سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

بسم الله الرحمن الرحیم به سایت خودتان شعرناب خوش آمدید مدیر موسس سایت ادبی شعرناب فکری احمدی زاده(ملحق)

يکشنبه ۱۷ خرداد

رهایی

شعری از

بهروز چارقدچی (مجنون)

از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد

ارسال شده در تاریخ ۸ روز پیش شماره ثبت ۱۴۶۱۳۳
  بازدید : ۵۴۵   |    نظرات : ۷۶

رنگ شــعــر
رنگ زمینه
دفاتر شعر بهروز چارقدچی (مجنون)
آخرین اشعار ناب بهروز چارقدچی (مجنون)

اوق زدن های پی در پی 
تهوع 
اضطراب
خستگی مفرط
 
درونم آشوب است
عذر می خواهم 
استفراغ
و 
بازهم اوق زدن
 
دیگر معده ام خالیست
عطش 
تشنه ام 
دلم میخواهد یخ گاز بزنم
 
شب از نیمه گذشته 
و صدای پایش می آید
گویی دارد می آید 
آمد
 
انگار استخوانهایش
یکی یکی خرد میشوند
درد دارم
 
شروع شد 
دره گوشم زمزمه می‌کند
میگویم درد دارم
فریاد میکشد
داد بزن داد بزن 
و فریادهایم را می‌نویسم
 
راحت شدم 
رها شدم
متولد شد 
 
دختر است
نامش را خود آورده
« غزل»
غزلی به زیبایی چشمان غزال
 
غزلکم 
خوش آمدی
 
۸
اشتراک گذاری این شعر
نقدها و نظرات
شاهزاده خانوم
۶ روز پیش
موضوع قشنگیه که تقریباً چند سال پیش درون‌مایه‌ی یکی از نوشته‌هام بود...

به نظرم ایده‌ی اصلیِ اثر، چه تشبیه فرایند زایش شعر به زایمان باشه و چه مستقیماً به زایش انسانی بپردازه، ایده‌ای جذاب و قابل تأمله. خندانک

با این حال متن بیشتر بر پایه‌ی توضیح و گزارش مستقیم پیش می‌ره تا خلق تصویر... در واقع درصد تصویر توی نوشته‌تون زیر صفره😒
مخاطب، که یکیش منِ سخت‌گیر باشم 😎، تقریباً همه‌چیز رو بی‌واسطه می‌شنوه؛ تهوع، درد، اضطراب، فریاد و در نهایت تولدِ «غزل» خانوم...

در نتیجه خیلی فرصت چندانی برای کشف و مشارکت در تجربه‌ی متن پیدا نمی‌کنه...
توی شعر سپید (البته که می‌دونم قالب‌رو آزاد انتخاب کردید ولی اکثرا به چشم سپید نگاهش می‌کنن، پس ما هم سپید در نظرش می‌گیریم🙃) معمولاً هرچی از صریح‌گویی فاصله بگیریم و به سمت تصویرسازی، تداعی و موسیقی زبانی حرکت کنیم، اثر ما ماندگارتر می‌شه.
مثلاً به جای اینکه مستقیم بگیم:

«انگار استخوان‌هایش
یکی‌یکی خرد می‌شوند»

می‌تونستیم از تصویری استفاده کنیم که همون دردرو منتقل کنه، اما شاعرانه‌تر و چندلایه‌تر باشه...
مثلن می‌شد اشاره‌ای غیرمستقیم به شکستن استخوان‌ها هنگام زایمان داشته باشیم؛ با یه ارجاع تصویری یا سینمایی. (مثل فیلم «شکستن همزمان بیست استخوان»)

توو این حالته که مخاطب به جای دریافت یه گزارش، خودش دردرو کشف می‌کنه و در ساختن معنای متن سهمی پیدا می‌کنه... درسته؟...😀

پس چی شد؟...
نوشته‌تون ظرفیت تصویری بالایی داره، اما بخش زیادی از انرژی‌شو صرف روایت مستقیم کرده...
اگه یه کوچولو از این توضیحات حذف و جای اون‌رو تصویر، استعاره و موسیقی درونی بگیره، تأثیر عاطفی اثر هم بیشتر می‌شه.

