سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

انتشار ویژه ناب

محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

بسم الله الرحمن الرحیم به سایت خودتان شعرناب خوش آمدید مدیر موسس سایت ادبی شعرناب فکری احمدی زاده(ملحق)

پنجشنبه ۲۸ خرداد

اکسیژن زمان

شعری از

سحر کرمی

از دفتر ترنم عشق نوع شعر سپید

ارسال شده در تاریخ ۲ هفته پیش شماره ثبت ۱۴۶۱۷۸
  بازدید : ۳۱۱   |    نظرات : ۶۲

رنگ شــعــر
رنگ زمینه
دفاتر شعر سحر کرمی

راهرو
آنقدر کش آمده بود
که به انتهای خودش دست می زد
 
در 
از ترس جیر جیر لولا
خود را مچاله کرده بود
 
پنجره
روزها بود
آفتاب نخورده بود
 
شب 
روی تخت شماره هفت
کابوس روز می دید
 
اتاق تهی
ساعت را به اکسیژن وصل کرده بود
 
نبض پتو
زیر یوق ملحفه
تب دار و بی ریتم می زد
 
دیوارها
نام بیماران فراموش شده را
زیر پوست گچ
پنهان کرده بودند
 
سکوت
روی صندلی کنار تخت
پا روی پا انداخته بود
 
تاریکی
قطره قطره
از سرم خواب
به رگ های اتاق می چکید
 
سایه
رد جسمش را
به خاطر نمی آورد
 
زمان
در پرونده ای بی نام
آرام
مهر غیبت می خورد..
۸
اشتراک گذاری این شعر
نقدها و نظرات
شاهزاده خانوم
۲ هفته پیش
تصاویر زیبا هستند... خندانک
درود بر شما بانوی عزیز... خندانک
روزتان نیکو خندانک
سحر کرمی
سحر کرمی
۲ هفته پیش
درود و عرض ادب بانوی ادیب و فرهیخته
حضورتان چقدر دلگرم کننده و با ارزش هست
سپاس از نگاه ریبا و پر مهرتان بانوی عزیزم
مستدام و سبز باشید ❤️🌹🍀🌷💖
ارسال پاسخ
عباسعلی استکی(چشمه)
۲ هفته پیش
درود بانو
شورانگیز و زیباست
خندانک
سحر کرمی
سحر کرمی
۲ هفته پیش
درود و ارادت استاد استکی ارجمند
سپاسگزارم بابت نگاه پر مهرو محبت شما
قدردان حضور ناب و پر ارزشتان هستم استاد
برکت وجودتان مستدام🌷🍀🌹
ارسال پاسخ
محمدرضا آزادبخت
۲ هفته پیش
درود بانو کرمی احسنت زیبا سرودی احسنت
سحر کرمی
سحر کرمی
۲ هفته پیش
درود و ارادت جناب ازاد بخت گرامی
سپاسمندم بابت حضور ناب و نگاه پر مهرتان
پایدار باشید🌹🍀
ارسال پاسخ
طاهره حسین زاده (کوهواره)
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۰۲:۵۰

سلام نازنین بانوی ادیب خندانک

کاریکلماتورهای تامّل برانگیزی نوشتید.
با اپیزودهای روایی و نمادپرور و سمبلیک نیک اندیش
و البته پارادوکسیکال خندانک


سلامت و دلشاد باشید و سرافراز خندانک خندانک

سحر کرمی
سحر کرمی
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۵:۲۳
درود و عرض ادب مهربانوی گرانقدرم
سپاسمندم بابت حضور گرم و پرارزشتان
به مهر خواندید بانو جان
برکت وجودتان مستدام وسبز🌹🌹🙇‍♀️🍀
ارسال پاسخ
معصومه خدابنده
۲ هفته پیش
سلام و احترام ماه بانو کرمی شاعر عزیزم
درود بر شما و قلم نابتان
سپید زیبایی سرودید
دیوارها
نام بیماران فراموش شده را
زیر پوست گچ
پنهان کرده بودند
ردقلمتان جاوید

