سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 31 فروردين 1403
    11 شوال 1445
      Friday 19 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        جمعه ۳۱ فروردين

        باور پوشالی

        شعری از

        عارف افشاری (جاوید الف)

        از دفتر چای با عزرائیل نوع شعر دوبیتی

        ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ ۲۲:۱۸ شماره ثبت ۱۱۵۰۴۹
          بازدید : ۴۹۳   |    نظرات : ۷۵

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        آخرین اشعار ناب عارف افشاری (جاوید الف)

        هر چه گشتم شیطانی نیافتم
        سر جنباندم و انسانی نیافتم
        صدای اذان هر صبح براهست
        لیک در مسجد ایمانی نیافتم

        توضیح: چون میدانم از این شعر برداشت اشتباهی خواهد شد 
        باید بگم خطابم به همه افراد نیست 
        ۲۰
        اشتراک گذاری این شعر
        ۵۱ شاعر این شعر را خوانده اند

        محمد حسنی

        ،

        شاهین زراعتی رضایی (آرمان)

        ،

        رحیم فخوری

        ،

        عبدالامیر الهی(مسکین)

        ،

        علی نظری سرمازه

        ،

        فرامرز شعبانی

        ،

        عارف افشاری (جاوید الف)

        ،

        اميرحسين علاميان(اعتراض)

        ،

        محمد رضا خوشرو (مریخ)

        ،

        آرزو عباسی ( پاییزه)

        ،

        مهدی محمدی

        ،

        محمد فاضلی نژاد

        ،

        روح اله سلیمی ناحیه

        ،

        عباسعلی استکی(چشمه)

        ،

        قربانعلی فتحی (تختی)

        ،

        محمد گلی ایوری

        ،

        آرش براتی

        ،

        زلیخا رامیار،امید سحر

        ،

        فاطمه شایگان(هیراب)

        ،

        زهرا مددی

        ،

        سید علی کهنگی (واسع)

        ،

        علی معصومی

        ،

        شاهزاده خانوم

        ،

        فریال امینا

        ،

        امید کیانی (امید)

        ،

        فرشید افکاری

        ،

        زهره دهقانی ( شادی)

        ،

        محمد باقر تسلی

        ،

        فرزانه محمدپور(فرناز)

        ،

        مرضیه قنواتی نژاد

        ،

        امیر وحدتی یگانه

        ،

        ابراهیم آروین

        ،

        بتول رجائی علیشاهدانی(افاق)

        ،

        میناتمدن خواه

        ،

        معصومه خدابنده

        ،

        امیررضا شریف زاده

        ،

        احمد غلامی (آرینوس)

        ،

        زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)

        ،

        آذر مهتدی

        ،

        جواد کاظمی نیک

        ،

        محمدرضا آزادبخت

        ،

        امیرمهدی پسنده

        ،

        هواجان جاویدان

        ،

        ابوالحسن انصاری (الف رها)