والسلام... خندانک

درود بر جناب مجنون ارجمند خندانک
ان‌شاءالله که موفق باشید خندانک
اميرحسين علاميان(اعتراض)
درود بر شاهزاده خانوم مهربان و باهوش
عرض ادب و ارادت / سبز باشید و نویسا خندانک
ارسال پاسخ
بهروز چارقدچی (مجنون)
شاهزاده خانوم
شاعر و ادیب فرهیخته
و مهم تر دوست و استاد بزرگوارم
درود بر شما
ابتدا بابت وقت و انرژی که برای رهایی صرف فرمودید از صمیم قلب تشکر میکنم.
نقد زیبا و پر ارزشتان را خواندم و بسیار آموختم.
وظیفه خود می‌دانم توضیحاتی در خصوص رهایی ارائه کنم.
« به دریا رفته میداند، مصیبتهای طوفان را »
از ابتدای نگارش، پیش فرض حقیر بر این بود که مخاطب آگاه است و نیازی به توضیح و با تصویر پردازی نیست. زایش یک غزل بمانند زایش طبیعی ( نه سزارین) خانم هاست. در نتیجه کسی که شاعر غزل است و یا خانمی که تجربه ی زایش طبیعی فرزند را دارد ، نه تنها شعر را درک ، بلکه حس میکند.
هدف نهایی شرح حال شاعریست که ( غزل جوششی) میگویند. البته اگر عمری بود قصد دارم در این خصوص چند خطی بنویسم و سؤالاتی از صاحب نظران تراز اول بکنم که البته پیش فرضم بر اینست که کمتر ناقدی ابراز نظر بفرمایند، چون قدم بعدیم، درخواست نقد( تحلیل) شعری از حضرت مولاناست.
الان فکر میکنید این بچه کی دم درآورد؟ خندانک
برقرار باشید
ارسال پاسخ
نرگس زند (آرامش)
درود ها بر خواهر عزیزم خندانک خندانک
خدا قوت عالی خندانک
موفق وسلامت باشی خندانک
ارسال پاسخ
رحیم فخوری
رحیم فخوری
۶ روز پیش
سلامی دوباره خدمت استاد عزیز جناب چارقدچی!
آقا شعر جوششی درد نداره از عالم غیب وارد میشه و خروجی می دهد.
درد و زایمان مال شعر کوششیه هفت قلو میزاد یکی از دیگری عیب ناک، خندانک
باور ندارید از آقای کوششیان بپرسید خندانک خندانک
رحیم فخوری
رحیم فخوری
۶ روز پیش
سلام و احترام خدمت شاهزاده خانم استاد نقد های بی رودبایستی خندانک خندانک
خسته نباشید .. ممنون از نشانه های دقیقی که ارائه فرمودید خندانک خندانک خندانک
ارسال پاسخ
رحیم فخوری
رحیم فخوری
۶ روز پیش
مگر می شود ازاستاد اعلامیان گل وعزیز همینجوری بی تفاوت عبور کرد
گرچه خودشان واقفند به ارادت خالصانه حقیر بوجود نازنینشان
استاد جان بقول آن یکی دوست شیرین سخنمان ،(منظورم استاد بدری نیستها)... مخلصات خندانک خندانک
البته ایشون شعار می دن اما من راست راستکی گفتم خندانک
بهروز چارقدچی (مجنون)
استاد فخوری
شاعر و ادیب فرهیخته
درود بر شما
استاد هر آنچه که حضرتعالی رویت میفرمائید ، حقیر در آینه و بصورت مجاز نمبینم. امیدوارم سعادت یارم شود و دست راست مبارکتان را روی سرم میکشید
کوچک شما مجنون
اميرحسين علاميان(اعتراض)
درود جناب فخوری عزیز و گرامی خندانک استاد شما ثابت شده‌‌اید
ما مخلص شماییم و ارادتمندِ ارادتمند خندانک
اون پایین رو یه نگاه بندازید می‌بینید که من دارم برایتان دست تکان میدم 👋
شاهزاده خانوم
شاهزاده خانوم
۵ روز پیش
استاد سپیدسرای فروتن ناب را درود... خندانک
مچکرم جناب علامیان🌟
ارسال پاسخ
شاهزاده خانوم
شاهزاده خانوم
۵ روز پیش
درودی دیگر بار جناب مجنون خندانک
خواهش می‌کنم... البته که فقط نظر شخصی بود ولی به رنگ سبز 🙃