سحر کرمی
سحر کرمی
۲ هفته پیش
درود بیکران و عرض ادب بانوی گرانقدرم
سپاس بابت نگاه زیبای شما و حضور نابتان باعث افتخارم است
مچکررم پایدار باشید و در مسیر نور🌹🍀🌷💖
ارسال پاسخ
علیرضا حاجی پوری باسمنج راوی عشق
۲ هفته پیش
درود بر شما بانو کرمی بزرگوار 🌺🌺🌺
سپید زیبایی سرودید 🌺🌺🌺
لذت بردم آفرینها 🌹🥀
سحر کرمی
سحر کرمی
۲ هفته پیش
درود و عرض ادب و احترام استاد حاجی پوری عزیز
سپاسمندم بابت حضور پر ارزشتان و نگاه زیبا و پر مهرتان
برکت وجودتان مستدام🌷🍀🌹
ارسال پاسخ
میکائیل نجفی(سراب )
۲ هفته پیش
درود بر شما..
زیبااست و دلنشین..
خندانک خندانک
خندانک
سحر کرمی
سحر کرمی
۲ هفته پیش
درودها برشما جناب نجفی گرامی
سپاسگزارم زیبا نگاهید و عالی
برقرار باشید و سبز🍀🌷🌹
ارسال پاسخ
جواد مهدی پور
۲ هفته پیش
زیبا و ناب سرودید

درود بر شما بانو کرمی گرانمهر خندانک

زنده باشید به مهر

خندانک خندانک خندانک
خندانک خندانک
سحر کرمی
سحر کرمی
۲ هفته پیش
درود بیکران جناب مهدی پور گرامی
سپاس بابت نگاه پر مهر و حضور گرمتان بزرگوار
پایدار باشید و مانا🌷🍀🌹
ارسال پاسخ
حسن لطفی
۲ هفته پیش
🌲🌿🌲🌲🌿
🌲🌿🌲🌿
سحر خانم سلام
خوش نویس وپایدار بمانی
🌲 🌿
سحر کرمی
سحر کرمی
۲ هفته پیش
درود و عرض ادب جناب لطفی گرامی
سپاسمندم به مهر خواندید حضورتان باعث دلگرمی ست
مستدام باشید و سبر🍀🌷🌹
ارسال پاسخ
محمد حسنی
۲ هفته پیش
سلام ادیب کرمی عزیز
خیلی زیبا با تصویر سازی عالی
برای کسایی مثل من مبتدی این نوع شعر های گیرا برای یاد گیری عالی ست می آموزم از قلمتان
پاینده باشید خندانک
سحر کرمی
سحر کرمی
۲ هفته پیش
درود و ارادت جناب حسنی شاعر پر توان
سپاس بابت نگاه پر مهرتان و خوشحالم که شعرم کمک کننده س بزرگوار
پایدار باشید و سبز🌷🍀🌹
ارسال پاسخ
علی نظری سرمازه
۲ هفته پیش
درود خانم کرمی
بسیارعالی
مرحبا
خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
سحر کرمی
سحر کرمی
۲ هفته پیش
درود بیکران استاد نظری گرانقدر
سپاسمندم عالی شمایید به مهر خواندید
برکت وجودتان مستدام استاد🍀🌷🌹
ارسال پاسخ
بهنود کیمیائی
۲ هفته پیش
درودها



خندانک
سحر کرمی
سحر کرمی
۲ هفته پیش
درود بیکران جناب کیمیائی
سپاسگزارم به مهر خواندید🌹🌷🍀
ارسال پاسخ
مریم رمضانی
۲ هفته پیش
سکوت
روی صندلی کنار تخت
پا روی پا انداخته بود خندانک خندانک خندانک
استعاره‌های زیبایی به‌کار گرفتید
درود مهربانو‌ی ناب خندانک

سحر کرمی
سحر کرمی
۲ هفته پیش
درود و ارادت بانوی عزیز و گرانقدر
سپاسگزارم بانو جان بابت حضور گرم و نگاه پر ز مهرتان
پاینده باشید و سبز بانوو🍀🌷🌹❤️
ارسال پاسخ
رحیم فخوری
۲ هفته پیش
سلام
نمره شعرتان عالیست خندانک خندانک




