سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 9 فروردين 1403
    19 رمضان 1445
    • ضربت خوردن حضرت علي عليه السلام، 40 هـ ق
    Thursday 28 Mar 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      پنجشنبه ۹ فروردين

      غزل شب

      شعری از

      آرمان مشایخ

      از دفتر ۱۴۰۱ نوع شعر غزل

      ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ ۰۵:۵۷ شماره ثبت ۱۱۷۲۷۹
        بازدید : ۹۴   |    نظرات : ۳

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر آرمان مشایخ

      ببین ز چشم چاکر جور آب را کنار شط کآن شارد
      که هم بر آتشی ز سببِ مسببْ ابران ببادر

      و چنان اشک گردون ریزد برای دوره‌ی روزگار
      شهادت دِه رود دُژَم گردد و تشنه‌ش را زان نگسارد

      کز تفسیر بر چکادانِ انسانیان خویش افلاک گردد
      بنگر که ایامْ باز زیر نور ستارگان سپارد

      اَلا که گُریِ مبدا پَرَد اگر ناپذیرنده
      کاندر تاریکی تنویرِ رهِ دریا را انسان ندارد

      آه اگر بادْ افکار آن روزهای خوش که بر دوش وزن افزانْد
      که اگر مادی‌ست او عندلیبِ سوخته ز رویان نزارد

      اکنون دَوَد به خَمّارِ کهنه تا بگریزد ز زلفش
      تا بجای زنجیرش پیاله‌ی عاقلان بگزارد

      مأیوس مباد آرمان درین لیلِ سرد که روانت بسوزد
      بآموز در غمش کز باده‌ی زاهدی نیکبختان گوارد
       
      ۳
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      عباسعلی استکی(چشمه)
      سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ ۲۰:۴۷
      درود بزرگوار
      جسارتا سخت بود خندانک
      جواد کاظمی نیک
      سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ ۱۵:۲۳
      👏⚘️⚘️⚘️⚘️👏🌺🌺🌺🌷🌷🌷🌸🌸🌹🌹دورد برشما زيبا بود 🌹🌹🌹🌷🌺🌺🌸🌸🌸🌸
      بتول رجائی علیشاهدانی(افاق)
      چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ ۱۷:۴۴
      درود و عرض ادب و ارادت بزرگوار
      جسارتا درگیر کلمات شدید
      کمی ساده تر و روان تر بنویسید ملموس و قابل فهم می شود
      باید اسب سرکش کلمات را رام کنی
      موفق باشی عزیز خندانک خندانک
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0