سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

بسم الله الرحمن الرحیم به سایت خودتان شعرناب خوش آمدید مدیر موسس سایت ادبی شعرناب فکری احمدی زاده(ملحق)

پنجشنبه ۲۸ خرداد

برزخ جنون

شعری از

رحیم فخوری

از دفتر رقص در آش نوع شعر غزل

ارسال شده در تاریخ ۲ هفته پیش شماره ثبت ۱۴۶۱۸۶
  بازدید : ۳۹۴   |    نظرات : ۱۰۰

رنگ شــعــر
رنگ زمینه

این حمله قلبی نیست
در «پانیک*» ترسناکی غواصی می کنم
با خرطومی دریده
جاذبه زمین
میچربد به جذبه ماه*
برای سقوط به  اعماق درونم
با سر می افتم 
روی خار تنان مرجانی
اما حواسم
درتسخیر دلقک بازی اختاپوسی
شبیه به رقص آدمخواران جنگلی
؛
پنجره ادراک ،پرده ذهنم را 
سپرده دست  زن رختشوی مفلوکی
واوهرچه زور دارد  ومی سابد 
در چشمه جوشان وآب داغ آن
رنگ رویش  باز نمی شود که نمی شود
حرص می خورم ازاینکه نمی داند
هرشُوینده نمی شُوید 
آلزایمر خاطره ها را . . .
؛
در این حیص وبیس
دل را اسیر،
درکمان مرد حلاج می یابم
برای اعتراف 
پنبه اش را می زند که بنالد
او دیگر چه مرگشه...؟
غافل از اینکه همه «فر ْتانا*» ها ْ
زیر سر اوست . . .
وچه بیخیال 
گوش جان سپرده  به نوای
طربناک  زِه کمانِ حلاجی
سرخورده پناه میبرم 
به زودیاک خرچنگم *
تا جهت به نمایاند،
پاسخ آنی ست . . .
__ گذشته ها را باید شستشو داد 
آنهم در آب رودخانه ایکه 
عازم دریاست
سرگشتگی در با غ حسرت
منتهی الیه ش برزخ جنون است
نیمه اول خرداد 1405 شهرستان کلیبر
---------------------------------------------------------------------------------------
* پانیک  (حمله ناگهانی وحشت)
* ماه نیز چون زمین جاذبه دارد وشبها آب در یا هارا جذب می کند
* (فرتانا) واژه ترکی ست  و به کل بلبشو،غوغا ،هوچی گری ،دسیسه  و... اتلاق می گردد
* زودیاک (متولدین هرماهی زودیاک خود را دارند که   زودیاک تیرماهی ها خرچنگ است)
 
 
 
 
 
 
۱۵
اشتراک گذاری این شعر
نقدها و نظرات
محمدرضا آزادبخت
۲ هفته پیش
درود استاد زیباسرودی
رحیم فخوری
رحیم فخوری
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۱:۴۱
سلام عزیز
زیبا دل پاک شماست
ممنون از حضور ارجمندتان خندانک خندانک
ارسال پاسخ
رحیم فخوری
رحیم فخوری
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۱:۴۳
با مهر وادبخدمت استاد آزادبخت
خندانک خندانک خندانک
خندانک خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۴:۵۶
خندانک
خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
رحیم فخوری
رحیم فخوری
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۷:۵۲
سلام و عرض ادب خدمت استاد اندیشمند و توانمندم بانو عجم
واقعا نمی دانم با چه زبانی از زحمات ادیبانه شما قدرانی کرده باشم
میزبانی و گل آرایی فروتنانه حضرت عالی روح وجلا می بخشد به اشعار بی روحی همانند شعر خودم
جانتات بی بلا استاد بانو عجم
خندانک خندانک خندانک
خندانک خندانک
خندانک
فرامرز عبداله پور
فرامرز عبداله پور
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۲۲:۰۸
درود
زیبا و دلنشین سروده اید
رقص قلمتان ابدی
🌹🌹🌹
طاهره حسین زاده (کوهواره)
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۰۲:۴۱

