توده هاي پرفشار بغض از هر سو هجوم آورده اند
آسمان ابری زمین اما کویری پيش بيني مي شود
جبهه ي ناپايداري مي رسد از شرق و غرب قلبها
بارش باران اشك و برف پيري پيش بيني مي شود
رعد و برق و باد و طوفان كوچه هاي شهر را پر مي كنند
احتمال ضرب و شتم و دستگيري پيش بيني مي شود
بادها از سمت مغرب مدرك جعلي به تهران مي برند
پست بالاي مشاور يا وزيري پيش بيني مي شود
پول باد آورده اي از پولهاي حوزه ي نفت جنوب
خارج از قانون جوّ و راه شيري پيش بيني مي شود
ابر و باد و باد و ماه و خورشید و فلک دنبال وام خودرو اند
روزگار " قهوه ي تلخ مديري" پيش بيني مي شود
سفره های مردم پایین شهر از نان گندم خالی است
موج كفرآلود حرمان و فقيري پيش بيني مي شود
راهبانان محور ليلا و مجنون را به شدّت بسته اند
عاشقان سرسپرده، آدمکهای خمیری پیش بینی می شود
شاعری را با خیال ماه اندر کوچه ی شب دیده اند
عزل ماه و حکم تکفیر"مشیری" پیش بینی می شود
يك خبر از "واحد جعل خبر" اينك به دست ما رسيد:
امشب اينجا آفتابي گرمسيري پيش بيني مي شود!
پ.ن(زيرنويس خبرها):
دادن يارانه ي دارو به داروخانه ها تصويب شد
خودكشي با قرص نان و سمّ سيري پيش بيني مي شود
(م. فریاد)
بسیار ناب است چونان همیشه اما چون اجازه نقد دادید در کمال احترام فقط یک نکته عروضی را عارضم و آن اینکه در عروض کمترین مقدار وزن یک بیت مربع و بیشترین مقدار مثمن است ( یعنی حد اقل یک مصراع دو رکن است و حد اکثر آن چهار رکن که بیت چهار رکنی یا هشت رکنی میشود ) امات در سردوه زیبایتان هر مصراع پنج رکن است البته با موزونیت کامل بعنوان مثال اگر واژه ی
( پیش بینی)
حذف شود وزن مصراع تان میشو ( فاعلاتن / فاعلاتن / فاعلاتن/ فاعلن) جالب اینجاست که واژه ( پیش بینی) دقیقا بر وزن ( فاعلاتن است)
یعنی وزن هر مصراعتان به ترتیب که شما فرموده اید پنح رکن است بدین طریق
( آسمان اب= فاعلاتن/ری زمین ام= فاعلاتن/ ما کویری = فاعلاتن/ پیش بینی = فاعلاتن / میشود= فاعلن) خلاصه کلام که شما از اوزان معمول
یک رکن ( فاعلاتن ) اضافه دارید ولی چون رکن کامل است ناموزونی آن به هیچ وجه حس نمیشود شاید این را هم جزو ساختار های هنجار شکنانه به حساب آورید که البته هنجار شکنی موزونی است
اطاله کلامم را به سعه صدرتان ببخشید )
با آرزوی بهترنها برای شما بزرگوار