـــر که از افســـرده جان بکشی
        چنـــان که من از فــرط عشق توام غرقه  در خودم ای نازنین به خدا
        ســـزد کــه به حالـــم همیشه فغـــان از صمـــیم نهـــادت عیان بکشی
        چــه می گذرد بــر کســـی که چـــو من آه و ناله اش از آسمـان گذرد
        مگـــر نه منـــم صیــد رام تو پـــس از چه رو به کمیــنم کمان بکشی
        رســـد اجلـــم پیـش از آن که تـــو را از قضـا و قـدر صدمه ای برسد
        خـــدا نکنــــاد از قبــــال مــن ای نازنـیـن تو از این پس زیان بکشی
        گمـــان نکنـــم ذرّه ای شـــود از حُســـن روی تـــو کـــم مــاه بی بدلم
        امید مـــن است اینکـــه با کــــرمت لحــظه ای به سرم سایبان بکشی
        دلم شده است آشیــانه ی کی؟ ، کار و بار دلــــم شـــــد بهانه ی کی؟
        نهال امیــدم توئی تو بمـــان تـــا کـــه قــــد فقـــط  ای ارغوان بکشی
        دلا رســـدت هر چه از خـــم گیسـوی دلبــــر فتّــــان به جــــان بخری
        فــلاح تو جُــز در همــــین نبُوَد سـر به شکرانــه این شوکران بکشی
        اگر به لبــت جان رســـد نَگُشــائی به شکوه زبان تا که دلبرت اوست
        غمـــت نبُـــوَد بــا جمـــال رخــــش رخت اگر که از این آشیان بکشی
        ۹
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0