سلام استاد فخوری مهربان آتام خندانک

بلا به دور روزگارتان در پناه امن الهی خوش خندانک خندانک خندانک

رحیم فخوری
رحیم فخوری
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۲:۳۰
سلام واحترام خدمت خانم دکتر کوهواره دختر دانشمندم بسیار محترمم
ملالی نیست دختر متقی و نجیبم
زمان قاجار بیشتر خانه های ایران صبورم البته آنهائیکه دستشان به دهانشان می رسیددو تا حیاط داخل خانه داشتند .
حیاط "اندرونی "که ساختارش متفاوت از حیاط خلوت است و هم چنین حیاط "بیرونی" اندرونی که پشت عمارت یا ساختمان قرار داشت بیشتر برای خانم ها بود و ورود ممنون برایآقایان با توالت مربوطه . امادر حیاط بیرونی زنان حق نداشتند بدون روبند و چادر رفت آمد کنند حتی درکوب ورودی از کوچه وخیابان نیز دوتا بود یکی دایره ای که زنان مهمان آن را بصدا در می آوردند و و دیگری شبیه دسته هاون که مهمان جنس مذکر اعلام حضور می کرد و صدای این درکوبها بسیار متفاوت ازهم بود طوریکه صاحبخانه می فهمید مراجعه کننده مونث است یا مذکر . آن وقت صاحب خانه که بیشتر اوقات خانمها برای باز کردن در، اقرام می کردند نسبت به صدا ی دق الباب ، پوشش لازم را اعمال می کردند اما حیاط اندرونی برای بانوان خانه کالا خصوصی بود وبدون پوشش نیز در حوض آبتنی می کردند، اندزه گرفتم حصار این خانه ها دیواری به ارتفاع 6 متر و به ضخامت یک و نی متر ساخته می شدخندانک ببخشید مقدمه به درازا کشید خندانک اما حیاط اندرونی و بیرونی آدمها فیزیکی نیست زن و مرد نداره .اشکانی و قاجار نداره . اندرونی آدمها برای رها شدن از خویشِ خویش است. شعر جوششی در حیاط اندروی متولد می یابد شعر کوششی در حیاط بیرونی"قابل توجه استاد چارقدچی " بعضی وقتها و بدون اختیار ،آدم خودشو در حیاط اندرونی می بینه و حجاب از سر دل باز می کنه و دوتایی می شینند برای در د دل، و حکایت این شعر منم بر بر می گردد به این حیاط اندرونی .
قربون همه تون برم من . چه اونیکه افتخار می دهد و به اشعار مبتدیانه ام تشریف می آورد و چه عزیزیکه از دور دور ها مهرش را بدل ما انداخته است.
بابا نان نمی دهد خدا روزی رسان است بابا دل می دهد
«جانیم سیز » اینم ترکی نوشتم یرای یاد گیری فارس زبانان مهر انگیز خندانک خندانک خندانک
ارسال پاسخ
رحیم فخوری
رحیم فخوری
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۲:۳۱
با احترام وادب خدمت استاد گرانسایه دختربسیار باسوادم بانو دکتر کوهواره
خندانک خندانک خندانک
خندانک خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
طاهره حسین زاده (کوهواره)
طاهره حسین زاده (کوهواره)
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۳:۱۸

سلاملار اولسوون سپاسم استاد فخوری دانشمند خندانک

چه قدررر عالی و زیبااا و نوستالوژیک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک

استاد به نظرم آن طوری که به زیبایی و اصالت‌اندیش، بیان فرمودید همه‌چی حقیقی و زیبا و دلپسند بود ولی الان در روزگار کنونیِ ما با این فضای فیک مُدرنی و‌ تجدّدی پُست‌مدرنی جز هرج و مرج و الیناسیون ِ روحیِ افراد و جوامع ، دنیا به پَرتگاهی متلاشی و ویرانه ای غیر قابل تحمّل ازجمیعِ جهات تبدیل شده است و برکت از خانه ها رفته.. . کو آن حیاط های بزرگ و قشنگی که مردم با خیال راحت و صفایِ دل و زلالی ضمیر و باطنی پاک در آن اماکنِ واقعاً باطراوت و حیات بخش، زندگی می کردند . الان ولی چه خیابان های دودآلود و چه خانه های قوطی‌کبربتی ِ بُرج‌توهُّم جای آن همه ه ه ه ... زیبایی و نَفَس تازگی را گرفته است متاسفانه.

اولی تانرینین امانیدا ساقلیقدا شادلیقلاردا برقرار خندانک خندانک
استاد عزیز سلامت و دلشاد بمانید و سربلند خندانک خندانک خندانک خندانک

جمیله عجم(بانوی واژه ها)
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۴:۵۶
خندانک
خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
رحیم فخوری
رحیم فخوری
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۷:۵۲
سلام و عرض ادب خدمت استاد اندیشمند و توانمندم بانو عجم
واقعا نمی دانم با چه زبانی از زحمات ادیبانه شما قدرانی کرده باشم
میزبانی و گل آرایی فروتنانه حضرت عالی روح وجلا می بخشد به اشعار بی روحی همانند شعر خودم
جانتات بی بلا استاد بانو عجم
خندانک خندانک خندانک
خندانک خندانک
خندانک
اميرحسين علاميان(اعتراض)
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۰۹:۵۵
عرض درود و ادب و ارادت جناب فخوری عزیز و گرانقدر خندانک
استاد هنرمند عجب عکسی به‌به زیباست خندانک 👌
جالب و متفاوت قلم زدید آقا رحیم جان
نبض قلمتان سبز و تنور دلتان گرم🌿

