سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 9 فروردين 1403
    19 رمضان 1445
    • ضربت خوردن حضرت علي عليه السلام، 40 هـ ق
    Thursday 28 Mar 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      پنجشنبه ۹ فروردين

      حرف دل

      شعری از

      آرزو عباسی ( پاییزه)

      از دفتر پاییز همیشه به من می‌آید! نوع شعر سپید

      ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ ۲۰:۳۰ شماره ثبت ۱۱۶۴۴۵
        بازدید : ۷۲۱   |    نظرات : ۸۷

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه

      آمدم حرف دلم را بزنم 
      چه ترس که 
      پیشانی‌ام را ببوسی و کنار بگذاری‌ام
      یا پای هرچه ناسزا را به شعرم باز کنی  
      و با واژه‌هایی در پوست هیچ 
      بگویی
      قیافه‌ات برایم آشنا نیست!
       
      اصلا بگو
      به کجات برمی‌خورد
      به هم خوردن تعادل پنجره‌ای که 
      پایش را از داستان نردبان بُریده‌ای
      یا چه فرقی می‌کند
      در همزیستی فصل‌های فراموشی 
      هویج یخ‌زده‌ی آدم‌برفی
      لرزه تا عمق استخوان بی‌کسی بیندازد؟!...
       
      برایت کُد کنایه گرفته‌ام در صفر بسته‌ی زمان
      استعاره‌ی گریه‌های سررفته‌ی یک زن 
      روی اجاق دلواپسی
      همانند معناگریزی چاقوست
      بر لایه‌های زیرین لبخند مجسمه‌...
       
      ول کن آرایش این عبارت‌ها را!
       
      ساده می‌گویم
      تو هم مرا از یاد ببر 
      که پس این کوچه‌های به ظاهر زندگی
      کسی گمشده‌ای شبیه من را نمی‌شناسد!
       
       
      آرزو عباسی(پاییزه)
      ۲۱
      اشتراک گذاری این شعر
      ۴۴ شاعر این شعر را خوانده اند

      شاهزاده خانوم

      ،

      منیژه قشقایی

      ،

      احمدی زاده(ملحق)

      ،

      راحیل م

      ،

      منوچهربابایی

      ،

      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)

      ،

      محمد گلی ایوری

      ،

      علی نظری سرمازه

      ،

      زهره دهقانی ( شادی)

      ،

      محمدحسن پورصالحی

      ،

      آرزو عباسی ( پاییزه)

      ،

      رضا رضوی تخلص (دود)

      ،

      حسین احسانی فر(منتظر لنگرودی)

      ،

      اميرحسين علاميان(اعتراض)

      ،

      مهدي حسنلو

      ،

      زهرا زارع بهار ناب

      ،

      سید هادی محمدی

      ،

      شاهین زراعتی رضایی (آرمان)

      ،

      محمد رضا خوشرو (مریخ)

      ،

      مهرداد عزیزیان

      ،

      بتول رجائی علیشاهدانی(افاق)

      ،

      علیرضا شفیعی

      ،

      فاطمه یاراحمدی ،روشنا

      ،

      زهرا آهن(ملکبانوی سیب)

      ،

      عباسعلی استکی(چشمه)

      ،

      محمد جواد عطاالهی

      ،

      مهدی بدری ماشمیانی(دلسوز)

      ،

      مهدی محمدی

      ،

      جواد کاظمی نیک

      ،

      اصغر ناظمی

      ،

      ساسان مردوخی

      ،

      مریم کاسیانی

      ،

      مسعود آزادبخت

      ،

      ابراهیم آروین

      ،

      نیره صدری

      ،

      متین رحمتی پور

      ،

      تکتم حسین زاده

      ،

      مرضیه قنواتی نژاد

      ،

      فرشید به گزین

      ،

      میناتمدن خواه

      ،

      رها فلاحی

      ،

      علی اصغر صحرایی (رائد تنها)

      ،

      لیمان ثاقب

      ،

      فاطمه بهرامی

      نقدها و نظرات
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ ۰۵:۳۳
      سلام به همگی
      و بانو آرزو عباسی خندانک

