طنزانه رتبه بندی (۴)
از صدور رتبه بندی گفته آمد در خبر
تو بخوانش :حقه بندی ،کارشاقی بی ثمر
در خبر آمد نباشد؛ سابقه ،مدرک، ملاک !
با بیان اين خبر در شوک فرو رفتیم پاک
میزِ کاری بود نامش را ممیز خوانده اند
بی تعلل در صدور حکم ها وا داده اند
سالها در انتظارش، خلف وعده دیده ایم
در صدورش این اواخر خون دلها خورده ایم
از ستاد و صف چنان درگیر یک تا پنج آن
که تواند بازگوید شرح حال رنج آن؟
این یکی گوید چرا من سه شدم، بی شک خطاست
آن دگر گوید یقین این رتبه ها باد هواست
رنج نامه ست آنچه را پیگیر کردیم و نشد
درد نامه ست آنچه را تنویرکردیم و نشد
در میان رتبه ها استاد معلم هیچ نیست؟
از ستادی تا به صف چونست ؟عالِم هیچ نیست
خاک خوردن پای تخته پس چنین بی ارزش است؟
مهر تایید معلم در کلاس، آموزش است.
رتبه بندی آب بندی شد ؛که طبلی پرصداست.
تا ثریا بند بندش ذکر تسبیح شماست
این همه تزویر و خدعه چون بُود درکارتان ؟
تا کجا این ریسمان باید کشد افکارتان ؟
بسیار زیبا ومبین مشکلات جامعه بود