رحیم فخوری
رحیم فخوری
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۲:۵۲
به به استاد نازنینم برادر گل وبسیار باشخصیتم امیر حسین عزیز
آقا یک موضوعی را عرض کنم ... بقول مرحوم استاد پرویز فنی زاد «والله ، بابام جان... دروغ چرا؟ تا قبر آ آ آ آ ...» خندانک خندانک یادش بخیر...
بنده آکادمیک هنر خوانده ام و در نقاشی مدعی هستم 35 سال تصویر کار کردم اما مدعی نیستم اما کارم را بلدم درخوشنویسی ممتاز دارم و می تونم سنگ قبر خودم را با خط خوش و شعری که دوست را بنویسم، اما بخدا وندی خدا ،قسم نوک سوزن در مقوله ادبیات خصوصا در شعر وشاعری هیچ ادعایی ندارم. و عددی بسیار بسیار ناچیزم یک کوچلو بالاتر صفر خندانک لطفا کاستی هایم را ببخشید و مطئنم که از شما ها یادم خواهم گرفت و حالا هر چه که می نویسم کاملا دلی. اورژینال و محصولی کاملا ارگانیک است البته با پرورشی خودخواهانه خندانک آگاهانه جسارت نکردم بنویسم جوششی . چون بنده چشمه ای خاموشم و جوشیدن نتوانم... مخلص استادم امیر حسین اعلامیان که خیلی خیلی دوستش دارم
اینو برای اینوشتم که اگر عزیزی بنده را استاد خطاب می کند بخاط احترام به سن وسالم است نه به درجه اجتهاد در دانشی که داشته باشم... این گوشزد برایم لازم بود تا در جمع به این حقیقت معترف شوم خندانک خندانک خندانک
ارسال پاسخ
رحیم فخوری
رحیم فخوری
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۲:۵۳
با مهر عشق تقدیم به استاد محجوب و محبوب استاد اعلامیان عزیز
خندانک خندانک خندانک
خندانک خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۴:۵۶
خندانک
خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
اميرحسين علاميان(اعتراض)
درود مجدد آقا رحیم عزیز خندانک دل به دل راه داره قربان خندانک
شما کارتون درسته بزرگوار بی‌تعارف عرض میکنم
کیف کردم از هنر شما، تصویر پروانه انگار زنده‌ست خندانک آدم دلش میخواد لمس کنه!
سبز و سلامت باشید🌹
عباسعلی استکی(چشمه)
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۱:۵۶
درود استاد عزیز
بسیار زیبا و آموزنده بود خندانک
رحیم فخوری
رحیم فخوری
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۳:۵۱
سلام استاد جان
اینکه این چنین با مهر
به سراغ همگان رفتن
آن نیز هر روز روزگار
بسی ستودنیست خندانک خندانک
ارسال پاسخ
رحیم فخوری
رحیم فخوری
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۳:۵۲
با مهر وادب خدمت استاد استکی عزیز
خندانک خندانک خندانک
خندانک خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۴:۵۶
خندانک
خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۴:۵۶
خندانک
درود بر شما استاد فخوری عزیز خندانک
بسیارزیبا و تامل برانگیز بود
خندانک خندانک خندانک خندانک
خندانک خندانک خندانک خندانک
شاهزاده خانوم
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۶:۴۴
درود بر شما جناب فخوری ارجمند استاد سپیدسرا خندانک
قشنگ و مرموزه... خندانک
از واژه‌ی ترکی فرتانا خوشم اومد...

شاد باشید خندانک
رحیم فخوری
رحیم فخوری
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۷:۴۲
سلام وعرض اداب خدمت استاد بانو عزیز از قبیله شاهزادگاه صفویی
(شاهزادگان قاجار بسیار زشت رو بودند و شاهزاد گان پهلوی با سرنوشت غم انگیز) خندانک
حضورتان شوق برانگیز است وبا برکت البته اگر اول دشت با شما باشد خندانک
من به ضریب هوش بالای شما وهمینطور شیفتگیتان به شعر و ادبیات ایمان بسیار دارم
کاش می شد اینجا هم برای مهمان قهوه ای .چایی قند پلو تعارف کرد گرچه خودم عجیب عاشق قاچ های سرخین هنداوانه ام خندانک
برایتان اگر اهل بارنید برایتان ابر های تپل واگر اهل باغ و گل هستید آفتاب تب دار آرزو مندم خندانک خندانک
ارسال پاسخ
رحیم فخوری
رحیم فخوری
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۷:۴۲
با مهر وادب خدمت استاد بانو شاهزاده خانم
خندانک خندانک خندانک
خندانک خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
عباسعلی استکی(چشمه)
۱۳ روز پیش
درود شاعر عزیز
🌸 الحمدلله الذی جعلنا من لمتمسکین بولایة امیرالمومنین🌸🌸

عید الله اکبر، عید غدیر خم، عید ولایت بر شما مبارک خندانک
منیژه قشقایی
۲ هفته پیش
سلام و عرض ادب استاد فخوری ارجمند
چه تیر نامه ی ای 😊🌺🍃🌾
خودم هم متولد تیر ماه هستم
چقدر قشنگ نگرانی ها و احساس یک تیر ماهی را به تصویر کشید🌾🌾
علی رغم پوست سخت ،(که به آن پناه می برد )همیشه حامی همراه است
حتی اگر به زبان نیاورد البته بیشتر اوقات نمی تواند که نگوید
،من نیز در حال یاد گرفتن هستم که
همان جریان جاری باشم ، در عین اینکه اگر می توانم مبدا انرژی را
دست نخورده باقی بگذارم ، یا خللی ایجاد نکنم (جسارت نباشد منظور خودم هستم🙏)
حتی قدیم ترها به لاغری و قرص ماه نیز حساس بودم
، اما مدتی هست که با دیدن ماه فقط
لبخند می زنم بر گرداننده ی ماه روی ، حتی تمام صور فلکی که
در کمند روشنای چهره ی او هستند

در پناه خداوند مهربان باشد وجود عزیزتان ،
شما از جمله افرادی هستید که با خودتان صفا و مهربانی می آورید
تا وقتی هنوز این صفات زیبا وجود دارد یعنی هنوز خداوند به زمین و انسان
نگاه هدایت دارد

خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
رحیم فخوری
رحیم فخوری
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۴:۰۹
سلام گرامی !استاد قشقایی عزیز همکلاسی خوبم در شعرناب
اینکه تیرماهی هستی گروه خونت مثبت . ظریف واحساساتی ... زود رنج ...
عنصر اصلی و غالب برای متولدین تیرماهی، آب است. برخلاف برخی نظرات که عنصر آتش را به این ماه نسبت داده اند، عنصر آب نشان‌دهنده جریان داشتن احساسات، همدلی بی‌کران و شهود قدرتمند آن‌هاست. متولدین عنصر آب، منعطف، حساس و دارای قابلیت درک عمیق دنیای عاطفی خود و دیگران هستند
سیاره حاکم بر متولدین تیر، "ماه "است. تأثیر ماه بر آن‌ها بسیار عمیق و چشمگیر است. درست مانند نوسانات ماه در آسمان، تیرماهی‌ها نیز ممکن است دچار تغییرات خلقی شوند. ماه نماد احساسات، غرایز و ناخودآگاه است و به همین دلیل، متولدین تیر دارای عمق احساسات، شهود قوی و غریزه‌ای قدرتمند در تشخیص موقعیت‌ها و افراد هستند. این ارتباط با ماه، آن‌ها را به افرادی بسیار همدل و حساس تبدیل می‌کند.
اینها را ننوشتم که فال بینی کرده باشم خندانک محض یاد آوری آوردم که اینقدر زمان تولد انسانها در فصلهایشان ،بر خصوصیات،روحیه و اخلاق و کردارشان دخیل است .شما بر روی هر نقطه ای انگشت بگذارید قبلا جای انگشت خداوند متعال در انجا نقش بسته است . این را دوربین خلقت بارها و بار ها تصویرش را به وضوح کشیده است .
ببخشید زیه به کرمان آوردم عارف بانوی ارجمند استاد قشقایی عزیز خندانک خندانک
ارسال پاسخ
رحیم فخوری
رحیم فخوری
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۴:۱۰
با مهر وادب خدمت استاد بانو قشقایی
خندانک خندانک خندانک
خندانک خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۴:۵۶
خندانک
خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
سحر کرمی
۲ هفته پیش
درودتان باد استاد گرانقدرم
بسیار زیبا و پر از مفهوم و احساس سرودید استاد پر توان
لذت بردم از خوانش سروده نابتان
رقص قلمتان ماندگار🍀🌹🌹🍀👏
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۴:۵۶
خندانک
خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
رحیم فخوری
رحیم فخوری
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۷:۴۵
سلام و مهر
خوش آمدید دختر خوب شعر های ناب
توصیفاتتان جای بسیار تشکر دارد
و حضورتان بسیار بسیار ارجمند
برایتان روزهای پر فروغ آرزومندم خندانک خندانک
ارسال پاسخ
رحیم فخوری
رحیم فخوری
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۷:۴۶
با مهر وادب خدمت دختر خوبم سحر کرمی
خندانک خندانک خندانک
خندانک خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
ابوالحسن انصاری (الف رها)
۲ هفته پیش



درود تان باد استاد فخوری گرانمهر

مهمان سروده فاخر و زیبا ی شما بودم
و بسیار مسرورم بابت اینکه از قلم توانا ی بزرگمنشی چون شما می آموزم.

بهترینها را برایتان آرزو دارم
شادکام باشید.


رحیم فخوری
رحیم فخوری
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۴:۱۴
سلام ها تا بی نهایت استاد دوست داشتنیم جناب حکیم انصاری گرانمهر
شاگردتانم بی تعارف
لطفا قبول بفرمائید نوکری اینجانب را
تار مویم را به آتش بکشید و جان ستانید
ترکها می گویند "جانمسان " «یعنی جان منی استاد استاد گرانفر» خندانک خندانک
ارسال پاسخ
رحیم فخوری
رحیم فخوری
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۴:۱۵
با مهر وادب خدمت استاد حکیم انصاری والا گهر
خندانک خندانک خندانک
خندانک خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۴:۵۶
خندانک
خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
ابوالحسن انصاری (الف رها)
۲ هفته پیش


تقدیم به استاد فخوری گرانقدر

خندانک خندانک خندانک خندانک
خندانک خندانک خندانک
خندانک خندانک
خندانک
رحیم فخوری
رحیم فخوری
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۴:۱۶
قربون شما استاد جان
خندانک خندانک خندانک
خندانک خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۴:۵۶
خندانک
خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
سید مجتبی یحیی نژاد
۲ هفته پیش
سلام و احترام
استاد فخوری بزرگوار
با سر می افتم
روی خار تنان مرجانی
می آموزم از اشعار شما سرودن ناب را
خندانک خندانک خندانک
خندانک خندانک خندانک
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۴:۵۶
خندانک
خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
رحیم فخوری
رحیم فخوری
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۸:۰۲
سلام سید جان عزیز
آقا مجتبی گل
ممنونم از تعر یف و توصیفات ادیبانه حضرتعالی
خواهش می کنم عزیزم شما خوتان استاد ید
من اثار شما را پی گیرم عالی می نویسید ماشالله
برایتان فرداهای پر فروغی راارزومندم اقا سید عزیز خندانک خندانک
ارسال پاسخ
رحیم فخوری
رحیم فخوری
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۸:۰۳