      به گفته‌ی میشل فوگو: ما باید زبان را جایی بیرون از زبان بیابیم! یعنی رخدادهای متن در میان بیان ناشده‌ها رخ میدهد نه آشکار شده‌ها.
      شعر که بالاترین امکان اجراییِ زبان است تنها آنجا اتفاق می‌افتد که به معنای پنهان یا ضمنی که همان "ادبیت و آنیت" متن است، مجهز باشد. در غیر اینصورت متن (چه منثور چه موزون چه منظوم) حتی با در نظر گرفتن تمام صنایع ادبی و لفظی و معنوی، خیلی شعر نیست یا اگر شعر باشد تبدیل به اثر ادبی-هنری نمی‌شود. به عبارتی دیگر به قول مارتین هایدگر؛ اثر هنری چیزی جز هستی خودش را آشکار می کند.
      [نکته: معنای ضمنی، آن بخش از معنای واژه‌ها و جملات است که به بافت غیرزبانی و جنبه‌های عاطفی و فرهنگی مربوط است.
      معنی ضمنی در معناشناسی زبانی در تقابل با معنی صریح به مفهومی اطلاق می‌شود که بر حسب تداعی‌های عاطفی یا الگوهای متعدد فرهنگی به معنی صریح یک لفظ افزوده می‌شود. برای نمونه، واژه‌ی گاو که معنی ضمنی‌ آن در مفهوم احمق یا کودن به کار میرود.]
      برویم سراغ شعر:
      شروع شعر خبر از گلایه‌ای رمانس‌‌گونه یا رمانس‌ خاکستری می‌دهد که ما هیچ‌گونه اطلاعاتی از چگونگی رخدادها؛ جنس حرف دل، نوع ترس راوی، کنار گذاشتن، و مخاطب مستتر آن نداریم. فقط به واسطه‌ی سطر اول به درون رخداد پرت شده‌ایم... بطوری‌که موقعیت ما را به عنوان مخاطب علاوه بر ناآگاهی بر رخداد، به تزلزل نیز می‌رساند که البته این موضوع خاصیت اشعار امروزی است.
      [نکته: جنبش رمانتیسم، احساسات را منبعی اصیل برای تجربه زیبایی‌شناسانه می‌داند و بر احساساتی از قبیل ترس، حیرت، و تنهایی تمرکز دارد و تاکیدش بر احساس شخصی، فردگرایی، ستایش ارزش‌ها، احترام به طبیعت، و روابط عاطفی است.]
      این مخاطب مستتر چه کسی است؟ آیا این پیدای پنهان میتواند همان مخاطب عامی باشد که در حال خواندن یا شنیدن این شعر است؛ یعنی مشارکت مخاطب در روایت.
      شاعر در سطرهای بعدی، خبر از بی‌تفاوتی و نامهربانی این مخاطب پنهان می‌دهد و عاطفه‌‌‌ی یخ زده‌ای را تصویر می‌کند که از دل رابطه‌ای زمستانی بیرون آمده است.
      در همزیستی فصل‌های فراموشی= فصل یخبندان یا عصر بی‌تفاوتی! در اینجا شاعر محیای ورود به دایره‌ی معنایی زمستان و معرفی المان‌های مورد نظرش می‌شود.
      هویج یخ‌زده‌ی آدم‌برفی= استفاده از نماد و بکارگیری ایماژ.
      لرزه تا عمق استخوان بی‌کسی بیندازد‌‌= سوز سرما و در نهایت ورود به زمستان که نشانگر تنهایی و فردیت است، حتی با برداشتی دیگر نشانگر شکاف نسل‌ها و انجماد جامعه.
      این ماجرا ادامه دارد تا حضور "زن" در میانه شعر و "من" در پایان که مخاطب را باخبر می‌کند و متوجه می‌شویم شخصیت اصلی شعر کجاست و بیننده‌ی رخدادها کیست یا "گمشده" چه کار می‌کند و چه قصدی دارد... که این همان تخاطب در شعر است.
      استعاره‌ی گریه‌های سررفته‌ی یک زن: شاعر با نگرش عاطفی، ما را با دلواپسی و ترس از دست دادن، و بطور کلی با دغدغه‌های یک زن روبرو میکند. اما این زن چگونه اندیشه‌ای دارد؟ امروزی است یا نه! دغدغه‌های این زن از کجا می‌آید و به کجا می‌رود... یا چه جنسی دارد، آیا با توجه به تاویل‌پذیری در پساشعر نیز ادامه می‌یابد؟! این‌ها همه سؤالاتی‌ست که منتقد از دل شعر استخراج کرده تا کشف و برداشت، و سپس پاسخ آن را به عهده مخاطبان بگذارد.
      روی اجاق دلواپسی
      همانند معناگریزی چاقوست
      بر لایه‌های زیرین لبخند مجسمه‌...
      ول کن آرایش این عبارت‌ها را!
      «در اینجا به حرکت پلکانی معنا و ارتباط و اتصال اجزای شعر توجه کنید: از اجاق دلواپسی شروع می‌شود، چاقو را با معناگریزی (بی‌انگیزه و بی‌هدف) دست می‌گیرد، لبخندی بی‌روح از سر استیصال می‌زند، و با لحنی تند به آرایش... نه بیخیال آرایش! با بیان سادگی به فراموشی و کوچ ختم می‌شود. در واقع زن از این فضای به‌وجود آمده شاکی‌ست و قصد رفتن و گم شدن در کوچه پس کوچه‌های زندگی را دارد.»
      یکی از موضوعات اصلی در اشعار امروزی، بازتاب چهره زنان در طیف‌های گوناگون است که در برخی موارد بیانگر احوال، کردار، اندیشه، و از همه مهمتر آشکار کننده‌ی ابعاد هویتی آنان در جامعه امروز ایران میباشد. کنش‌‌-واکنش‌ها و منش‌هایی که به نظر میرسد معلول شرایط اجتماعی و تاریخی است که در آن عرصه، زن می‌خواهد خود را از قید و بندهای تاریخی و سنتی حاکم بر زندگی یا ذهن و ضمیرش برهاند و هویت‌های متکثر، مبهم، و بیگانه را تجربه کند. اگر به روش تحلیل محتوایی به بررسی آثار مدرن و پسامدرن از منظر تحلیل جایگاه و هویت زن در این اشعار با ارجاع به "پارادایم مدرنیسم" و "مبانی معرفت‌شناسی-جامعه‌شناسی ادبی" بپردازیم تا از رهاورد تبیین و آشکارسازی مفاهیم، عصیان‌ها و اعتراض‌های نهفته در پس این اشعار را بفهمیم و بشناسیم، بدون شک گام مهمی در جهت شناخت و هویت زن معاصر برداشته‌ایم. که اغلب بیانگر شکاف و چالش میان مبانی سنتی و ارمغان‌های مدرنیته و موضوعات فلسفی پست مدرن است.
      اما ناگفته نماند در این میان نباید وجه ادبیات فمینیستی خیلی آشکار، و اندیشه‌‌‌های زن‌محور بیش از هر عامل دیگر برجسته باشد. چراکه به عقیده‌ی من تفسیر غلطِ شرقی از فمینیسمِ عمل‌گرای غرب، کلاه پهلوی بر سر زنان گذاشته و متأسفانه‌ از جنبه‌ی سوسیالیستی و نئولیبرالیستی آن کاسته است. به هرحال افراط در گسترش جنبش‌‌های حقوق زن بنیان خانواده را سست و مردان را دچار عصیان شخصیت میکند. بشخصه طرفدار مرد سالاری و الگوی واپسگرای زن سنتی نیستم اما باور دارم ظلم به مردان از ظلم به زنان بیشتر نباشد کمتر نیست. نگاه تک‌بعدی به این مسئله باعث بروز مشکلات عدیده‌‌ای در مردان می‌شود و حتی جنبش‌های مدنی-رادیکال را جنسیت‌زده و تک‌محوری میکند.
      همانطور که گفتم این شعر از ذهنیت مدرن و روبجلو و فرمالیستیِ شاعرش حکایت دارد و در مجموع نسبتا خوب و قابل قبول است اما در مواردی که عرض کردم؛ مضمون و معناسازی و تاویل‌پذیری، تاحدودی ضعف‌هایی به‌ویژه در محتوا دارد و بنظرم از این جهت نسبت به شعر قبلی شاعر کم زورتر است.
      با آرزوی موفقیت برای خواهر ارجمندم بانو عباسی و سایر دوستان
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ ۰۵:۳۷
      سلام به همگی
      و بانو آرزو عباسی خندانک