تا ببینم در آینده چِ هاااا خواهید کرد... خندانک
شاهزاده خانوم
شاهزاده خانوم
۵ روز پیش
درود بر نرگسی اطلسی عزیزم خندانک
مچکرم از نظر لطفت خندانک
ارسال پاسخ
شاهزاده خانوم
شاهزاده خانوم
۵ روز پیش
درود بر استاد فخوری ارجمند خندانک
ممنونم از نظر لطف و ارزشمندتون خندانک


همگی بزرگواران شبتون شیک خندانک
ارسال پاسخ
بهروز چارقدچی (مجنون)
شاهزاده خانوم
دوست و استاد فرهیخته ام
درود مجدد
باور بفرمايبد برای آثار دیگر( خصوصا غزل،) نمیتوانم قوای بدهم چون قبلاً هم عرض کرده ام که دست بنده نیست. لیکن در خصوص شعر آزاد یا هر اسمی که سزاوارش باشد ، قطعا می‌سرایم
برقرار باشید
ارسال پاسخ
علیرضا حاجی پوری باسمنج راوی عشق
درود بر شما شاهزاده خانوم شعر ناب خندانک
نقد زیبایی را قلم زدید بسیار آموزنده بود
سپاس از زحماتی که برای آموزش و ترویج فرهنگ و ادب و هنر می کشید
🙏🙏🙏🙏
ارسال پاسخ
شاهزاده خانوم
شاهزاده خانوم
۴ روز پیش
خوش بسرایید جناب مجنون خندانک خندانک


درود بر استاد مردمی جناب حاجی‌پوری ارجمند خندانک
مچکرم از لطف همیشگی‌تون
درس پس می‌دهم...شاد باشید خندانک
ارسال پاسخ
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
۶ روز پیش
خندانک
درود بر شما جناب چارقدچی عزیز خندانک
خلاقانه و زیبا ومتفاوت بود
خندانک خندانک خندانک خندانک
خندانک خندانک خندانک
بهروز چارقدچی (مجنون)
استاد عجم
شاعر و ادیب فرهیخته و مهربان
درود بر شما
بسیار خوشحالم پسند فرمودید استاد همچنین قدردان حضور پر مهر و برکت شما هستم
برقرار باشید
ارسال پاسخ
اميرحسين علاميان(اعتراض)
۶ روز پیش
عرض درود و ادب جناب چارقدچی ارجمند خندانک
دختر است
نامش را خود آورده
« غزل»
غزلی به زیبایی چشمان غزال
...
(مبارک باشد آن غزلی که آمد با مهر و صفایش) خندانک
نبض قلمتان سبز و تنور دلتان گرم خندانک
بهروز چارقدچی (مجنون)
جناب علامیان
شاعر و ادیب فرهیخته
درود بر شما
ابتدا ممنونم که اسم حقیر ( چارقدچی، مجنون یا مجنون را استفاده فرمودید. و بجای اسمم ( بعضی ها) نفرمودید
که البته بد نشد، بعد از شنیدن بعضی ها ، رهایی را ظرف چند دقیقه نوشتم و سرودن غزل را به مثابه زائیدن و دردهایش نوشتم. حال با اجازه ای که حضرتعالی گرفتم، تصمیمم مصمم تر شد که پستم را بارگزاری کنم و « هل من مبارز بطلبم» و آنجاست که عیار « بعضی ها» مشخص میشود
میدانید که از صمیم قلب شما را دوست دارم و چقدر به حضرتعالی ارادت دارم. لیکن بعضی وقتها لازم است بعضی ها شمه ای از کرامات او را رو کنند
برقرار باشید استاد.
ارسال پاسخ
اميرحسين علاميان(اعتراض)
درود مجدد جناب چارقدچی
باور کنید من هنوز درست نفهمیدم داستان اون پست چیه که هی روی‌ آن مانور میدید؟ هل من مبارز؟! اونم با حضرات قرن هفتمی! عجب!!! افتخارش کجاست اون وقت؟😁
لااقل پستمدرن و فلسفی و جامعه‌شناسانه و سیاسی-اجتماعی‌ و و و خلاصه بدرد بخور و امروزیش میکردید!
منظور خاصی ندارم و به کسی تارگت نمیزنم حقیقتا ما که مخلصیم و هیچ ادعایی هم نداریم ولی بطور کلی به من یکی ثابت شده که برای کسی که قصدش زاویه داشتن و زاویه گیری باشه یا با ذهنیتی از پیش مشخص بیاد و یا عادتش قضاوت کردن باشه و تکلیفش دست‌کم با خودش روشن نباشه، شمه که هیچ، خروار خروار هم رو کنیم کمه (شمیم و شمومه هم کمه) تجربه اینو میگه، منطق اینو میگه. سبز باشید. یا حق
بهروز چارقدچی (مجنون)
استاد علامیان ( اعتراض)
درود مجدد
بنده که تا چند روز پیش متذکر شدید، حتی فامیلی شریف حضرتعالی را اشتباه تلفظ میکردم. و شناختم از شما بسیار کم و یا سطحی است.‌پس لطفا به خودتان نگیرید. « هل من مبارز» هم هرگز برای شعرای قرن هفتم ، نطلبیدم.
هل من مبارز را برای ادیبانی که خوانده و یا ناخوانده دست به قلم میشوند و پنجره ی سبز برای بعضی آثار باز میکنند ، طلب کردم. وقتی منتقدی تا این حد به شعر و حتی فراتر از شعر تسلط دارد، اعلام آمادگی فرماید تا بنده از نقد یا تفسیر یکی از اشعار مولانا لذت ببرم. همین
در پناه حق باشید
عباسعلی استکی(چشمه)
۶ روز پیش
درود بزرگوار
متفاوت و زیباست خندانک
بهروز چارقدچی (مجنون)
جناب استکی
ادیب فرهیخته
درود بر شما
زیبا نگاه پر مهر و برکت حضرتعالیست استاد
برقرار باشید
ارسال پاسخ
علیرضا حاجی پوری باسمنج راوی عشق
۶ روز پیش
درود بر شما آستاد چارقدچی بزرگوار خندانک