با مهر وادب محضردوست عزیزم آقاسید مجتبی گرانقدر
خندانک خندانک خندانک
خندانک خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
بهروز چارقدچی (مجنون)
۲ هفته پیش
استاد فخوری
شاعر و ادیب فرهیخته
درود بر شما
در خصوص الاهه های شعر سخن نمی‌گویم. ولی لعنت بر شانسم که هر سال دقیقا در همین نیمه ی اول خرداد جایگاه خانوادگی‌شان دژ آتا بابکمان بود که امسال بدلیل تعهدی از حضور در کنار دوستان فامیل جا ماندم. اگر این چنین میشد، در پست قبلی درخواست کردم تا« دست راست مبارکتان را به روی سرم بکشید همانجا کنار باندهای چند دسیبلی گوشنواز و رقص آذربایجانیان و بابک دوستان اتفاق می افتاد.
سلام گرم حقیر را آتا بابک برسانید و بفرمائید بهروز بعد از شنیدن داستان ایشان، از افشین و افشینها با فاصله رفتار میکند
شما جان من هستید
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۴:۵۶
خندانک
خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
رحیم فخوری
رحیم فخوری
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۵:۳۲
آنا دئلله یازرام سنه معلم قارداشیم بهروز بیگ
سنین اورگینده بیر گیزلین گوهر وارکن من گوهر تانی می نده
واله اولور گوزل گوزل وجودد وا سن چوخ یاخشی انسانسان کی ... بولموره م نیه الله بو جور آخار احساسی بیر یغر و قوری چهره نین
دالسیندا گیزلدیب ...
ازاین ببعدش نوشته ها عمومی است استاد جان!
سلام به به روی ستبر و مردانه وجذابتان استاد چارقدچی
ابتدا به سکن باید عرض کنم ما تر کها نصبمان اوراتوریست ... برخلاف شمالی های عزیز که بیشترشان سایز کفششان شماره چهل است ما اورا توری ها اغلبمان درشت استخوان بوده و اکثرا سایز کفش مان از 43 تا 48 خندانک است
عرض ادب دارم برای همه هموطنانم اما خوب تعصب اوراتور ی هم مادر زادیست خندانک باور ندارید از استاد چارقدچی بپرسید خندانک
استاد جان بنده ساکن تبریزم ... اما همیشه عکسم که در آرشیو تلویزیون موجوده حداقل ماهی یکبار بعنوان گمشده به اطلاع همشهریان می رسانند و یابنده های اهالی جنگلهای ارسباران هستند
ودست این روح سرگشته و گمگشته را گرفته تحویا این نگون بخت می دهند
چکار کنم ؟ مرغ نیست پایش را بندم آدمیزاد نیست حبسش کنم .. واقعا ماندهام ناعلاج ... البته بین خودمان بماند که خودمم بی میل نیستم ها خندانک
استاد جان از بابک قهرمان سخن به میان آ وردید این نکته را مطمئنم در هیچ جائی نه شنیده اید ونه خواندید
در مسیر کلیبر و هوراند روستایی است بنام محمود آباد . در سمت راست جاده است از کلیبر به هوراند 12 کیلومتر مانده به هوراند . اگر از اهالی آ ن منطقه در سایت حضور داشته باشند الان تصویر در ذهنشان پدید آمده است
نشان به این نشان که در همین حوالی تپه ای تاریخی وجود دارد که اکنون نامش را بیاد نمی اورم ودر این تپه بابک ایران پرست جنگ های متوای داشته است با متجاویزن عرب . که واقعا این روزها با این نامردی ها اعراب همسایه . من یکی بابک قهرمانم آرزوست
خلاصه در سمت چپ این جغرافیا . جاده خاکی وجود دارد برای صعود قله هشتر سر . با ارتفاع حدود سه هزار متر . بعبارتی یک ونیم برابر کوه عینالی دم دستی خودمان در تبریز.
پشت قله دره ایست با شیب بلند و با گلهای فراوان نسترن . ودر ته جاده ا رودی بع عرض دومتر اما کم آ ب و پهن . وقتی رد شدی به آنسوی رود دیوار روبرویی دره باز تپه خیلی بلندی است که در ریشه اش تخته سنگهای غول پیکر یایه بانی ساختاه اند برای پناهگاه بابک . وقتی بابک از افشین شکست خورد . در این محل مخفی شده بود نا گفته نماند که این منطقه را تاریخ محل زادگاه با بک انگاشته است وطبیعی است که او به چنین مخفیگاهی اشراف داشته باشد. واو در این مخفی گاه بود که آدمیانش خبر آوردند همه خانوده و بستگانش دستگیر ودر زندان دولت هستند . بابک در این مخفی گاه احساس ناامنی کرده و از طریق عبور از رودخانه آراز، خود را به ارمنستانت وقت می رسانددر تاریخ طبری آمده است، «سَهْل بن سُنْباطِ ارمنی»، از مالکان و امرای آن سامان، وقتی از پناهندگی بابک مطلع می شود او را به بهانه پذیرایی به قصر خود دعوت کرد و بعد او را گرفته و تسلیم افشین می کند.
این منطقه برای من بسیار مقدس و خیال انگیز است روح بابک قهران در آرامش باد و سرافرازی وسربلندی را نیز برای استادم جناب بهروز خان آرزومند خندانک خندانک
ارسال پاسخ
میکائیل نجفی(سراب )
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۰۵:۳۹
درود و عرض ادب استاد فخوری عزیز و فرهیخته..
مثل همیشه زیبا و پر معنا و دلنشین..
خندانک خندانک
خندانک
💚💚
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۴:۵۶
خندانک
خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
رحیم فخوری
رحیم فخوری
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۷:۳۰
سلام و عرض اداب خدمت دوست دیرینمان استاد نجفی عزیز
جوان شریف و بی حاشیه . خوش تیب و با سواد ادبی بالا
میکائیل جان حضور مفتخرانه ات دلپذیر است
ممنونمم و شاکر که همیشه خدا هستید
خندانک خندانک
ارسال پاسخ
رحیم فخوری
رحیم فخوری
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۷:۳۰
با مهر وادب خدمت استاد نجفی عزیز
خندانک خندانک خندانک
خندانک خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
جواد مهدی پور
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۰۸:۳۱
درود بر استاد گرانمهر و همتبار ارجمند جناب فخوری عزیز خندانک

