سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

انتشار ویژه ناب

محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

بسم الله الرحمن الرحیم به سایت خودتان شعرناب خوش آمدید مدیر موسس سایت ادبی شعرناب فکری احمدی زاده(ملحق)

پنجشنبه ۲۸ خرداد

فریبا

شعری از

فریباایازی روزبهانی

از دفتر آتش احساس نوع شعر غزل

ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۸ تير ۱۴۰۴ ۰۸:۰۵ شماره ثبت ۱۳۸۷۲۱
  بازدید : ۱۳۵   |    نظرات : ۲۴

رنگ شــعــر
رنگ زمینه
دفاتر شعر فریباایازی روزبهانی

باید که  دلدارم شوی تا این که  دلدارت شوم
تا عمق جان عاشقی هر دم گرفتارت شوم

بر آسمانت بی هوا همچون منیژه بودمی
اما تو چون بیژن بمان تا بند افکارت شوم

در چاه دل  تنها شدن راه‌ نجات از چاه نیست
بی عشق تنها می شوی باید که همیارت شوم

من با نسیم عاشقی از کور راهی منتهی؛
تا نبض پاک آرزو رفتم که بیمارت شوم

تا ماه بالا آمدم با زهره هم پیمان شدم
سرمی کشم جام الست؛ تا مست پندارت شوم

با من "فریبا "می شوی سرمست و حیران می شوی
چون کاسه صبرم شوی، همراه و غمخوارت شوم
 
۷
اشتراک گذاری این شعر
نقدها و نظرات
شاهزاده خانوم
دوشنبه ۹ تير ۱۴۰۴ ۱۴:۳۲
یه لحظه‌ی حیاتی حس کردم افکار و پندار مثل هم هستند...
خواستم بگم دو تا از قافیه‌هاتون توی یه مفهومههه خندانک
اما خداروشکر اینبار عجله نکردم...🤪
تحقیقات ملکولی کردم...😎
و دیدم؛
نه، پندار و افکار دقیقاً مثل هم نیستند، هرچند گاهی به‌جای هم به‌کار می‌رن. خندانک
اینم از تفاوت ظریفشون توی جمله‌های من‌درآوردیم...

در افکار تاریک شب
روشنایِ پندار تو را می‌جویم...

یا...

نه افکارم به دادم رسید
نه پندارم از خیال تو گذشت...

دیز آر کورِکت؟...🫣🤔

درود بر شما بانوی عزیز... خندانک
بسیار غزل زیبایی‌ست... خندانک خندانک
شاد باشید خندانک
فریباایازی روزبهانی
فریباایازی روزبهانی
دوشنبه ۹ تير ۱۴۰۴ ۲۰:۴۰
درود شاهزاده بانو خوش آمدید به کلبه شعرم و سپاس از دقت نظرتان خندانک
ارسال پاسخ
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
سه شنبه ۱۰ تير ۱۴۰۴ ۱۱:۱۷
خندانک
ارسال پاسخ
سید موسوی (نوریان)
سید موسوی (نوریان)
سه شنبه ۱۰ تير ۱۴۰۴ ۲۱:۳۶
درود بر شاهزاده بانوی قصر ناب🌹🌹🌹🌹
پنداشته و افکار
هم خانواده هستند مثل دو برادر اما در اشعار با هم غریبند🙁
چو خیالی پنداشته
بر من تو حریفی/
(گاهی کنارِ خیال است)
با کنایه
بر کهنه حریفی تو چنین پنداشته ای/
گاهی در کنار گمان
به همراه شک و یقین

و در واقع، شما بر من
حریفی شاهزاده بانو🙏👋🏃‍♂️🏃‍♂️🏃‍♂️🏃‍♂️
ارسال پاسخ
عباسعلی استکی(چشمه)
دوشنبه ۹ تير ۱۴۰۴ ۱۸:۴۹
درود بانو
بسیار زیبا و سرشار از احساس بود خندانک
فریباایازی روزبهانی
فریباایازی روزبهانی
دوشنبه ۹ تير ۱۴۰۴ ۲۰:۴۱
درود و سپاس جناب استکی بزرگوار خوش آمدید به کلبه شعرم
ارسال پاسخ
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
سه شنبه ۱۰ تير ۱۴۰۴ ۱۱:۱۷
خندانک
ارسال پاسخ
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
سه شنبه ۱۰ تير ۱۴۰۴ ۱۱:۱۷
خندانک
درود برشما بانوی عزیزم خندانک
زیبا ودلنشین بود
خندانک خندانک
خندانک
محمدرضا آزادبخت
سه شنبه ۱۰ تير ۱۴۰۴ ۱۸:۱۰
درود بربانو روزبهانی زیبا و متعالی ست
جلیل میاحی
دوشنبه ۹ تير ۱۴۰۴ ۰۳:۵۴
درود خندانک
چه زیبا و دل‌نشین سروده‌اید، بانو روزبهانی
غزل‌تان بازی عاشقانه‌ای‌ست با اسطوره و خیال؛
از منیژه و بیژن تا زهره و جام الست...
این پیوند عاشقانه‌ی واژه‌ها و احساس‌ها،
مخاطب را تا عمق رؤیاهای دلدادگی می‌برد. خندانک
به‌راستی که این شعر، هم شور دارد و هم شعور. خندانک