ُسپید زیبایی را قلم زدید خندانک خندانک خندانک خندانک

بسیار ِذت بردم خندانک
بهروز چارقدچی (مجنون)
جناب حاجی پور
شاعر و ادیب گرامی
درود بر شما
اگر لطف حق شامل حقیر شود و غزلی بیاید، حتما بارگزاری میشود.
برقرار باشید
ارسال پاسخ
مریم رمضانی
۶ روز پیش
درود ادیب ارجمند!
مبارک است حضور نازنین غزلِ غزال چشم خندانک
خندانک خندانک خندانک
و سایه‌تان مستدام!
بهروز چارقدچی (مجنون)
سرکار خانم رمضانی
شاعر و ادیب فرهیخته
درود بر شما
از صمیم قلب خوشحالم که غزل خانم را پسندید
برقرار باشید
ارسال پاسخ
سید مجتبی یحیی نژاد
۶ روز پیش
سلام و احترام
جناب مجنون
این کمترین به هنگام خوانش اشعار دوستان
دنبال جمله هایی هستم که چون زلزله 10 ریشتری عمل کند
و این را در اشعار شما و تعدادی از بزرگواران پیدا می کنم
خندانک دلم میخواهد یخ گاز بزنم خندانک
خندانک خندانک خندانک خندانک
بهروز چارقدچی (مجنون)
جناب یحیی نژاد
شاعر و ادیب فرهیخته
درود بر شما
بسیار خوشحالم که هذیان‌های حقیر را می‌پسندید. بنده نیز اشعار حضرتعالی را دوست دارم
برقرار باشید
ارسال پاسخ
ابوالحسن انصاری (الف رها)
۶ روز پیش
درود تان باد دوست ادیب