خیلی خوشحالم از زیارتتان و از خواندن شعر زیبا و ناب از قلم توانمندتان

برایتان سلامتی و بهروزی آرزومندم

سر فراز باشید به مهر

ارادتمندم

خندانک خندانک خندانک
خندانک خندانک
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۴:۵۶
خندانک
خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
رحیم فخوری
رحیم فخوری
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۷:۲۶
سلام و عرض ادب محضر شریف استاد مهدی پور
دکتر جان همتبار نازنینم بنده هم از زیارتتان مسرور و مفتخر به حضورتان هستم
توصیفات شما بسیار برای حقیر ارجمند است
سایه مهر تان مستدام باد خندانک خندانک
ارسال پاسخ
رحیم فخوری
رحیم فخوری
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۷:۲۷
با مهر وادب خدمت استاد عزیز جناب دکتر مهدی پور
خندانک خندانک خندانک
خندانک خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
علی نظری سرمازه
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۰۸:۳۸
درود بر استاد فخوری بزرگ
بسیار ازنده و ارزشمند
خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۴:۵۷
خندانک
خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
رحیم فخوری
رحیم فخوری
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۷:۲۴
سلامت باشی جناب دکترنظری
حضورتان چه با صفاست نازنینم
خیلی خیلی خوش امدید
سایه مهر تان برقرار خندانک خندانک
ارسال پاسخ
علی نظری سرمازه
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۰۸:۳۹
تصویر هم عالیست
خندانک خندانک
خندانک
علی نظری سرمازه
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۰۸:۴۱
باَیست قلب منقلب
به احترام نام عشق
که تا به آسمان رسد
روح من از تن گِلم
خندانک خندانک
خندانک
رحیم فخوری
رحیم فخوری
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۷:۲۴
با مهر وادب خدمت استاد عزیز جناب دکتر نظری
خندانک خندانک خندانک
خندانک خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
علیرضا حاجی پوری باسمنج راوی عشق
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۰۸:۵۱
درود بر شما استاد فخوری بزرگوار 🌺🌺🌺
شعر فاخر و پرباری را قلم زدید 🌺🌺🌺

در این حیص وبیس
دل را اسیر،
درکمان مرد حلاج می یابم
برای اعتراف
پنبه اش را می زند که بنالد
او دیگر چه مرگشه...؟
غافل از اینکه همه «فر ْتانا*» ها ْ
زیر سر اوست . . .
وچه بیخیال
گوش جان سپرده به نوای
طربناک زِه کمانِ حلاجی

بسیار لذت بردم آفرینها 🌹🥀🕊️
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۴:۵۷
خندانک
خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
رحیم فخوری
رحیم فخوری
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۷:۲۲
سلام وعرض الدب خدمت استادم
جناب حاجی پوری نازنینی
وجودتان ارجمند است استاد جان
توصیفات حضرتعالی ارزش فراوان دارد برای این حقیر
سایه پر مهرتان مستدام خندانک خندانک
ارسال پاسخ
علیرضا حاجی پوری باسمنج راوی عشق
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۰۸:۵۲
تقدیم با مهر و احترام
خندانک خندانک خندانک
خندانک خندانک
خندانک
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۴:۵۷
خندانک
خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
رحیم فخوری
رحیم فخوری
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۷:۱۹
تقدیم استاد حاجی پوری
خندانک خندانک خندانک
خندانک خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
علی عزیزی یحیی پانا
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۰۹:۲۹
تقدیم مهر و احترام استاد ارجمند
خندانک خندانک خندانک
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۴:۵۷
خندانک
خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
رحیم فخوری
رحیم فخوری
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۷:۱۹
سلام و عرض ارادت خدمت جناب عزیزی گل
خوش امدید دوست نازنین خندانک خندانک
ارسال پاسخ
نعمت طرهانی(پورمستان)
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۲:۳۸
درود و عرض احترام
این شعر سقوطی است حساب‌شده در دلِ «پانیک». از خرطومِ دریده و جاذبهٔ زمین تا «آلزایمر خاطره‌ها» و «زودیاک خرچنگم» — همه تصاویر زخمی و آشفته‌اند، اما انگار شاعر می‌داند کجا دارد می‌رود. بند پایانی قوت می‌بخشد: «گذشته‌ها را باید شستشو داد / در آب رودخانه‌ای که عازم دریاست». یعنی جنونِ برزخ هم اگر به شستنِ خاطره‌ها بینجامد، سقوط ارزش داشت. مختصر و مغزدار.
خندانک خندانک خندانک
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۴:۵۷
خندانک
خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
رحیم فخوری
رحیم فخوری
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۷:۱۴
سلام و احترام
خوش امدید
بسیار ممونم که با تشریح کل سطور شعر . مشخص است که خوانده اید از سیر تاپیاز آنرا... واین برای حقیر بسی ارجمند است
برایتان فردایی آکنده از مهر آفتاب را آرزومندم خندانک خندانک
ارسال پاسخ
رحیم فخوری
رحیم فخوری
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۷:۱۵
با مهر وادب خدمت استاد طرحانی گرامی
خندانک خندانک خندانک
خندانک خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
مریم رمضانی
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۳:۳۵
حرص می خورم ازاینکه نمی داند
هرشُوینده نمی شُوید 
آلزایمر خاطره ها را . .  خندانک خندانک خندانک
درود استاد گرامی!
زیبا و دغدغه‌مند است
آگاهی درد به‌همراه دارد
و دانایان دردش را هم به‌جان می‌خرند
تا اثری ماندگار بیافرینند خندانک
سایه‌تان مستدام!