        ،

        مسعود مدهوش

        ،

        نیما ابراهیمی

        ،

        مهدي حسنلو

        ،

        اصغر ناظمی

        ،

        فاطمه منشدی

        ،

        افسانه پنام تخلص مولد

        ،

        جواد ملکی

        نقدها و نظرات
        اميرحسين علاميان(اعتراض)
        شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ۱۶:۰۷
        درود عارف جان افشاری خندانک
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        عارف افشاری (جاوید الف)
        شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ۲۱:۰۳
        خندانک
        ارسال پاسخ
        محمدرضا آزادبخت
        محمدرضا آزادبخت
        سه شنبه ۱ فروردين ۱۴۰۲ ۰۷:۵۲
        خندانک خندانک
        محمد رضا خوشرو (مریخ)
        شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ۱۷:۳۶
        درود .
        نظر ، نظر شاعر است
        ما فقط شعر را می‌خوانیم
        .
        موفق باشید . خندانک
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        عارف افشاری (جاوید الف)
        شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ۲۱:۰۴
        خندانک
        ارسال پاسخ
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        عارف افشاری (جاوید الف)
        شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ۲۱:۰۴
        با درود میتوانید خود تحقیق کنید و ببینید که نظر شاعر درست است یا خیر موفق باشید خندانک
        ارسال پاسخ
        محمد رضا خوشرو (مریخ)
        شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ۲۱:۳۶
        قبول دارم که اعتقاد به ادیان کمرنگ تر شده در نظر عموم البته
        ولی اشخاص با خدایی هستند هنوز و نه کم بسیار هم زیاد که کارهایی که می‌کنند جار نمی‌زنند.
        گفتنی نیست چه بسیار کمک های مردمی بی حد و حساب کمک های شخصی چک های سفید امضا ء برای کمک به مردمِ کمی ضعیف تر
        این اشخاص شیطان درون را مغلوب کرده و فریب دنیا را نخورده اند .
        همان شیطان که نمی‌بینیم که در سروده آمده .
        به هر صورت ما خودمان باید خوب باشیم و شهر خوبی بسازیم و در نهایت کشور خوبی
        چرا که شهر خوب ساختنی است و نه پیدا کردنی.
        در نهایت هر کس نظری دارد و نظر شما هم محترم ...
        مطالبی که گفته شد در جواب کامنت بود و نظر شخصی .
        موفق و مؤید.
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        عارف افشاری (جاوید الف)
        شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ۲۲:۰۳
        با درود صرفا داشتن اخلاق کافیست و بیان اینکه که هر کس دین دارد اخلاقگراست بی معنیست اگر به چیزی باور دارید در راستای همان چیز قدم بردارید ولی بیان اینکه کسی چون دین ندارد پس ادم خوبی نیست و بکار گیری اصلاح بی دین و ایمان اشتباهست این را بطور کلی گفتم و منظورم جوابی برای شما نبود موفق باشید خندانک
        ارسال پاسخ
        محمد رضا خوشرو (مریخ)
        شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ۲۲:۱۴
        مطالعه شد جناب افشاری .
        نظر خاصی نیست خندانک
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        عارف افشاری (جاوید الف)
        يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ۰۰:۱۱
        خندانک
        ارسال پاسخ
        عباسعلی استکی(چشمه)
        شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ۲۳:۰۹
        درود بزرگوار
        کفر آمیزی زیباست
        کسی که چیزی را درک نمیکند
        نمیتواند دنبال آن بگرددخندانک
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        عارف افشاری (جاوید الف)
        يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ۰۰:۲۳
        چه پاتکی زدید بهم خندانک ممنون خندانک
        ارسال پاسخ
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        عارف افشاری (جاوید الف)
        يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ۰۰:۲۶
        البته باید بگم درک میکنم استاد
        اما
        این چیزها را عامل نابودی یا سعادت نمیبینم
        چون از نظر من خودساخته اند
        شما میتوانید به هر چیزی ایمان داشته باشید
        یا از هر چیزی نفرت
        این بسته به طرز نگاه شما به آن چیز دارد
        اما در واقع هیچ چیز نه سیاه مطلق است و نه سفید مطلق

        عباراتی چون شیطان ایمان و..
        خودساخته اند و در واقع وجود ندارند
        شیطان هر شخص ذات پلید اوست
        و شاید هم خدایش درون زیبایش
        موفق باشید خندانک
        ارسال پاسخ
        مهدی محمدی
        مهدی محمدی
        يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ۱۷:۴۵
        درود جناب افشاری من هم با تفکر و نگاه شما همراستا نیستم خندانک
        محمد حسنی
        شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ۰۸:۲۹
        خندانک
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        عارف افشاری (جاوید الف)
        شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ۱۶:۰۸
        خندانک
        ارسال پاسخ
        آرزو عباسی ( پاییزه)
        شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ۲۰:۴۳
        درود بر شما ادیب گرامی خندانک
        طبع‌تان مانا خندانک
        در پناه حق پاینده باشید و برقرار 🙏 خندانک
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        عارف افشاری (جاوید الف)
        شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ۲۱:۰۴
        خندانک
        ارسال پاسخ
        شاهین زراعتی رضایی (آرمان)
        شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ۲۱:۵۴
        درود جناب افشاری جستجوگر خندانک
        با نکوهش ریاکاری مذهبی موافقم اما کمی شاعرانه تر و نه اینگونه تعمیم گرا
        بمانید تا همیشه حق مدار بسرایید. خندانک خندانک خندانک
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        عارف افشاری (جاوید الف)
        شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ۲۲:۰۴
        با درود توضیح را زیر شعر نوشته ام منظور من همه نیست اما این خیل مذهبی نما هم کم نیستند خندانک
        ارسال پاسخ
        مهدی محمدی
        شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ۲۲:۱۰
        سلام و عرض ادب