سحر کرمی
سحر کرمی
۲ هفته پیش
درود و عرض ادب استا فخوری ارجمند و عزیز
سپاسمندم بابت نگاه زیبا و حضور پر ارزش و نمره بیستتان 🙇‍♀️🙇‍♀️
برکت وجودتان مستدام به مهر🌹🍀🌷
ارسال پاسخ
نعمت طرهانی(پورمستان)
۲ هفته پیش
درود مهربانو کرمی ادیب
چه شعرِ تکان‌دهنده و درخشانی! این یک تشریحِ شاعرانه از روحِ یک بیمارستان است، یا دقیق‌تر بگویم، کالبدشکافیِ «مرگ» در هیئتِ اشیاء. شما با چنان دقتی به جزئیات جان بخشیده‌اید که خواننده نه یک راهرو، که گذرگاهِ میانِ زندگی و نیستی را حس می‌کند.

تک‌تکِ تصاویر، بندبندِ این شعر، یک ضربهٔ خفیف اما کاری ست:

«راهرو آنقدر کش آمده بود که به انتهای خودش دست می‌زد»: این آغاز، خودش یک شعرِ کامل است. استعاره‌ای خوفناک از بی‌نهایتیِ رنج و زمانِ از کار افتاده.

«اتاق تهی، ساعت را به اکسیژن وصل کرده بود»: این تصویر مرا میخکوب کرد. انگار خودِ «زمان» در این مکان بیمار است و برای ادامهٔ حیاتش به دستگاه تنفس مصنوعی وصل شده.

«نبض پتو زیر یوق ملحفه تب‌دار و بی‌ریتم می‌زد»: تختِ خالی یا بیماری که دیگر جسمش زیر ملحفه گم شده، حالا خودِ پتو است که تقلای نبضی نامنظم را دارد. این «یوق ملحفه» چه ترکیب خلاقانه و سنگینی است.

و آن پایانِ فراموش‌نشدنی: «زمان در پرونده‌ای بی‌نام، آرام، مهر غیبت می‌خورد». تمام هستیِ این مکان در این سه سطر خلاصه می‌شود. مرگ نه با هیاهو، که با زدنِ مُهرِ «غیبت» بر پرونده‌ای که حتی نامی هم ندارد، از راه می‌رسد. این همان نقطه‌ای ست که شعر از روایتِ اشیاء فراتر می‌رود و به فلسفهٔ نیستی دست می‌زند.

شما با اشیاءِ به ظاهر بی‌جان، مرثیه‌ای جاندار سروده‌اید برای «از یاد رفتن». سکوتِ این شعر، از هر فریادی بلندتر است. واقعاً تحت تأثیر قرار گرفتم.
خندانک خندانک خندانک
سحر کرمی
سحر کرمی
۲ هفته پیش
درود بیکران استاد طرهانی گرانقدر
اول سپاس بابت حضورپر ارزشتان
دوم بخاطر نگاه پر مهر و همیشگی تان
و سوم بابت نقد خوب و نگاه دقیق و ژرف شما بزرگوار
که برایم بسیار با ارزش است
مچکررم استاد مستدام باشید و جاودان🍀🌹🌷
ارسال پاسخ
عباس ترکاشوند
عباس ترکاشوند
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۵:۴۲
خندانک خندانک
حسن گائینی (رزاس)
۲ هفته پیش
نیستی
خیال می کردم در وقتی احمقانه
همین دور و بری
هرگز نمی دانستم
توی قصه های بدوی منتظر شایدهایی
اگر نباشی....
یک نفس مذبذب