قلم سبزتان مانا خندانک خندانک خندانک خندانک
بهروز چارقدچی (مجنون)
استاد انصاری
شاعر و ادیب فرهیخته
درود بر شما
قدردان حضور پر مهر و برکت حضرتعالی هستم بزرگوار
برقرار باشید
ارسال پاسخ
رحیم فخوری
۶ روز پیش
سلام وعرض ادب
خدمت استاد چارقدچی عزیز
شعر تا منتشر نشده مالک، شاعراست
بعد انتشار شاعر تبدیل به جراح می شود خندانک
منکه خودم اینطوریم دوست دارم هرچه کیست و تومور داره را
بکشم از اندامش بیرون؟ خندانک
شماچی استاد جان؟
واینجاست که تازه متوجه می شوی ، مریضت در آی سی یوست بستریست و ممنوع الملاقات است .چه برسد به اینکه جراحش شده باشی خندانک
جسارتن خودم را عرض می کنم وهرگز خود را مجاز به توصیه برای دیگری حتی عزیزی چون شما را نمی کنم...قبل ازاینکه صفحه حضرتعالی را باز کنم با شعری بسیار بیمار ملاقات داشتم و متاسفانه نمی توانستم احساسم رادر صفحهدمذکوربیان کنم ، وقتی با شعر دردمندتان مواجه شدم دیدم بهترین محل همینجاست تا منم دردم را فریاد بزنم، خندانک
گرچه بقول حضرت حافظ "درد ما نیست در مان الغیاث"
استاد جان انشالله که "تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد" خندانک خندانک خندانک خندانک
بهروز چارقدچی (مجنون)
استاد فخوری
شاعر و هنرمند فرهیخته
درود بر شما
حقیر ، مرشد( بزرگ‌تری) دارم که توصیه فرموده اند که هرگز گرد خرابی ها و انرژی های منفی نگردم. بنده نیز فرمایش ایشان را حلقه کرده و آویزه گوشم کرده ام. انسانها و افکار مخریشان را دنبال نمیکنم چون تاثیر منفی روی خود و اطرافیانم میگذارد.
از اینکه شعر حقیر را پسندید از صمیم قلب خوشحالم و صفحه متعلق به شماست، هر چقدر نیاز است فریاد بزنید
شما جان من هستید
ارسال پاسخ
معصومه خدابنده
۶ روز پیش
سلام و احترام جناب چارقدچی استاد گرانمهر
بسیار زیبا سرودید درود بر شما و قلم نابتان 🌹
بهروز چارقدچی (مجنون)
سرکار خانم خدابنده
شاعر و ادیب گرانمایه
درود بر شما
از صمیم قلب خوشحالم پسند فرمودید استاد. همچنین قدردان حضور پر مهر و برکت حضرتعالی هستم
برقرار باشید
ارسال پاسخ
علی ازموده گرجی(سیاوش)
۶ روز پیش
درود بر شما
و احسنت به قلم نابتان🌿🌱🌷
بهروز چارقدچی (مجنون)
جناب سیاوش ( چه اسم زیبایی. نماد پاکی)
درود بر شما شاعر گرامی
ضمن عرض خیر مقدم ، بسیار خوشحالم پسند فرمودید بزرگوار
برقرار باشید
ارسال پاسخ
علی عزیزی یحیی پانا
۶ روز پیش
درود برشما ای دوست قار قدچی
چه زیبا می‌سراید
حظ کردم
قلمتان‌روشن‌مانا خندانک خندانک خندانک خندانک
بهروز چارقدچی (مجنون)
جناب عزیزی
شاعر گرانقدر
درود بر شما
از صمیم قلب خوشحالم پسند فرمودید. همچنین بابت شعر تقدیمی زیبایتان در صفحه ی وزینتان سپاسگزارم
برقرار باشید
ارسال پاسخ
جواد مهدی پور
۶ روز پیش
درود بر شما جناب استاد چارقدچی گرامی

