سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 31 فروردين 1403
    11 شوال 1445
      Friday 19 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        جمعه ۳۱ فروردين

        جان جهان

        شعری از

        مهدی پاکدامن جیرکل

        از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد

        ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ۱۴:۲۷ شماره ثبت ۱۱۷۵۵۶
          بازدید : ۱۵۳   |    نظرات : ۳

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر مهدی پاکدامن جیرکل
        آخرین اشعار ناب مهدی پاکدامن جیرکل

        گر ز جان برفت جان جهان بجوی 
        از جهان برفت جان و جهان بجوی
        جان به تو نارسیده ز جان گرو 
        بی تو ز جان و از جهان جان برو 
        از پی یک بوسه گر مرا بدهی 
        جان نهم و ز هر دو جان بستان 
        بر دلم ار زخم تو رسد به مثل 
        جان دهم و از میان جان بستان 
        گر در بغداد نیست چشم مرا 
        از لب تو سوی اصفهان بستان 
        از دل و جان چون ز عشق تو شدمی 
        از من و جان من امان بستان 
        من به تو در خون خود شدم غرقه 
        تو ز من خون ز دیدگان بستان 
        گر مرا در غمت به جان نرسد 
        تو مرا جان ز دیدگان بستان 
        گر ز بیداد تو دلم برود 
        تو مرا داد و از جهان بستان 
        گر وصال تو نیست روزی من 
        تو مرا روزی از گمان بستان 
        به زبانی فصیح می گویم 
        صفت سرو بوستان بستان 
        چون ز خاک در تو دورم من 
        قصه‌های تو گو شد از دستان 
        هم بدین نکته گفته‌ام سخنی 
        که بود در دل من آن نسیان 
        با سنایی اگر تو خواهی کرد 
        جان ز تو جان جهان بستان
        ۲
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        عباسعلی استکی(چشمه)
        چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ۲۱:۰۵
        درود بزرگوار
        به شعر ناب خوش آمدید
        موفق باشید خندانک
        محمد گلی ایوری
        چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ۰۶:۴۷
        سلام و عرض ادب بر شما جناب پاک دامن جوان نیک سرشت
        زیباست و عالی خواهد شد
        موفق باشید
        خندانک خندانک خندانک
        افسانه پنام (مولد)
        چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ۲۳:۱۲
        خندانک
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0