شنبه ۳ آذر
طالع نحس شعری از احسان صدوقی یزدی
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ۲۱:۳۳ شماره ثبت ۱۲۶۲۹۵
بازدید : ۸۱ | نظرات : ۵
|
دفاتر شعر احسان صدوقی یزدی
آخرین اشعار ناب احسان صدوقی یزدی
|
طالع نحس
درونمخاک و باران است و پاییز
زبانم خنجری لرزان ولی تیز
مرا دردیست دیرینه ولی رام
که کم کم میکشد آرام و آرام
به دریا گر کنم قصد عزیمت
به خشکی میرسم از هر طریقت
الا ای کاتب بخت و تباهی
قلم را خسته کردی از سیاهی
نگون بختیم ندارد سیر مانی
ندیدم من در این ره شادمانی
دلم میسوزد از عمری که طی شد
گذشت آن مهر و آذر زود دی شد
الهی کان شب منحوس و واهی
به دعوت های خواهی و نخواهی
به نام اقدس شاه دلیران
مرا نامی نهادند نیک ، احسان
مرا احسان نهادند نیک باشم
به نیکویی همی شلیک باشم
نه اینکه اقدم منحوسه شهر
به دستم جرعه آبی در پی بحر
بمیرد هر که از من کینه دارد
ز مردی که دل از آیینه دارد
به مردی که دلش دریای نور است
زبانش تلخ اما ذی شعور است
خداوندا گر از حکمت نهادی
دری از نعمت و رزق زیادی
در این هنگامه ی لطف الهی
نباشم پیرکی منحوس و واهی
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
از رفتن پاییز غم انگیز
تنها غم بجا مانده
یلدایتان مبارک