        خیلی زیباست معما و چیستان جالبی است خیلی فکر کردم معنایش را بفهمم
        در سطر نخست شاعر شیطان پیدا نمی کند در سطر دوم انسان و در سطر آخر ایمان. عنوان شعر را هم نادید می گیرم فعلا

        درودها خندانک
        روح اله سلیمی ناحیه
        روح اله سلیمی ناحیه
        شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ۲۲:۵۷
        درود جنا محمدی
        معنایش که ساده و خوب بود
        مگر اینکه نخواسته باشیدمعنایش را بدانید
        🌹🌹
        ارسال پاسخ
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        عارف افشاری (جاوید الف)
        يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ۰۰:۱۱
        خندانک
        ارسال پاسخ
        مهدی محمدی
        مهدی محمدی
        يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ۱۵:۳۲
        درود جناب سلیمی عزیز فرهیخته خندانک
        در این که درک و درایت شما بیشتر است شکی ندارم البته باید هم همینطور باشد هر کسی که مطالعات بیشتری داشته باشد و تجربه و جهانگردی بیشتری داشته باشد. اما در خصوص ساده بودن، شعر معمولا با ابهام شاعرانه شناخته می شود مثال میزنم حافظ میگه :
        پیرِ ما گفت خطا بر قلم صُنع نرفت
        آفرین بر نظرِ پاکِ خطاپوشش باد