تقدیم به شما و مهری که غیبت خورد
درودم نثارتان

سحر کرمی
سحر کرمی
۲ هفته پیش
درودها جناب گائینی گرامی
سپاسگزارم به مهر خواندید و حضورتان مایه دلگرمی
مچکرم بزرگوار مستدام بمانید به مهر🍀🌹🌷
ارسال پاسخ
عباس ترکاشوند
عباس ترکاشوند
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۵:۴۲
خندانک خندانک
جلیل میاحی
۲ هفته پیش
درود بانو کرمی گرامی خندانک
خندانک خندانک خندانک
در این شعر، سکوت نفس می‌کشد و اشیا به
روایتِ درد برمی‌خیزند.
تصاویرتان چنان زنده‌اند که راهرو، پنجره، ساعت و
تاریکی، هر یک شخصیتی مستقل می‌یابند.
شعری تلخ، عمیق و ماندگار؛ گویی زمان، واقعاً در
پرونده‌ای بی‌نام مهرِ غیبت خورده است.

درود بر قلمِ تصویرگر شما خندانک
خندانک خندانک خندانک

سحر کرمی
سحر کرمی
۲ هفته پیش
درود بیکران استاد میاحی گرانقدر
سپاس بابت حضور نابتان و نگاه ژرف و پر مهر و محبت شما استاد
نگاهتان زیباست
برکت وجودتان مستدام🌷🍀🌹🙇‍♀️
ارسال پاسخ
عباس ترکاشوند
عباس ترکاشوند
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۵:۴۲
خندانک خندانک
سید مجتبی یحیی نژاد
۲ هفته پیش
سلام واحترام
بر بانو کرمی
مثل همیشه زیبا و پر معنی
درودها خندانک خندانک خندانک خندانک
سحر کرمی
سحر کرمی
۲ هفته پیش
سلام و عرض ادب جناب یحیی نژاد گرانقدر
سپاسگزارم بابت نگاه پر مهر و لطف بی دریغ تان
سبز بمانید وپرنور🍀🌹🍀
ارسال پاسخ
علیرضا فیضی
۲ هفته پیش
درود بانو
زیبا قلم زدی🌹
سحر کرمی
سحر کرمی
۲ هفته پیش
درود و عرض ارادت استاد فیضی عزیز
خوش آمدید حضورتان باعث افتخار است
زیبا نگاهید بزرگوار
برکت وجودتان مستدام🌹🍀🙇‍♀️
ارسال پاسخ
بهروز چارقدچی (مجنون)
۲ هفته پیش
سرکار خانم کرمی
شاعر فرهیخته درود بر شما
عجب سپید زیبایی،
امضا چه بزرگانی زیر شعر است!
مرحبا
سحر کرمی
سحر کرمی
۲ هفته پیش
درود و عرض ادب جناب چارقدچی عزیز
سپاسمندم بابت نگاه پر مهرو حضور گرم و همیشگیتان
به مهر خواندید بزرگوار
🍀🌹🍀🌹
مستدام باشید به مهر
ارسال پاسخ
علی عزیزی یحیی پانا
۲ هفته پیش
درود برشما خانم کرمی
زیباست و دلنشین
خندانک خندانک خندانک
سحر کرمی
سحر کرمی
۲ هفته پیش
درود و عرض ادب و ارادت استاد عزیزی گرامی
خوش امدید استاد قدر دان حضورتان هستم
سپاسمندم زیبا نگاهید و عالی
برکت وجودتان مستدام🌹🍀🌹🍀🙇‍♀️
ارسال پاسخ
آرمان طاهری
۲ هفته پیش
درودتان باد بانو کرمی عزیز و ادیب
بسیار زیبا و دلنشین سروده اید
رد قلمتان اابدی🌹🙏
سحر کرمی
سحر کرمی
۲ هفته پیش
درود و عرض ارادت جناب طاهری گرانقدر
خوش امدید حضور گرمتان سبز بزرگوار
سپاسگزارم نگاهتان زیباست به مهر خواندید
مانا باشید سبز 🙇‍♀️🍀🌹🍀
ارسال پاسخ
محمد علی رضاپور
۲ هفته پیش
احسنت
درودتان
موفق باشید خندانک
سحر کرمی
۲ هفته پیش
درود و ارادت جناب رضاپور ارجمند
سپاسمندم بابت حضور ناب و نگاه پر مهرتان بزرگوار
مستدام باشید به مهر🍀🌹🍀
 محسن حسینی پور
۲ هفته پیش
درود فراوان
بانو کرمی گرامی
شعرتان را خواندم و لذت بردم به خاطر انسجام فوق العاده و حس شاعرانه ای که در همه ی بندها به چشم می خورد.تصویرسازی ها عالی بود.شروع ، میانه و پایان بندی شعر از منطقی شاعرانه برخوردار بود و به نظرم همه چیز سر جای خودش بود. آفرین
پاینده و سرافراز باشید.
سحر کرمی
سحر کرمی
۲ هفته پیش
درود بیکران جناب حسینی پور ارجمند
خوش امدید بزرگوار حضورتان مایه افتخار است
سپاسگزارم بابت نگاه پر مهر و دقیق شما
برکت وجودتان مستدام و سبز🍀🌹🌹🌷
ارسال پاسخ
مهدی جلالی وند (دلی)
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۰۸:۱۰
درود بانو کرمی شاعر گرانقدر
احسنت
قلمت سبز
خندانک خندانک خندانک
سحر کرمی
سحر کرمی
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۵:۲۵
درود و ارادت جناب جلالی وند گرامی
سپاسگزارم بزرگوار به مهر خواندید
مستدام باشید و پایدار🍀🌹🙇‍♀️
ارسال پاسخ
علی ازموده گرجی(سیاوش)
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۱۷:۱۸
درود مهر بانو کرمی بزرگوار
بسیار زیبا و دلنشین سرودید از خواندنش بسیار لذت بردم احسنت به شما شاعر ادیب و قلم توانمندتان🌷🌷🌷
سحر کرمی
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۲۰:۵۸
درود و عرض ادب و ارادت استاد گرجی
سپاسگزارم بابت حضور پر ارزشتان و نگاه پر مهرتان بزرگوار
برکت وجودتان مستدام و سبز🍀🌹🙇‍♀️
فرهاد معظمی
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ ۲۳:۲۱
همه چیز زنده بود، جز زندگی.
سلام و درود استاد..نرم و روان .چون آبشاری در دل سیاهی شب.. خندانک
سحر کرمی
۱۳ روز پیش
درود بیکران استاد معظمی گرانقدر و عزیز
قدر دان حضور پر ارزشتان هستم
سپاسمندم به مهر خواندید استاد گرامی
برکت وجودتان مستدام و سبز🍀🌹🙇‍♀️
محمد علی رضاپور
۱۳ روز پیش
سلام و درود دوباره