      به گفته‌ی میشل فوگو: ما باید زبان را جایی بیرون از زبان بیابیم! یعنی رخدادهای متن در میان بیان ناشده‌ها رخ میدهد نه آشکار شده‌ها.
      شعر که بالاترین امکان اجراییِ زبان است تنها آنجا اتفاق می‌افتد که به معنای پنهان یا ضمنی که همان «ادبیت و آنیت» متن است، مجهز باشد. در غیر اینصورت متن (چه منثور چه موزون چه منظوم) حتی با در نظر گرفتن تمام صنایع ادبی و لفظی و معنوی، خیلی شعر نیست یا اگر شعر باشد تبدیل به اثر ادبی-هنری نمی‌شود. به عبارتی دیگر به قول مارتین هایدگر؛ اثر هنری چیزی جز هستی خودش را آشکار می کند.
      [نکته: معنای ضمنی، آن بخش از معنای واژه‌ها و جملات است که به بافت غیرزبانی و جنبه‌های عاطفی و فرهنگی مربوط است.
      معنی ضمنی در معناشناسی زبانی در تقابل با معنی صریح به مفهومی اطلاق می‌شود که بر حسب تداعی‌های عاطفی یا الگوهای متعدد فرهنگی به معنی صریح یک لفظ افزوده می‌شود. برای نمونه، واژه‌ی خر یا گاو که معنی ضمنی‌ آن در مفهوم احمق یا کودن به کار میرود.]
      برویم سراغ حرف دل:
      شروع شعر خبر از گلایه‌ای رمانس‌‌گونه یا رمانس‌ خاکستری می‌دهد که ما هیچ‌گونه اطلاعاتی از چگونگی رخدادها؛ جنس حرف دل، نوع ترس راوی، کنار گذاشتن، و مخاطب مستتر آن نداریم. فقط به واسطه‌ی سطر اول به درون رخداد پرت شده‌ایم... بطوری‌که موقعیت ما را به عنوان مخاطب علاوه بر ناآگاهی بر رخداد، به تزلزل آگاهانه نیز می‌رساند که البته این موضوع خاصیت اشعار امروزی است.
      [نکته: جنبش رمانتیسم، احساسات را منبعی اصیل برای تجربه زیبایی‌شناسانه می‌داند و بر احساساتی از قبیل ترس، حیرت، و تنهایی تمرکز دارد و تاکیدش بر احساس شخصی، فردگرایی، ستایش ارزش‌ها، احترام به طبیعت، و روابط عاطفی است.]
      این مخاطب مستتر چه کسی است؟ آیا این پیدای پنهان میتواند همان مخاطب عامی باشد که در حال خواندن یا شنیدن این شعر است؛ یعنی مشارکت مخاطب در روایت.
      شاعر در سطرهای بعدی، خبر از بی‌تفاوتی و نامهربانی این مخاطب پنهان می‌دهد و عاطفه‌‌‌ی یخ زده‌ای را تصویر می‌کند که از دل رابطه‌ای زمستانی بیرون آمده است.
      در همزیستی فصل‌های فراموشی= فصل یخبندان یا عصر بی‌تفاوتی! در اینجا شاعر وارد فصل سفید-خاکستری و دایره‌ی معنایی زمستان می‌شود و المان‌های مورد نظرش را معرفی می‌کند.
      هویج یخ‌زده‌ی آدم‌برفی= استفاده از نماد و ایماژ؛ ایستادگی در برف.
      لرزه تا عمق استخوان بی‌کسی بیندازد‌‌= سرمای استخوان سوز (ترکیب ایهامی-تشبیهی) و در نهایت، اوج زمستان که نشانگر تنهایی و فردیت است، حتی با برداشت دیگر نشانگر شکاف نسل‌ها و انجماد جامعه.
      این ماجرا ادامه دارد تا حضور «زن» در میانه شعر و «من» در پایان که مخاطب را باخبر می‌کند و متوجه می‌شویم شخصیت اصلی شعر کجاست و بیننده‌ی رخدادها کیست یا گمشده چه کار می‌کند و چه قصدی دارد... که این همان تخاطب در شعر است.
      استعاره‌ی گریه‌های سررفته‌ی یک زن: شاعر با نگرش عاطفی، ما را با دلواپسی و ترس از دست دادن، و بطور کلی با دغدغه‌های یک زن روبرو میکند. اما این زن چگونه اندیشه‌ای دارد؟ امروزی است یا نه! دغدغه‌های این زن از کجا می‌آید و به کجا می‌رود... یا چه جنسی دارد، آیا با توجه به تاویل‌پذیری در پساشعر نیز ادامه می‌یابد؟! این‌ها همه سؤالاتی‌ست که منتقد از دل شعر استخراج کرده تا کشف و برداشت، و سپس پاسخ را بر عهده مخاطبان بگذارد.
      روی اجاق دلواپسی
      همانند معناگریزی چاقوست
      بر لایه‌های زیرین لبخند مجسمه‌...
      ول کن آرایش این عبارت‌ها را!
      در اینجا به حرکت پلکانی معنا و ارتباط و اتصال عناصر شعر توجه کنید: از اجاق دلواپسی در آشپزخانه شروع می‌شود، چاقو را با معناگریزی (بی‌انگیزه، بی‌هدف، و به‌ منظور ابزار کار) دست می‌گیرد، لبخندی بی‌روح از سر استیصال می‌زند، و با لحنی تند به آرایش... نه بیخیال آرایش! با بیان سادگی به فراموشی و کوچ ختم می‌شود. در واقع زن از این فضای به‌وجود آمده شاکی‌ست و قصد رفتن و گم شدن در کوچه‌های زندگی را دارد.
      «یکی از موضوعات اصلی در اشعار امروزی، بازتاب چهره زنان در طیف‌های گوناگون است که در برخی موارد بیانگر احوال، کردار، اندیشه، و از همه مهمتر آشکار کننده‌ی ابعاد هویتی آنان در جامعه امروز ایران میباشد. کنش‌‌-واکنش‌ها و منش‌هایی که به نظر میرسد معلول شرایط اجتماعی و تاریخی است که در آن عرصه، زن می‌خواهد خود را از قید و بندهای تاریخی و سنتی حاکم بر زندگی یا ذهن و ضمیرش برهاند و هویت‌های متکثر، مبهم، و بیگانه را تجربه کند. اگر به روش تحلیل محتوایی به بررسی آثار مدرن و پسامدرن از منظر تحلیل جایگاه و هویت زن در این اشعار با ارجاع به پارادایم مدرنیسم و مبانی معرفت‌شناسی-جامعه‌شناسی ادبی بپردازیم تا از رهاورد تبیین و آشکارسازی مفاهیم، عصیان‌ها و اعتراض‌های نهفته در پس این اشعار را بفهمیم و بشناسیم، بدون شک گام مهمی در جهت شناخت و هویت زن معاصر، و البته شعر معاصر برداشته‌ایم. که اغلب بیانگر شکاف و چالش میان مبانی سنتی و ارمغان‌های مدرنیته و موضوعات فلسفی پست مدرن است.»