        آن کلمه خطاپوش ایهام و ابهام شاعرانه ایجاد کرده است. جالب است صداقت هدایت از اشعار خیام بسیار تجلیل می کند اما وقتی به حافظ می رسد می گوید حافظ محافظه کار است. به دور از مقایسه حساب هر شعری از شعر دیگر جداست. شما می دانید حتی پدیده دیدن در اثر بازتاب نور که از رنگ ها و اشیا با طول موج متفاوت بر روی شبکیه می افتد تصاویر ایجاد می شود و البته تصویری که هر کسی می بیند با تصویری که دیگری می بیند متفاوت است. بله هر دوی ما آتش دیده ایم و هر دو می گوییم این آتش است اما آن تصویری که شما بینید با آن تصویری من می بینم متفاوت است. و البته هر دوی این تصاویر با خود آتش متفاوت است. من از خدا می خواهم برداشت شما از این شعر با معنایی که شاعر در ذهن دارد یکی باشد اما واقعیت این است که خواستگاه معنای شاعر و برداشت مخاطب متفاوت است. پس همین مقدار که بگوییم منظور شاعر را متوجه شده ایم فکر می کنم کفایت می کند و بیشتر از آن شاید اثباتش سخت باشد. اما اینکه می فرمایید مگر اینکه نخواهید معنایش را بفهمید اینکه انسانی نیست و شیطانی نیست و ایمانی نیست، اگر معنایش همان مطالبی باشد که شما در آن مقاله نوشتید بله قابل درک است.
        پیروز باشید خندانک
        روح اله سلیمی ناحیه
        روح اله سلیمی ناحیه
        دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ۰۵:۵۱
        درود مجدد جناب محمدی عزیز
        و ارادت
        نوشته ی شما را بسیار ارزشمند می دانم
        اینکه درک و درایت بنده را بیشتر بدانید فقط میتواند نظر لطف شماباشد وگرنه من همیشه گفته ام نادانترینم
        مثال شما از دید و اتش بله دقیقا چنین است
        حتی در شنیدن نیز
        شخصی کلمه ای یا جمله ای برای ما دو نفر بگوید با یک مفهوم، برداشت من و شما متفاوت خواهد بود هم از همدیگر و هم از گوینده
        با این حال اصل مطلب و مفهوم برجاست و مشخص
        در این چند بیت نیز که از نظر من واقعا خوب و کارامد بود در مفهوم
        اینکه در حقیقت هیچ شیطانی وحود ندارد و با تمام گفته ها با تمام توجهم شیطانی ندیدم
        از اینور کسانی که باور به شیطان و انسانیت دارند تا سر جنباندم یعنی در عمل بودیمو درگذرزمان دیدم با اینکه به وجود شیطان باور دارند و در مقابل می گویند باید انسانیت و راستی داشت همچین چیزی از انها ندیدم یعنی مکمل مصرع اول است از نگاهی که شیطان در وجود انسان است
        دو مصرع بعدی نیز در اصل یک تشبیه و مثال است و بقولی مشت نمونه خربار
        یعنی این انسانها هیچوقت حرف و عملشون یکی نبوده
        و الکی تقصیرارو گردن شیطان ساختگی میندازن
        موفق باشید و مؤید
        🌹🌹🌹
        مهدی محمدی
        مهدی محمدی
        شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ ۱۳:۱۸
        درود مجدد جناب سلیمی خندانک
        بسیار عالی بود توضیح شما خندانک
        من چون شناخت نداشتم می خواستم با اعتقادات خودم این بیت را بسنجم به تناقض جالبی رسیدم
        وانگهی سنجیدن این شعر با اعتقادات خودم کاملا اشتباه بود. برای درک معنی این شعر باید توضیحات شما راهنما می شد. متشکرم خندانک خندانک
        روح اله سلیمی ناحیه
        شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ۲۲:۵۶
        درود جناب عارف
        ایکاش پی نوشت نداشت
        این نوشته خیلی هن کلی هست و خوب
        🌹🌹
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        عارف افشاری (جاوید الف)
        يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ۰۰:۱۱
        خندانک
        ارسال پاسخ
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        عارف افشاری (جاوید الف)
        يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ۰۰:۱۲
        با درود در اینصورت باز هم به جمع بستن متهم خواهیم شد خندانک
        ارسال پاسخ
        روح اله سلیمی ناحیه
        شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ۲۳:۰۶
        جناب افشاری
        من خیلی وقتها هم عقیده با شما بودم
        اما نمی دانم چرا وقتی اکثر نوشته های شما را کنار هم می بینم
        احساس میکنم با تمام واقع نگری هایتان کمی عجول هم هستید
        البته شاید من درست نمی بینم فقط خواستم نظرم را گفته باشم
        چون شما برای من ارزشمند هستید
        قبلنا وقتی برای خودم می نوشتم
        وقتی دوباره از اول مرور می کردم می دیدم کم نیست نوشته هایی که عجول بوده ام
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        عارف افشاری (جاوید الف)
        يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ۰۰:۱۳
        سپاس

        بله در کل کمی هم عجولم و در شرایط کنونی کمی هم عصبی هستم

        اما عجله مورد نظر شما از چه بابت است آنرا بفرمایید ممنون خندانک
        ارسال پاسخ
        روح اله سلیمی ناحیه
        روح اله سلیمی ناحیه
        دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ۰۵:۵۳
        اینکه گاهی احساس میکنم زود نتیجه گیری می کنید
        در این مباحث واقعا نتیجه ای که قابل قبول واقعی باشد ضعیف است
        چون اصل و پایه مباحث مذهبی پر از ابهام و ایراد است پس نباید راحت نتیجه گیری کرد
        البته این نظر و درک من بوده
        شایدبرداشتم درست نبوده باشد
        قربانعلی فتحی  (تختی)
        يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ۰۱:۵۶
        درود برشما شاعر گرامی

        بسیار عالی وجالب بود

        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        عارف افشاری (جاوید الف)
        يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ۰۵:۴۴
        خندانک
        ارسال پاسخ
        محمد گلی ایوری
        يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ۰۴:۰۹
        درود و عرض ادب جناب عارف جستجوگر
        بله ریاکاری مردود است و آزار دهنده ...

