شنبه ۳ آذر
گفتگو با خدا شعری از احسان صدوقی یزدی
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ ۲۱:۲۹ شماره ثبت ۱۲۶۱۱۳
بازدید : ۱۷۸ | نظرات : ۳۲
|
دفاتر شعر احسان صدوقی یزدی
آخرین اشعار ناب احسان صدوقی یزدی
|
- گفتگو با خدا
خداوندا بیا و دست بردار
جهان را در همین حالت نگه دار
به مخلوقات خود لطفی عطا کن
دمی آسوده بنشین و صفا کن
بیانداز از تنت رخت الهی
بپوشان خرقه ای از پادشاهی
اگر از این خطایم چشم پوشی
تورا دعوت کنم بر باده نوشی
بریزیم از پی هم نوش برنوش
شویم از باده ها مدهوش و مدهوش
گه مستی تورا من عیب جویم
هر انچه در دلم ماندست گویم
به مستی راستی راپیشه سازم
به عدل و مهربانیت بتازم
سخن را آنچنان رندانه رانم
که سوزد از غمش هر استخوانم
خداوندا کمی آهسته تر نوش
که عقل از سر نرانی و کُنی گوش
به ناحق نان ستاندن را ندیدی ؟
چپاولهای نامردان ندیدی ؟
ندیدی عده ای در عیش و نوشند ؟
به دزدی شهره اند اما خموشند ؟
ندیدی مومنان پینه بر روی
به نام تو کنند خونابه بر جوی ؟
خداوندا چرا ساکت نشستی؟
گمان دارم که تو ناخورده مستی
|
|
نقدها و نظرات
|
درود برشما و سپاس بیکران 🌹🌹
| |
|
درود برشما و سپاس. اما این فقط چندین سوال است که شاعر بزرگ معینی کرمانشاهی جور دیگری قلم زدند در شعر عجب صبری خداددارد و قصد بی احترامی و جسارت به پرودگار و هیچ دین و ایینی را ندارم 🌹🌹🌹🙏
| |
|
درود و سپاس بیکران | |
|
درود و سپاس از شما | |
|
درود و سپاس از شما | |
|
درود و سپاس بیکران | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
سلام و درود
به سایت شعرناب خیلی خوش آمدید
مناجاتی خالصانه با حضرت حق
سلامت و دلشادباشید