      ناگفته نماند در این میان نباید وجه ادبیات فمینیستی خیلی آشکار، و اندیشه‌‌‌های زن‌محور بیش از هر عامل دیگر برجسته باشد. چراکه به عقیده‌ی من تفسیر غلطِ شرقی از فمینیسمِ عمل‌گرای غرب، کلاه پهلوی بر سر زنان گذاشته و متأسفانه‌ از جنبه‌ی سوسیالیستی و لیبرالیستی آن کاسته است. به هرحال افراط در گسترش جنبش‌‌های حقوق زن بنیان خانواده را سست و مردان را دچار عصیانِ شخصیت میکند. بشخصه طرفدار مرد سالاری و الگوی زن سنتی نیستم اما باور دارم ظلم به مردان از ظلم به زنان بیشتر نباشد کمتر نیست. نگاه تک‌بعدی به این مسئله باعث بروز مشکلات عدیده‌‌ای در مردان می‌شود و حتی جنبش‌های مدنی-رادیکال را جنسیتی و تک‌محوری میکند.
      همانطور که قبلا گفتم این شعر از ذهنیت مدرن، روبجلو، و فرمالیستیِ شاعرش حکایت دارد و در مجموع خوب و قابل قبول است اما در مواردی که عرض کردم؛ (مضمون و معناسازی و تاویل‌پذیری) تاحدودی ضعف‌هایی به‌ویژه در محتوا دارد و بنظرم از این جهت نسبت به شعر قبلی شاعر کم زورتر است.
      با آرزوی موفقیت برای خواهر ارجمندم بانو عباسی و سایر دوستان
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ ۰۹:۰۶
      درود و عرض ادب و احترام خدمت شما برادر استادم خندانک خندانک
      سپاسگزارم از اینکه وقت ارزشمندتون رو برای خط خطی بنده گذاشتید و نقد پرباری نوشتید 🙏 خندانک
      همچنان از محضر شما بزرگواران می‌آموزم 🙏 خندانک
      در پناه عشق الهی پاینده باشید و برقرار خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمد گلی ایوری
      محمد گلی ایوری
      چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ ۱۰:۴۶
      درود بر شما جناب علامیان عزیز
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      مریم کاسیانی
      مریم کاسیانی
      چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ ۱۲:۳۳
      درود بر شما آقای علامیان ارجمند
      خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک
      خندانک
      ارسال پاسخ
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ ۱۳:۲۵
      سلام و سپاس خواهر مهربان و گرامیخندانک واقعا قلم خوبی دارید بدون تعارف
      خواهش میکنم شما محبت دارید🙏 سرفراز و نویسا باشید
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ ۱۳:۲۸
      درود و سپاس جناب ایوری عزیز و ارجمند🙏 سلامت و موفق باشید خندانک
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ ۱۳:۳۲
      درود و سپاس بانو کاسیانی ارجمند🙏 سلامت و تندرست باشید خندانک
      مهدي حسنلو
      مهدي حسنلو
      چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ ۱۴:۱۹
      درودها
      امیر حسین عزیز
      بسیار عالی بود
      ارسال پاسخ
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ ۱۴:۲۸
      سلام رفیق مهدی عزیزم خندانک ممنونم از انرژی مثبتت🙏
      سبز و سلامت باشی
      شاهزاده خانوم
      شاهزاده خانوم
      چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ ۱۶:۰۱
      سلام بر استاد اعتراض خوش فکر خندانک
      چه نقد منصفانه ای خندانک خندانک
      لذت بردم خندانک خندانک
      نسبت به مردها هم در مورد اینکه ظلمی که در حق شان می شود کمتر از ظلم به خانوم ها نیست با شما موافقم.. خندانک خندانک
      بیکاز.. خندانک ما همه از نابرابری در رنجیم.. خندانک
      شاد باشید استاد بزرگوار خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ ۱۶:۳۱
      سلام شاهزاده خانوم مهربان و باهوش خندانک  شما محبت دارید ممنونم🙏
      دقیقا موافقم، چه زیبا گفتید: ما همه از نابرابری در رنجیم... آخ گفتید آفرین خندانک
      همچنین سلامت و سرفراز باشید خندانک  
      شاهزاده خانوم
      شاهزاده خانوم
      چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ ۱۷:۲۷
      خواهش می‌کنم.. خندانک لطف دارید خندانک
      شاد باشید خندانک خندانک
      شاهزاده خانوم
      دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ۰۵:۵۰
      سلام بر استادبااانوی سپیدسرایمان خندانک
      احساسی و زیبا بود خندانک
      و محتوایی متفاوت و جذاب خندانک خندانک
      در پناه خدای مهربان باشید بانوی من.. خندانک خندانک
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ۱۲:۵۸
      سلام و درود بر شاهزاده بانوی عزیز خندانک خندانک
      سپاسگزارم از مکث نگاه پرمهرتون بانوی مهربانم خندانک خندانک
      در پناه عشق الهی پاینده باشید و برقرار 🙏 خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمد گلی ایوری
      محمد گلی ایوری
      دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ۱۵:۵۰
      خندانک
      ارسال پاسخ
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ۱۵:۱۴
      درود بانو عباسی خواهر مهربان و ارجمند
      آفرین به قلم و ذهنیت شما که روبجلو و مدرنه👍
      اگه وقت کنم و عمری بود برمیگردم
      نبض قلمتان سبز🌿 سلامت باشید و سرفراز خندانک
      محمد گلی ایوری
      محمد گلی ایوری
      دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ۱۵:۴۹
      خندانک
      ارسال پاسخ
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ۲۰:۲۸
      درود و عرض ادب و احترام خندانک خندانک
      لطف می‌کنید و خوشحال میشم از محبتتون خندانک خندانک
      سپاسگزارم از حضور پرمهر و ارزشمندتون برادر استادم خندانک خندانک
      در پناه حق باشید خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      سید هادی محمدی
      دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ۱۶:۳۴
      درود بر شما سرکار خانم عباسی