عید غدیر بر شما بزرگوار مبارک


خندانک خندانک خندانک
سحر کرمی
سحر کرمی
۱۳ روز پیش
سلام و ارادت جناب رضاپور گرامی
عید شماهم مبارک و خجسته بزرگوار🌹🌹🍀🍀🍀
ارسال پاسخ
محمد علی رضاپور
۱۳ روز پیش
پادشاه شرف، امام من است

دلپناه نجف، امام من است

به کجا می روی؟ کبوتر عشق!

می روم هر طرف، امام من است

یا علی! یا علی!


درودتان، عید غدیر بر شما خجسته باد!
سحر کرمی
سحر کرمی
۱۳ روز پیش
درود و عرض ارادت جناب رضاپور ارجمند
سپاس عید بر شما هم مبارک و خجسته باد
برقرار باشید 🍀🌹🌹🌹🍀🍀🍀
ارسال پاسخ
برهان الدین وقفی
۸ روز پیش
درود بر شما مهربانوی فرهیخته و عالیه استاد شاعره
بسیار سپاسگزارم از حضرت عالی
که ذوق و هنر نهفته است در سرشت عالیقدر
انشاالله در پناه حضرت حق باشید 💐🌺🙏🌷👌

بنده مدت کوتاهی حضور نداشتم
و نتوانستم اشعار دوستان را بخوانم🙏🌺
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


ارسال پیام خصوصی

نقد و آموزش

نظرات

کاربران اشتراک دار

محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک

مشاعره

کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
0