فریباایازی روزبهانی
فریباایازی روزبهانی
دوشنبه ۹ تير ۱۴۰۴ ۰۷:۲۴
درود و سپاس نوش نگاهتان خندانک
ارسال پاسخ
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
سه شنبه ۱۰ تير ۱۴۰۴ ۱۱:۱۷
خندانک
ارسال پاسخ
سید موسوی (نوریان)
سه شنبه ۱۰ تير ۱۴۰۴ ۰۰:۴۶
درودی بیکران استاد
فریبا بانو 🌹🌹🌹🌹
غزلتان را بسیار دلنشین و زیبا خلق کرده اید خندانک 🌹🌹🌹🌹🌹
و انتخاب جای نام تخلصتان در مصرع اولِ
بیت پایانی، خلاقانه و
زیبایی دو چندان به
به اثرتان افزود خندانک
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
دستمریزاد فریبا بانو👏
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
سه شنبه ۱۰ تير ۱۴۰۴ ۱۱:۱۷
خندانک
ارسال پاسخ
سید موسوی (نوریان)
سید موسوی (نوریان)
سه شنبه ۱۰ تير ۱۴۰۴ ۲۲:۱۱
عرض ادب بانو🙏آیا از بنده خطایی سر زده؟
اگر به ناخواسته باعث ناراحتی شما شدم
عذرخواهی میکنم🙏
و خواهشا حتی شده ریز اشاره ای بکنید،
قول شرف میدم که در
برخورد بعدی تجدیدنظر کنم، خدا گواهه اینقدر دلم کوچک است که هرگز دوست نداشتم کسی رو ناراحت کنم، من ادمی رک هستم فریبا بانو،انتقاد شما همراه با تذکر هزار بار بیشتر از تشویق در اشتباهم منو خوشحال میکنه،شما هرطور صلاح میدونید امر کنید، اطاعت امر میکنم🙏🌹🌹🌹🌹
فریباایازی روزبهانی
فریباایازی روزبهانی
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۴ ۰۰:۰۴
درود و سپاس از ابراز لطفتان جناب موسوی بزرگوار خندانک
فریباایازی روزبهانی
فریباایازی روزبهانی
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۴ ۰۰:۰۹
درود مجدد جناب موسوی بزرگوار
تصور می کنم در پاسخ به نظر شما من شکلکی اشتباهی ارسال کردم که موجب سؤتفاهم شما شده شکلک را اصلاح کردم
پایدار باشید
ارسال پاسخ
سید موسوی (نوریان)
سید موسوی (نوریان)
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۴ ۰۰:۴۱
سپاسگزارم استاد فریبا بانو🙏🌹🌹🌹🌹🌹
خیالم آسوده گشت
خیالتان آسوده باد
خندانک 🤲 خندانک
مهدی عبدلی حسین آبادی
سه شنبه ۱۰ تير ۱۴۰۴ ۱۱:۵۰
درود بر شما بانو خندانک
زیبا و پر معنی سرودید خندانک خندانک
موفق باشید خندانک
فریباایازی روزبهانی
فریباایازی روزبهانی
سه شنبه ۱۰ تير ۱۴۰۴ ۱۴:۳۷
درود و سپاس از توجه تان خندانک
ارسال پاسخ
میکائیل نجفی(سراب )
سه شنبه ۱۰ تير ۱۴۰۴ ۱۲:۴۶
درود بر شما..
زیبااااست..
خندانک خندانک
خندانک
فریباایازی روزبهانی
فریباایازی روزبهانی
سه شنبه ۱۰ تير ۱۴۰۴ ۱۴:۳۸
خندانک خندانک خندانک
ارسال پاسخ
ابوالحسن انصاری (الف رها)
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۴ ۰۰:۰۶

درود بر شما
بسیارزیباست خندانک خندانک خندانک خندانک
فریباایازی روزبهانی
فریباایازی روزبهانی
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۴ ۰۹:۰۳
درود جناب انصاری بزرگوار به کلبه شعرم خوش آمدید خندانک
ارسال پاسخ
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


(متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
ارسال پیام خصوصی

نقد و آموزش

نظرات

کاربران اشتراک دار

محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک

مشاعره

کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
0