زیبا و ناب سرودید

زنده باشید به مهر

خندانک خندانک خندانک
خندانک خندانک
بهروز چارقدچی (مجنون)
جناب دکتر مهدی پور
شاعر و ادیب فرهیخته
درود بر شما
قدردان حضور پر مهر و برکت شما هستم استاد
برقرار باشید
ارسال پاسخ
حمیدرضا متولی
۶ روز پیش
درود فراوان بر شما دوست گرامی
تندرست باشید
من کمی در درک معناهای مستتر در اعماق اشعار سپید عاجزم
از این رو بیشتر اوقات اظهار نظری نمی کنم
پاینده باشید.
🌷🌹🌷🌹
امروز و فردا خبری به شما می رسد
بهروز چارقدچی (مجنون)
جناب دکتر متولی
رفیق شفیق و شاعر فرهیخته
درود بر شما
ابتدا بابت حضور پر برکت جنابتان صمیمانه تشکر میکنم
اکنون به واسطه ی پسرم ، با خبر شدم که در دانشکده ی دندانپزشکی ، دانشگاه پزشکی فاجعه ای اتفاق افتاده و یک دانشجوی داندان ، همسرش که او نیز دانشجوی دندان بوده را در محل دانشگاه به قتل رسانده. و احوالاتی که از حقیر کم و بیش مطلعید این موضوع نیز آزرده خاطرم کرد. بگذریم
خوش خبر باشید و آرزوی خبرهای خوش برای حضرتعالی هستم
برقرار باشید
ارسال پاسخ
مهدی جلالی وند (دلی)
۶ روز پیش
درود جناب استاد چارقدچی
قلمتان مستدام .
زیبا نوشتید ... غزلکم خوش آمدی خندانک
نفستان گرم .
مانا باشید
خندانک خندانک خندانک
بهروز چارقدچی (مجنون)
جناب جلالی وند
شاعر فرهیخته و خوش تیپ
درود بر شما
زیبا نگاه پر مهر و محبت حضرتعالیست
برقرار باشید
ارسال پاسخ
علی نظری سرمازه
۶ روز پیش
درود بر جناب مجنون مقتدر
زیباست
همراه با دردهایی که کم کم به آرامش رسیدند
خندانک خندانک
خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
بهروز چارقدچی (مجنون)
جناب نظری
استاد فرهیخته و دوست راستگویم
درود بر شما
زیبا نگاه پر مهر حضرتعالیست بزرگوار
همچنین خوشحالم که چنین درد زیبایی را تجربه فرمودید
برقرار باشید
ارسال پاسخ
 محسن حسینی پور
۶ روز پیش
با سلام و درود فراوان
جناب چارقدچی گرامی
زیبا سروده اید
پاینده و سرافراز باشید.
بهروز چارقدچی (مجنون)
جناب حسینی پور
شاعر بزرگوار
درود بر شما
زیبا نگاه پر مهر و محبت حضرتعالیست بزرگوار
برقرار باشید
ارسال پاسخ
حسن گائینی (رزاس)
۶ روز پیش
در تو می دوزم یک تن دیگر
کم کم آینده می شوی هر دم
ناگهان می رسی بر من
می نوازمت آنقدر

تقدیم به شما و غزل
درودم نثارتان
بهروز چارقدچی (مجنون)
استاد گائینی
شاعر و ادیب فرهیخته
درود بر شما
ذره پروری فرمودید استاد . تقدیمی زیبایتان چون گوهری درخشان در این صفحه ی کوچک خواهد درخشید
برقرار باشید
ارسال پاسخ
فرامرز عبداله پور
۶ روز پیش
درود
زیبا و دلنشین سروده اید
رقص قلمتان ابدی
🌹🌹🌹
بهروز چارقدچی (مجنون)
جناب عبداله پور
شاعر و ادیب فرهیخته
درود بر شما
زیبا نگاه پر مهر و محبت شماست بزرگوار
برقرار باشید
ارسال پاسخ
سحر کرمی
۶ روز پیش
درود بیکران استاد چارقدچی عزیز
بسیار زیبا و دلنشین سرودید
قلمتان همواره سبز و در جریان خلق زیبایی👏🍀🌹
بهروز چارقدچی (مجنون)
سرکار خانم کرمی
شاعر و ادیب فرهیخته
درود بر شما
قدردان حضور پر مهر و برکت شما هستم بزرگوار
برقرار باشید
ارسال پاسخ
نرگس زند (آرامش)
۶ روز پیش
درود وعرض ارادت خندانک
همیشه سلامت باشید خندانک
زیباست خندانک خندانک
بهروز چارقدچی (مجنون)
سرکار خانم زند
شاعر و ادیب فرهیخته
درود بر شما
چند وقتی بود که تشریف نداشتید، بازگشت حضرتعالی را به منزل خودتان خیر مقدم عرض میکنم
همچنین قدردان حضور پر مهر و برکت شما هستم
پایدار باشید
ارسال پاسخ
علی نظری سرمازه
۶ روز پیش
درودی دیگر
من غزل را دوست دارم قطعه می سازی چرا!؟
در نبودش بی قرارم قطعه می سازی چرا!؟
قطعه
قطعه
هم
شوم
هر قطعه
می گوید
رسا
از غزل دل بر ندارم قطعه می سازی چرا
...
خندانک خندانک خندانک
بهروز چارقدچی (مجنون)
جناب نظری
دوست فرهیخته و راستگویم
درود مجدد
استاد بیزحمت امشب برای حقیر یک ( هو) ی ویژه بکشید ، شاید دهانم مجدد به غزل باز شود
ممنونم
ارسال پاسخ
علی نظری سرمازه
خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
خندانک خندانک خندانک
این هم هوی ویژه خندانک خندانک خندانک
درود بیکران
خندانک خندانک
خندانک
سیدیحیی حسینی
۵ روز پیش
درودها