      شعری زیبا خواندم از قلمتان

      هم در تصاویر زیبا و هم دراجرا فوق العاده

      ان شاء الله بمانید به مهر و بسرایید خندانک
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ۲۰:۳۰
      درود و عرض ادب و احترام خدمت شما استاد گرانقدرم خندانک خندانک
      سپاسگزارم از مکث نگاه پرمهر و حضور ارزشمندتون خندانک خندانک
      در پناه عشق الهی پاینده باشید و برقرار 🙏 خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمد رضا خوشرو (مریخ)
      دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ۲۱:۱۴
      شعر زیبایی بود .
      خاص و با واژه های متفاوت ،
      که حس جالبی در خواندن داشت

      شعر زیبایی بود .
      خندانک
      محمد گلی ایوری
      محمد گلی ایوری
      سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ ۱۰:۳۳
      خندانک
      ارسال پاسخ
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ ۱۴:۳۱
      درود و عرض ادب و احترام خندانک خندانک
      به مهر خواندید ادیب بزرگوار خندانک خندانک
      سپاسگزارم از حضور پرمهر و ارزشمندتون خندانک خندانک
      برقرار باشید و سبز خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      مهرداد عزیزیان
      سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ ۰۸:۲۷
      درود بانو عباسی گرامی
      بسیار زیبا و پراحساس بود👏🌺🌺
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ ۲۳:۵۱
      درود و عرض ادب و احترام خندانک خندانک
      به مهر خواندید بزرگوار خندانک خندانک
      سپاسگزارم از حضور پرمهر و ارزشمندتون ادیب گرامی خندانک خندانک
      برقرار باشید و سبز خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      مهرداد عزیزیان
      سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ ۰۸:۲۷
      درود بانو عباسی گرامی
      بسیار زیبا و پراحساس بود 👏🌺🌺
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ ۲۳:۵۱
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      عباسعلی استکی(چشمه)
      سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ ۱۶:۲۶
      درود بانو
      بسیار زیبا و غمگین بود خندانک
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ ۲۳:۵۱
      درود و عرض ادب و احترام خندانک خندانک
      به مهر خواندید استاد بزرگوارم خندانک خندانک
      سپاسگزارم از حضور پرمهر و ارزشمندتون خندانک خندانک
      برقرار باشید و سبز خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      زهره دهقانی ( شادی)
      دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ۱۲:۳۹
      سلام و درود استاد پاییزه عزیز
      چقدر زیبا قلم زدید...👌👌👌
      حس خوبی را داشت و روحم را صیقل داد🌹🌹🌹🌹
      نبض شاعرانگی هایتان مستدام
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ۱۳:۰۰
      سلام و درود بر شما مهربانوی ادیب و بزرگوار خندانک خندانک
      سپاسگزارم از حضور پرمهر و ارزشمندتون خندانک خندانک
      پاینده باشید و برقرار خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمد گلی ایوری
      محمد گلی ایوری
      دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ۱۵:۵۰
      خندانک
      ارسال پاسخ
      حسین احسانی فر(منتظر لنگرودی)
      دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ۱۵:۰۱
      سلام و عرض ادب خواهر گرانمهر خانم پاییزه بزرگوار
      بسیار زیبا و سهل و ممتنع است. خندانک
      کوچه های به ظاهر زندگی خندانک
      لذت بردم.

