پنجشنبه ۲۸ خرداد
|
دفاتر شعر علی ازموده گرجی(سیاوش)
آخرین اشعار ناب علی ازموده گرجی(سیاوش)
|
مَرا چندیست میگویند
چرا گشتی تو دیوانه؟
که روزی بَسط در مسجد
رَوی روزی به میخانه؟
مَرا گویند هر قومی
که راهِ ما بُوَد بَرحق
هزاران فتنه و آشوب
برخیزد زِ آن اَلحق
یکی با نامِ دینداری
هزاران دِین بر گردن
یکی دیگر خدا را هم
هَیولا میکند در مَن
یکی گوید خدا مِهر است
و آن دیگر کُند جَلّاد
نفهمیدم که میبخشد
و یا سَر میدهد بر باد
یکی را وعدهی جَنّت
یکی را غَرق در آتش
ندانستم به حرفِ خَلق
چه هست این دَردْ درمانش
به دِیر و مسجد و مَنبر
نشد چیزی نصیبِ من
چو این آتش به جان افتاد
نشان داد آن حبیبِ من
نشانم داد راهم را
که بیرون نه، درون باشد
نه در تزویر و در ظاهر
که از این تَن برون باشد
چو رَه یابی به خود دیگر
نباشد دردِ این دنیا
به این خاطر تو را گویند
مگر دیوانهای آیا؟
برگرفته از مجموعه اشعار «چهل شب عاشقی»
|
نقدها و نظرات
|
درود استاد بزرگوار.سپاس بیکران از نگاه پر مهر شما بزرگوار🌹🌱🌷🌿 | |
|
درود و سپاس بیکران دوست و شاعر بزرگوار🌹🌹🌹 | |
|
درود خدمت استاد حاجی پوری گرانقدر و سپاس از نگاه پر مهر شما🌱🌷🌿 | |
|
درود به شما مهربانوی ادیب و سپاس از حضور گرم و نگاه پر مهر شما بزرگوار🌿🌷🌱 | |
|
درود خدمت شما شاعر ارجمند و سپاس از نگاه پر مهر شما بزرگوار🌱🌷🌿 | |
|
درود دوست و شاعر گرانقدر و سپاس از حسن نظر و نگاه مهربانتان پاینده باشید به مهر یزدان🌷🌱🌿 | |
|
درود و سپاس بیکران از لطف و مهر نگاه شما شاعر بزرگوار🌷🌷🌷 | |
|
«درود بر شما و نگاهِ نافذتان. از اینکه این کلماتِ ناچیز را با دقت و تامل خواندید، سپاسگزارم. حقیقت آن است که غایتِ شعر برای من، رسیدن به همان "رهایی" و عبور از ظواهر برای یافتنِ معنا در درون است. تحلیلِ ارزشمند شما، جانی تازه به این ابیات بخشید. پایدار باشید به مهر و اندیشه. 🌷🌷🌷 | |
|
درود استاد بزرگوار جناب طرهانی شاعر ادیب و ارجمند سپاس بیکران از نگاه موشکافانه و ریز بین و تحلیل زیبا و پر مهرتان که بسیار موجب دلگرمی بنده است.قدر دان حضور گرم شما هستم دوست گرانقدرم وبرای شما بهترینها در زندگی و عرصه شعر و ادب از خداوند خواستارم قلمتان همواره درخشان و حضورتان به مهر🌷🌷🌷🌿 | |
|
درود استاد گرانقدرم افتخار بنده است حضور گرم و پر مهر شما در صفحه بنده حقیر و سپاس بیکران از لطف شما شاعر و دوست گرانقدر .قدردان حضور پر مهرتان هستم بزرگوار🌿🌷🌱 | |
|
درود فراوان مهر بانو کرمی عزیز و سپاس بیکران از حسن نگاه شما و لطف بیشمارتان پاینده باشید بانوی گرانقدر🌱🌷🌿 | |
|
درود دوست گرانقدر و شاعر ادیب درست میفرمایید از نظر روانی خوانشش روانتر میشود ولی از نظر بار معنایی قدرت تصویر سازی برخیزد را به نظرم اندکی خفه میکند ولی نظر شما هم بسیار برایم ارزشمند است سپاس که برای خواندن شعر بنده حقیر وقت میگذارید و تبادل نظر میفرمایید قدردان وجود پر مهر شما دوست ارزشمندم هستم پاینده باشید به مهر یزدان🌿🌷🌱 | |
|
درود بیکران جناب طاهری بزرگوار و شاعر ادیب و بینهایت سپاس از نگاه پر مهر شما دوست بزرگوارم در پناه حق مستدام باشید،🌱🌷🌿 | |
|
درود جناب جلالی وند عزیز شاعر فرهیخته سپاس از نگاه زیبای شما پاینده باشید و مستدام🌿🌷🌱🌹 | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
اجتماعی شورانگیز و زیباست