جوهرکلک ات طلای ناب،زیبا اندیش دُرّنگار
نبض قـــلم ات تپنده ومانگار.
روزگارت نیک،
نیکوطبع‌تان
ماناوبایاوپایاونویسا

💐💐💐💐💐
بهروز چارقدچی (مجنون)
جناب حسینی
ادیب فرهیخته
درود بر شما
ممنون بابت انرژی های مثبت حضرتعالی
برقرار باشید
ارسال پاسخ
سیده نسترن طالب زاده
۵ روز پیش
درودتان
استاد بزرگمهر
پراحساس و مقدس سرودیست
مادر
منشا زبان ،
اغاز احساسات ،و به تعبیر شخصیم
فیلتریست برای زیبا دیدن جهان فرزند. .
و طبق نظریه انیما و انیموس ،که به از کمترین واقفید،،
گاه در مردان ،این حس زایش و مادرانگی و عطوفت مونث و مقدس بسیار وجود دارد. .
اینکه
جنس بانو
به سبب زایندگی و چرخه های خاص مرتبط به عنصر مادینه ، هماره توسط اندیشه های فرو ، مورد بیمهری واقع شده است
در شعر شما فرهیخته ی دانا بسیار زیبا مشهودست. .
و البته-
مهر میان پدر و دختر ، کم ازان قدسیت یاداورشده ندارد و مثال زدنیست-

هماره باشید و بتابید
بهروز چارقدچی (مجنون)
۵ روز پیش
دکتر نسترن طالب زاده
ادیب فرهیخته و توانا
درود بر شما
با مطرح فرمودن بحث آنیما و آنیموس بنده را پرت فرمودید به سال ۱۳۷۳ و کلاس روانشناسی استاد کرمی و شیرین بازی پسرها برای دلبرایی های جوانانه و ناپخته پسرهای همکلاسی، یادش بخیر
جسارتا بنده بدلیل شاهد بودن بارداری همسرم و تولد فرزندم، نگاهم به بانوان باردار باعث تغییر اساسی شد و اگر در بستگان و دوستانم با خانمی باردار مواجه میشدم آن خانم برایم قداست و معصومیت بسیار بالایی داشت. و معتقد بودم هر آنچیز که از خدا میخواهم توسط خانم باردار ، از خدا بخواهد، خدا به تردید در حداقل زمان مستجاب میکند. همچنین یا خانم معتقدم یک خانم هنگام وضع حمل تمام گناهانش پاک میشود.
بنظر حقیر تنها عشق حقیقی ، عشق والد به فرزند و عشق فرزند به والد است. و عشق های دیگر عشق مجاز است ( جز موارد استثنا ) همه چیز مطلق نیست و این نظر نیز نسبی
قدردان حضور پر مهر و برکت حضرتعالی هستم بزرگوار
در پناه حق باشید
پیام مفخم
۵ روز پیش
باسلام جناب چارقدچی عزیز ،
هم شعر شما را خواندم وهم توضیحات شاهزاده خانم ، البته مواردی که گفتند درست به نظر می رسد و عنصر شاعرانه البته با کوشش کم شاید به آن رسید و اگر بخواهیم خیلی کوششی وارد بکنیم بالاخره یه تصنعی دارد که خود را نشان می دهد اما عنصر خیال و برداشت های غیر مستقیم قطعا در شعر وجود دارند حالا یکی کمتر یکی بیشتر .... فکر کنم چیزی هم به نام شعر مستند باید داشته باشیم که گزارش لحظه به لحظه باشه خندانک خندانک
به هر روی فارغ شدن از انتظار و طلوع غزلک را به شما تبریک می گویم خندانک خندانک خندانک
بهروز چارقدچی (مجنون)
جناب مفخم
شاعر و ادیب فرهیخته
درود بر شما
قدردان حضور پر مهر و برکت حضرتعالی هستم. خداوند به حقیر یک پسر عنایت فرمودند و هر روز بابت این نعمت سپاسگزاری میکنم. شانس آوردم که دختر ندارم چون اگر قرار بود روزی ازدواج کند، بر علیه داماد نگون بخت حکم تیر صادر
میکردم ( مزاح)
ارسال پاسخ
پیام مفخم
پیام مفخم
۴ روز پیش
خدا حفظشان کند ،راستش من از هر دو جنس دارم ولی حکم تیر دادن هم سخته ..... خندانک خندانک
نعمت طرهانی(پورمستان)
۵ روز پیش
درود و عرض احترام جناب چارقدچی گرانقدر
وای که این چقدر تکان‌دهنده و نفس‌بر است. شما داری زایمان شعر را روایت می‌کنی، نه با استعاره‌های دور، که با گوشت و درد و تهوعِ واقعی. اوق‌زدن‌های پی‌درپی، اضطراب، خستگی مفرط... بعد شب از نیمه می‌گذرد و او می‌آید؛ با استخوان‌هایی که انگار زیر پایش خرد می‌شوند. درست مثل یک زایمان واقعی که درد دارد، فریاد دارد، اما در انتهایش چیزی متولد می‌شود.