      مؤید باشید خندانک
      محمد گلی ایوری
      محمد گلی ایوری
      دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ۱۵:۴۹
      خندانک
      ارسال پاسخ
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ۱۹:۲۳
      درود و عرض ادب و احترام خندانک خندانک
      سپاسگزارم از حضور پرمهر و ارزشمند شما استاد گرامی‌ام خندانک خندانک
      به مهر خواندید خندانک خندانک
      برقرار باشید و سبز 🙏 خندانک
      ارسال پاسخ
      حسین احسانی فر(منتظر لنگرودی)
      دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ۱۵:۰۱
      سلام و عرض ادب خواهر گرانمهر خانم پاییزه بزرگوار
      بسیار زیبا و سهل و ممتنع است. خندانک
      کوچه های به ظاهر زندگی خندانک
      لذت بردم.

      مؤید باشید خندانک
      محمد گلی ایوری
      محمد گلی ایوری
      دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ۱۵:۴۹
      خندانک
      ارسال پاسخ
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ۲۰:۲۶
      خندانک خندانک سپاس مهربان استادم خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمد گلی ایوری
      دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ۱۵:۵۹
      سلام و عرض ادب و احترام بر شما استادبانو عباسی گرامی
      چند بار خواندم بسیار زیبا بنظرم آمد
      با آهنگی از یک رنگی و صداقت و صمیمیت
      و احساسی درونی را بیان کردن

      البته منتظر نظرات اساتید می مانم

      پاینده باشید
      خندانک خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک
      خندانک
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ۲۰:۳۲
      درود و عرض ادب و احترام خندانک خندانک
      سپاسگزارم از حضور ناب و ارزشمندتون و محبت بی‌همتاتون جناب ایوری مهربان ادیب والاقدر خندانک خندانک خندانک
      در پناه عشق الهی پاینده باشید و برقرار 🙏 خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      علی نظری سرمازه
      دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ۱۸:۵۱
      درود بر پاییزه ی طلایی
      خندانک خندانک خندانک
      خییییییلیزیبا
      کسی گمشده ای شبیه من را نمی شناسد!
      محمد گلی ایوری
      محمد گلی ایوری
      دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ۲۰:۳۳
      خندانک
      ارسال پاسخ
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ۲۰:۳۳
      درود و عرض ادب و احترام خندانک خندانک
      به مهر خواندید ادیب گرامی خندانک خندانک
      سپاسگزارم از حضور پرمهر و ارزشمندتون خندانک خندانک
      برقرار باشید و سبز خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      شاهین زراعتی رضایی (آرمان)
      دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ۱۹:۱۲
      درود بر بانو پاییزه اندیشمند و ژرف اندیش خندانک
      زیبا و مثل همیشه با سبکی متفاوت و تعابیری تفکربرانگیز و کشف کردنی خندانک
      به مهر یزدان بمانید با قلمی درخشان و چشمه اندیشه ای جوشان خندانک خندانک خندانک
      محمد گلی ایوری
      محمد گلی ایوری
      دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ۲۰:۳۳
      خندانک
      ارسال پاسخ
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ۲۰:۳۵
      درود و عرض ادب و احترام خدمت شما جناب آرمان ادیب مهربان و فهیم خندانک خندانک
      به مهر خواندید بزرگوار خندانک خندانک
      سپاسگزارم از حضور پرمهر و ارزشمندتون خندانک خندانک
      برقرار باشید و سبز خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      مهدي حسنلو
      دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ۲۳:۵۶
      سلام
      بانو عباسی
      شعر زیبایی خواندم از قلمت
      مثل همیشه خوب و زیبا
      دست مریزاد
      در پناه حق باشید و بسرایید
      تقدیم به شما خندانک
      محمد گلی ایوری
      محمد گلی ایوری
      سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ ۱۰:۳۳
      خندانک
      ارسال پاسخ
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ ۱۴:۳۲
      درود و عرض ادب و احترام خندانک خندانک
      به مهر خواندید برادر ادیب و بزرگوارم خندانک خندانک
      سپاسگزارم از حضور پرمهر و ارزشمندتون خندانک خندانک
      برقرار باشید و سبز خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      بتول رجائی علیشاهدانی(افاق)
      سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ ۱۰:۰۹
      درود و عرض ادب مهربانوی بزرگوارم
      عالی بود خندانک خندانک
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ ۱۴:۳۲
      درود و عرض ادب و احترام خندانک خندانک
      به مهر خواندید مهربانوی ادیب و بزرگوار خندانک خندانک
      سپاسگزارم از حضور پرمهر و ارزشمندتون خندانک خندانک
      برقرار باشید و سبز خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمد گلی ایوری
      محمد گلی ایوری
      سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ ۱۴:۳۸
      خندانک
      ارسال پاسخ
      علیرضا شفیعی
      سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ ۱۱:۳۵
      درود بر استاد گرامی سرکار خانم عباسی ارجمند خندانک
      بسیار زیبا و پرمحتواست خندانک خندانک خندانک
      پاینده باشید خندانک خندانک خندانک خندانک
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ ۱۴:۳۲
      درود و عرض ادب و احترام خندانک خندانک
      به مهر خواندید ادیب بزرگوار خندانک خندانک
      سپاسگزارم از حضور پرمهر و ارزشمندتون خندانک خندانک
      برقرار باشید و سبز خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمد گلی ایوری
      محمد گلی ایوری
      سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ ۱۴:۳۸
      خندانک
      فاطمه یاراحمدی ،روشنا
      سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ ۱۴:۲۲
      درودهاا شاعر بانو پاییزه
      نبض قلمتان سبز💐👏👏
      پاینده باشید در پناه پروردگار💐💐
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ ۱۴:۳۳
      درود و عرض ادب و احترام خندانک خندانک
      به مهر خواندید مهربانوی ادیب و بزرگوار خندانک خندانک
      سپاسگزارم از حضور پرمهر و ارزشمندتون خندانک خندانک
      برقرار باشید و سبز خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمد گلی ایوری
      محمد گلی ایوری
      سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ ۱۴:۳۹
      خندانک
      ارسال پاسخ
      منوچهربابایی
      سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ ۱۸:۳۴
      عرض ادب و احترام خواهر استادم
      دلگویه احساسی و فوق العاده زیباتون رو با تمام وجودم حس کردم.تصاویر شفاف وکلماتی ناطق با سبک خاص خو دتون
      ،دست وقلمتان بی بلا
      تو درد را نوشتی
      اما من کشیده ام