جمیله عجم(بانوی واژه ها)
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۴:۵۷
خندانک
خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
رحیم فخوری
رحیم فخوری
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۷:۰۹
سلام واحترام خدمت استاد بانو مریم خانم رمضانی
ممنونم از حضورادیبانه حضرت عالی
باغ طبعتان همیشه بهار خندانک خندانک
ارسال پاسخ
رحیم فخوری
رحیم فخوری
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۷:۱۰
با احترام وادب خدمت استادمریم رمضانی
خندانک خندانک خندانک
خندانک خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
محمد گلی ایوری
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۴:۰۱
سلام و عرض ارادت و احترام بر استاد عزیز خودم جناب فخوری ارجمند و گرامی

خیلی خوشحالم که در حضورتان می‌آموزم و بهره می‌برم

سلامت باشید و سرافراز

خندانک خندانک خندانک
خندانک خندانک
خندانک
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۴:۵۷
خندانک
خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
رحیم فخوری
رحیم فخوری
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۷:۰۷
سلام و عرض ارادت خدمت استاد ایوری نازنین
برادارجان خیلی خرسندم از زیارت وجود مبارکتان
انشالله کسالتی که چند قبل دامن گیربود برطرف شده باشد
آقاجان با پیری دست و پنجه نرم کردن نیز توان وحوصله می طلبد که گاهی میسر نمی شود حداقل بنده این وضعیت را تجربه کرده ام
استاد جان برایتان فقط «جان ساغلیقی» آرزومندم
فقط جان ساغلیقی . یعنی غیر از سلامتی وجود ، هر آنچه هست بی ارزشه
خندانک خندانک
ارسال پاسخ
رحیم فخوری
رحیم فخوری
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۷:۵۱
سلام و عرض ادب خدمت استاد اندیشمند و توانمندم بانو عجم
واقعا نمی دانم با چه زبانی از زحمات ادیبانه شما قدرانی کرده باشم
میزبانی و گل آرایی فروتنانه حضرت عالی روح وجلا می بخشد به اشعار بی روحی همانند شعر خودم
جانتات بی بلا استاد بانو عجم
خندانک خندانک خندانک
خندانک خندانک
خندانک
رحیم فخوری
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۷:۰۷
با مهر وادب خدمت استاد عزیز جناب ایوری
خندانک خندانک خندانک
خندانک خندانک
خندانک
معصومه خدابنده
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۸:۲۱
سلام و احترام جناب فخوری استاد گرانقدرم
به به بسیار زیبا سرودید
درود بر شما و قلم نابتان 🌹
رد قلمتان جاری
رحیم فخوری
رحیم فخوری
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۹:۵۹
سلام وعرض ادب خدمت مهر بانو استاد خدابنده
ممنونم از حضور ادیبانه شما
توصیفاتتان موجب دلگرمیست
سلامتی و سرافرازی برایتان آ رزومندم خندانک خندانک
ارسال پاسخ
رحیم فخوری
رحیم فخوری
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۲۰:۰۲
با مهر وادب خدمت استادبانو خدا بنده
خندانک خندانک خندانک
خندانک خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
مجید بهلول (میثم)
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۸:۴۸
درود‌بر‌استاد‌فخوری