و آنجا که می‌گویی «دختر است / نامش را خود آورده / غزل»، یکهو تمام آن درد و آشوب، از جنسِ معجزه می‌شود. انگار خودِ شعر آمده تا نامش را به تو بگوید، انگار تو فقط مجرایی بوده‌ای برای این تولد.

و پایانِ دلنشین: «غزلکم، خوش آمدی».

این نوشته واقعاً مرز بین تن و شعر را برداشته. تو از دلِ رنجی جسمانی، به سبک‌ترین و شریف‌ترین شکلِ آفرینش رسیده‌ای. تبریک به مادرِ این غزل تازه. 💛
خندانک خندانک خندانک
بهروز چارقدچی (مجنون)
جناب پور مستان
شاعر و ادیب فرهیخته
درود بر شما
حضرتعالی همیشه به حقیر لطف دارید بزرگوار و قدردان حضور حضرتعالی هستم
برقرار باشید
ارسال پاسخ
جلیل میاحی
۵ روز پیش
درود استاد چارقدچی عزیز و گرامی خندانک
خندانک خندانک خندانک
برادر شعرتان تصویری زنده و قدرتمند از
یک زایمان دشوار و در عین حال پر از امید است.
گذر از درد و آشوب درونی، اضطراب و تهوع،
به تولد غزل که نامش را خود آورده، بسیار تاثیرگذار است.
این تولد، نه تنها تولد یک نوزاد، بلکه تولدی دوباره برای مادر است،
تولدی از جنس رهایی و آرامش پس از طوفان.
این شعر، زیباییِ زنانه، قدرت تحمل و معجزه زندگی را
به زیبایی به تصویر می‌کشد.
استاد چارقدچی، در این سروده، زایشِ غزل از دلِ درد، آغازی است
بر ترانهٔ هستی. شعرتان، حکایتِ زنی است که در اوجِ آشوب،
با نیروی عشق، زندگی را دوباره متولد می‌کند. خوش آمدی غزل!
قلمتان همواره در پناهِ ذوق و سلامت، پویا و تابنده بماند. خندانک
خندانک خندانک خندانک
بهروز چارقدچی (مجنون)
جناب میاحی
شاعر و ادیب فرهیخته
درود بر شما
و سپاس فراوان بابت ابراز لطف و نظر محترمتان
این شعر را حقیر به شخصه خیلی برایش احترام قائل هستم به دو دلیل
اول قداست مقام مادر و همسر
دوم شعر و غزل
در همین صفحه از تمام بانوان محترم سایت معظم شعر ناب عذر خواهی میکنم که نتوانستم جایگاه این مقام مقدس را به درستی منتقل کنم
ارسال پاسخ
مجید بهلول (میثم)
۵ روز پیش
درود‌بر‌استاد‌گرامی
زیباست
موید‌باشید خندانک
آرمان طاهری
۴ روز پیش
درودتان باد جناب چارقدچی استاد عزیز و ادیب
بسیار زیبا و دلنشین سروده اید
رد قلمتان ابدی🤍🌹🙏
بهروز چارقدچی (مجنون)
۴ روز پیش
جناب بهلول
شاعر و ادیب فرهیخته
درود بر شما
آرزوی سلامتی و سرافرازی حضرتعالی هستم
عمران افشاری(سپیدار)
۴ روز پیش
درود استاد بزرگوار
مثل همیشه بسیار بسیار زیبا و دلنشین
💐💐💐🌹🌹🌹🌼🌼🌼🌸🌸🌸
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


(متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
ارسال پیام خصوصی

نقد و آموزش

نظرات

کاربران اشتراک دار

محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک

مشاعره

کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
0