      در پناه امن خدا
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ ۰۹:۰۷
      درود و عرض ادب و احترام خندانک خندانک
      به مهر خواندید ادیب بزرگوار خندانک خندانک
      سپاسگزارم از حضور پرمهر و ارزشمندتون خندانک خندانک
      برقرار باشید و سبز خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمد جواد عطاالهی
      سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ ۲۰:۲۰
      درود بر شما بانو عباسی مهربان
      زیبا و دلنشین سرودید با ساختاری ضریف و منسجم
      قلمتان ماندگار
      در پناه حق
      خندانک خندانک خندانک خندانک
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ ۰۹:۰۸
      درود و عرض ادب و احترام خندانک خندانک
      به مهر خواندید جناب عطااالهی ادیب فهیم و بزرگوار شعر ناب خندانک خندانک
      سپاسگزارم از حضور پرمهر و ارزشمندتون خندانک خندانک
      برقرار باشید و سبز 🙏 خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      مهدی محمدی
      چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ ۰۹:۳۲
      سلام و عرض ادب خندانک
      از شعر زیبایتان و همچنین از صحبت های زیبای استاد علامیان عزیز بهره مند شدم واقعا هر دو عالی و اندیشمند بودند

      در شعر شما صحبت های خاصی درک کردم و دریافتم و به شخصه برایم بسیار ارزشمند است که در این شعر لااقل من نتوانستم فمینیستی غربی یا تفسیر کلاه پلهوی که بر سر زنان گذاشته شده پیدا کنم اما از اینکه بعد مدتها عزیزی ارجمند و عالم مثل دوست فرهیخته ام جناب علامیان صحبت هایی را مطرح کردند از ظلم به زنان و تفسیرهای غلط لز فمینیستی و کلاه پهلوی بر سر زنان واقعا انگار از ته دل مرا شاد کرده باشند و خلعتی بزرگ به من هدیه داده باشند.
      ظلم به هر یک از اعضای خانواده چه ظلم به مرد خانواده چه ظلم به زن خانواده و چه ظلم به فرزند خانواده ظلم به تمام اعضای خانواده است و لااقل ما ایرانی ها به پایبندی و اصالت خانواده مفتخریم و اینکه همه در غم هم شریک هستیم و اینکه هیچگاه خانواده عضوی از خودش را طرد نمی کند و به درد نمی آورد و این شعر برای من حاکی از دردهایی بود که به یکی از اعضای خانواده و در جایگاه زن رفته است فارغ از جنسیت درد را می فهمم و فکر می کنم درد جنسیت ندارد مرد و زن ندارد البته ممکن است دردهای یک مرد با دردهای یک زن متفاوت باشد برای مثال غیرت دردی است در وجود مرد که درکش واقعا خیلی سخت است و واقعا از این درد صحبت کردن خیلی سخت است با زنان و خواهران و مادران، اما خود درد جنسیت ندارد و قابل درک است

      استعاره‌ی گریه‌های سررفته‌ی یک زن
      روی اجاق دلواپسی
      همانند معناگریزی چاقوست
      بر لایه‌های زیرین لبخند مجسمه‌...

      ول کن آرایش این عبارت‌ها را!

      ساده می‌گویم
      تو هم مرا از یاد ببر
      که پس این کوچه‌های به ظاهر زندگی
      کسی گمشده‌ای شبیه من را نمی‌شناسد!