بسیار‌عالی

بر‌قرار‌باشید خندانک خندانک
رحیم فخوری
رحیم فخوری
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۲۰:۰۱
سلام و عرض ادب خدمت استادبهلول عزیز
سعادتیست افتخار به حضورتان
ممنون که تشریف آوردید به خوانش شعری مبتدی
سایهپر مهرتان مستدام خندانک خندانک
ارسال پاسخ
رحیم فخوری
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۲۰:۰۲
با مهر وادب خدمت استاد بهلول عزیز
خندانک خندانک خندانک
خندانک خندانک
خندانک
فرامرز عبداله پور
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۲۲:۰۶
این شعر فضایی کاملاً متفاوت دارد و به جای لطافتِ غزل، با دنیایی از اضطراب، کشمکش‌های درونی و تصاویر سوررئال و مدرن روبرو هستیم که نشان‌دهنده یک بحران روانی یا اگزیستانسیال است
در ادامه تحلیل این اثر را می‌خوانید
مضمون کلی
شعر روایتگرِ فروپاشیِ درونی و تلاشِ بیهوده برای پاک کردن خاطرات دردناک است شاعر در فضایی میان واقعیت و کابوس معلق است و از استعاره‌های دریایی و اسطوره‌ای برای بیانِ خفقان و اضطرابِ خود استفاده می‌کند
تحلیل بخش های شعر
بخش اول تجربه درونی و سقوط
شاعر با نفی حمله قلبی شروع می‌کند و وضعیت خود را به غواصی در پانیک ترسناک تشبیه می‌کند این نشان‌دهنده هجومِ اضطرابِ شدید است استفاده از تصویر خرطوم دریده و غلبه جاذبه زمین بر جذبه ماه بیانگر سنگینیِ غیرقابل‌تحملِ واقعیت است که او را به جای آسمان به سمتِ اعماقِ سیاه و دردناکِ درونش می‌کشد برخورد با خار تنان مرجانی نشان‌دهنده آسیب دیدن در این سقوط است و دلقک بازی اختاپوس و رقص آدمخواران بیانگر آشفتگیِ ذهن و حضورِ ترس‌های ناخودآگاهی است که ذهن را به بازی گرفته‌اند
بخش دوم تلاش بیهوده برای فراموشی
تصویر زن رختشوی که پرده ذهن را می‌سابد استعاره‌ای درخشان از تلاشِ خودآگاه برای فراموش کردن و پاک کردن گذشته است آب داغ و چشمه جوشان نشان‌دهنده فشار و تلاشِ زیاد است اما لکه خاطرات پاک نمی‌شود شاعر با ناامیدیِ تلخی اشاره می‌کند که هیچ شوینده‌ای توانِ زدودنِ آلزایمر خاطره‌ها را ندارد یعنی آنچه در عمقِ جان حک شده با تلاشِ سطحیِ ذهنی از بین نمی‌رود
بخش سوم حلاج و فرتانا
در این بخش شاعر به سراغ کهن‌الگوهای عرفانی و اسطوره‌ای می‌رود دل را به حلاج تشبیه می‌کند که پنبه‌اش زده می‌شود تا اعتراف کند این اشاره به تضاد میان ظاهرِ آرام و باطنِ پر از رنج است فرتانا در اینجا می‌تواند به معنای هیاهو و طوفان باشد که شاعر معتقد است ریشه تمام این آشوب‌ها در خودِ درونی است که بی‌خیال به نوایِ زِه کمانِ حلاجی گوش می‌دهد و رنج را نادیده می‌گیرد
بخش چهارم فرجام و زودیاک
پناه بردن به زودیاک خرچنگ که نمادِ عواطف و گذشته است نشان‌دهنده بازگشتِ اجباری به ریشه‌هاست پاسخِ نهایی که شاعر از این جستجو می‌گیرد در مصرع آخر نهفته است شستنِ گذشته در آبِ رودخانه‌ای که به دریا می‌رود نشان‌دهنده پذیرشِ گذر زمان و پیوستن به ابدیت است اما هشدارِ نهاییِ شعر بسیار تکان‌دهنده است سرگشتگی در باغِ حسرت پایانی جز برزخِ جنون ندارد
سبک و زبان
زبان شعر زبانیِ تند و آوانگارد است استفاده از واژگانِ تکنیکی مانند پانیک زودیاک و فرتانا در کنارِ مفاهیمِ سنتی مثل حلاج و رختشوی، فضایی چندلایه ایجاد کرده است این شعر در در پیِ یافتنِ راهی برای رهایی از بارِ سنگینِ خاطرات است
در مجموع
این شعر تصویری عمیق و دردناک از ذهنِ آشفته‌ای است که در کشاکشِ گذشته و حال گرفتار شده است شاعر به خوبی نشان می‌دهد که چگونه خاطرات مانندِ لکه‌هایی سمج بر پرده ذهن باقی می‌مانند و چگونه انکارِ این رنج یا تلاش برای پاک کردنِ مصنوعیِ آن، تنها انسان را به مرزِ جنون نزدیک‌تر می‌کند این اثر یک اعتراف‌نامه جسورانه و تصویری از نبردِ انسان با سایه‌های درونِ خویش است
رحیم فخوری
رحیم فخوری
پنجشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۵ ۰۰:۳۰
سلام وادب خدمت استاد عبدال پور عزیز
منونم از زحماتی که متحمل گشته اید فرامرز جان
همینکه همیشه به یاد ما هستید خودش یک عالمه ارزش دارد
و این زحمات مضاعف مارا شرمنده می کند
در هر حال دوستتان دارم خلیلی خندانک خندانک
ارسال پاسخ
رحیم فخوری
رحیم فخوری
پنجشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۵ ۰۰:۳۰
با مهر وادب تقدیم به استاد عبدالله پور
خندانک خندانک خندانک
خندانک خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
حمیدرضا متولی
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۲۳:۵۰
درود فراوان جناب فخوری اندیشمند ارجمند
مفاهیم و اسنعاره های زیبایی خلق کرده اید.
نمی دانم جاذبه ی زمین را با جذبه ماه کنار هم گذاشتن تعمدی است یا سهوی یا این که مراد از دومی هم همان جاذبه آهن ربایی است یا جذبه زیبایی ولی هرچه باشد زبباست
🌹🌷🙏🌷
رحیم فخوری
پنجشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۵ ۰۰:۳۴
سلا م عرض ادب خدمت جنابدکتر متولی عزیز
در مورد جزبه . مقصودم کاملا تعمدی و قراردادن روح آشفته را در بین دو جاذبه که یکی به زمین و دیگری به آسمان می کشاند
ممنونم از توصیفات مشوقانه حضرتعالی
حضورتان زیباست خندانک خندانک
رحیم فخوری
پنجشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۵ ۰۰:۳۵
با مهر وادب تقدیم به استاد متولی عزیز
خندانک خندانک خندانک
خندانک خندانک
خندانک
حمیدرضا متولی
حمیدرضا متولی
۱۲ روز پیش
درود دوباره
عالی است🌹🌷🌷🙏🙏
ارسال پاسخ
مهدی محمدی
۱۲ روز پیش
درود و عرض ادب استاد فخوری عزیز خندانک

زودیاک یک مردادماهی چشم سبز به قدر پهنه ی آسمانی آبی دلتنگ است.

قلمتان تابان خندانک
سایان   (سویدا)
۱۱ روز پیش
درود وادب استاد فخوری گرانمهر

__ گذشته ها را باید شستشو داد
آنهم در آب رودخانه ایکه
عازم دریاست
سرگشتگی در با غ حسرت
منتهی الیه ش برزخ جنون است

درخشان وارزنده سرودید استاد بزرگوار ✨️ آفرین ها بر این قلم زر نشان خندانک

خواندم واموختم از قلم سبزتان 🙏🌱
فروغ نصیری
۸ روز پیش
درود ها
بسیاز زیباست و پر از تصاویر ناب خندانک خندانک
قلمتون همواره سبز
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


ارسال پیام خصوصی

نقد و آموزش

نظرات

کاربران اشتراک دار

مشاعره

کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
0