      درودها تابنده باشید به مهر و آگاهی خندانک
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ ۱۹:۰۱
      درود و عرض ادب و احترام خندانک خندانک
      خوش آمدید جناب محمدی، ادیب بزرگوار خندانک خندانک
      سپاسگزارم از نظر ارزشمندتون و حضور پرمهرتون خندانک خندانک
      برقرار باشید و سبز خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ ۰۴:۵۰
      درود مهدی جان عزیز و دانا
      اون بخش نقدم رو بطور کلی عرض کردم و منظورم زن معاصر (محوریت زن) در ادبیات مدرن بود، نه اینکه صرفا دریافتم از شعر یا این‌که شعر بانو عباسی فمینیستی باشه خیر.
      حرف‌ها و مطالب و صحبت‌های تو هم خوب بود دوست من👍 خوشحالم که از ته دل شاد شدی
      موفق و سلامت باشی خندانک
      ارسال پاسخ
      مهدی محمدی
      مهدی محمدی
      پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ ۰۷:۲۲
      درودها و عرض ادب متشکرم بانو عباسی فرهیخته و استاد علامیان عزیز و ارجمند خندانک
      جواد کاظمی نیک
      چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ ۱۲:۰۳
      دورد برشما بانو عباسی زیبا بود وجذاب بود🌺🌺🌺🌺
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ ۱۹:۰۲
      درود و عرض ادب و احترام خندانک خندانک
      سپاسگزارم از حضور پرمهر و ارزشمندتون ادیب گرانقدر خندانک خندانک
      به مهر خواندید خندانک خندانک
      برقرار باشید و سبز خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      مریم کاسیانی
      چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ ۱۲:۳۵
      درود بر شما بانو عباسی نازنین
      بسیار زیبا و بااحساس بود
      مانا باشید در شعر و شعور
      خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک
      خندانک
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ ۱۹:۱۶
      درود و عرض ادب و احترام خندانک خندانک
      به مهر خواندید مهربانوی گرانقدر خندانک خندانک
      سپاسگزارم از حضور پرمهر و ارزشمندتون خندانک خندانک
      پاینده باشید و برقرار خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      مهدي حسنلو
      چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ ۱۷:۲۵
      سلام
      بانو عباسی
      بسیار زیبا
      ممنون برای سرودن واشتراک این کار زیبا
      که دوستان هم همه علی الخصوص امیر عزیز و مهدی وهنه سنگ تموم گذاشتن و در موردش نوشتن
      ازهمه میهمانان صفحه هم ممنون برای این حضور گرم
      و من فقط دوست داشتم راجب این بخش از شعرت در فرصتهای بعدی اگه قسمتم بود حتمن چند سطری صحبت کنم که برایم بسیار زیبا بود



      برایت کُد کنایه گرفته‌ام در صفر بسته‌ی زمان
      استعاره‌ی گریه‌های سررفته‌ی یک زن
      روی اجاق دلواپسی
      همانند معناگریزی چاقوست
      بر لایه‌های زیرین لبخند مجسمه‌...
      و تقدیم به شما شاعر خوب خندانک خندانک
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ ۱۹:۱۸
      درود و عرض ادب و احترام خدمت شما برادر ادیب و بزرگوارم خندانک خندانک
      عزیزید و بزرگوار خندانک خندانک
      سپاسگزارم از لطف شما، خوشحال میشم از بزرگواری و محبتتون 🙏 خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      ابراهیم آروین
      چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ ۲۰:۱۹
      درود بانوی ادیب و فرهیخته شاعر صاحب سبک
      احسنت
      از قلم‌تان آموختم
      مانا باشید و سبز
      خندانک خندانک خندانک

      آرزو عباسی ( پاییزه)
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ ۲۰:۴۸
      درود و عرض ادب و احترام خدمت شما ادیب والامهر خندانک خندانک
      به مهر خواندید گرانقدر خندانک خندانک
      سپاسگزارم از حضور پرمهر و ارزشمندتون خندانک خندانک
      برقرار باشید و سبز خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      نیره صدری
      پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ ۰۰:۳۲
      درود وعرض ادب بانو عباسی عزیز
      شعرتان بسیار زیبا ، ژرف و پرمعنا بود
      قلم توانمندی دارید بانوجان خندانک خندانک
      موفق باشید وسربلند خندانک خندانک خندانک
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ ۱۴:۳۵
      درود و عرض ادب و احترام خندانک خندانک
      به مهر خواندید مهربانوی گرانقدر خندانک خندانک
      سپاسگزارم از حضور پرمهر و ارزشمندتون خندانک خندانک
      پاینده باشید و برقرار خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      میناتمدن خواه
      جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ ۰۲:۱۳
      درودها نثارتان سرکار خانم عباسی عزیز و نازنین
      بسیارعالی و قابل تامل
      تاثیرگذار و ناب
      دستمریزاد
      خندانک خندانک خندانک
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ ۲۲:۴۶
      درود و عرض ادب و احترام خندانک خندانک
      به مهر خواندید ادیب بزرگوار خندانک خندانک
      سپاسگزارم از حضور پرمهر و ارزشمندتون خندانک خندانک
      برقرار باشید و سبز خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      رها فلاحی
      جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ ۱۳:۲۱
      خندانک خندانک
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ ۲۲:۴۶
      درود و عرض ادب و احترام خندانک خندانک
      خوش آمدید ادیب بزرگوار خندانک خندانک
      برقرار باشید و سبز خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ۱۲:۵۵
      سلام استاد بزرگوار
      عالیی و بی نظیر بود
      خواندم و لذت بردم از قلم شما
      سپاس از انتشار 🙏🌺🙏
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ۱۳:۰۰
      سلام و درود بر شما جناب پورصالحی مهربان خندانک خندانک
      سپاسگزارم از مهر نگاه شما ادیب گرانقدر خندانک خندانک
      پاینده باشید و برقرار خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ۱۲:۵۵
      خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک
      خندانک
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ۱۳:۰۱
      خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمد گلی ایوری
      محمد گلی ایوری
      دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ۱۵:۴۹
      خندانک
      ارسال پاسخ
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0