        ادراکات انسان در ادوار عمر خویش متفاوت است

        و در نهایت انسان تسلیم می شود

        پاینده باشید

        عارف افشاری  (جاوید الف)
        عارف افشاری (جاوید الف)
        يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ۰۵:۴۵
        با درود

        تسلیم چه؟
        ارسال پاسخ
        محمد گلی ایوری
        محمد گلی ایوری
        سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ ۱۴:۳۸
        درودی مجدد بزرگوار و ارجمند
        در هر دوره از عمر انسان پنجره دید متفاوت است با دوره قبل آن و در نهایت
        همه ی انسانها تسلیم حق خواهند شد...
        یکی با اختیار و
        دیگری با اجبار ...
        و انسان در گذر زمان به تدریج نزدیک و نزدیکتر میشود به مرحله شناخت و تسلیم .
        عمر ما انسان ها آنقدر طولانی نیست که بتوانیم همه راه ها را خود امتحان کنیم بلکه گاهی باید دنبال راه میانبری هم باشیم ...
        دوستانه و در لفافه از "برف سر قله" غافل نباشید
        امیدوارم حقیقت حقیقت را دریابیم
        پاینده باشید خندانک
         فاطمه شایگان(هیراب)
        يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ۱۰:۰۷
        خندانک خندانک خندانک
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        عارف افشاری (جاوید الف)
        يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ۱۷:۲۰
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        فریال امینا
        سه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ ۱۷:۲۴
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        عارف افشاری (جاوید الف)
        پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ ۱۲:۳۰
        خندانک
        ارسال پاسخ
        امید کیانی (امید)
        شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ ۱۴:۴۲
        درود بی‌کران خندانک خندانک
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        عارف افشاری (جاوید الف)
        شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ ۰۴:۴۶
        خندانک
        ارسال پاسخ
        فرشید افکاری
        يکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ ۰۶:۵۴
        درودها جناب افشاری ارجمند خندانک خندانک
        بسیار تأمل برانگیز و ستودنی ست قلم هنرمندتان مانا و نویسا باشید خندانک خندانک
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        عارف افشاری (جاوید الف)
        شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ ۰۴:۴۶
        خندانک
        ارسال پاسخ
        زهره دهقانی ( شادی)
        دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ ۱۵:۴۹
        سلام و درود
        زیبا و مملو از مفهوم 👌👌👌💐💐💐


        شاد و پیروز باشید
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        عارف افشاری (جاوید الف)
        چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ ۱۸:۰۴
        خندانک
        ارسال پاسخ
        امیر وحدتی        یگانه
        دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ ۲۰:۰۱
        درود بر جناب عارف عزیز.
        سفید یا سیاه انگاری مطلق
        عمل مناسبی نیست .
        تمامی پدیده ها نسبی هستند
        بجز ذات خداوند.
        امید که خداوند خودش
        راهنمایمان باشد.
        🥀🌻🌻🥀
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        عارف افشاری (جاوید الف)
        پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ ۲۲:۱۴
        با درود
        پاسخ ابتدایی حقیر به استاد استکی را بخوانید ممنون خندانک
        ارسال پاسخ
        ابراهیم آروین
        جمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱ ۰۰:۳۵
        درود و عرض ادب

        قابل تامل بود رد قلمتان

        اینکه آدمی می‌تواند به پستی ترین مرحله‌ی حیوانی و پایین تر از شیطانییا بالاترین مرحله ی انسانی که هر دوی آن با انتخاب تنها میسرخواهند شد
        زیرا انسان تنها موجود مختار، که خودصاحب اختیار خودش می‌باشددر مبحث آزادی عمل ، و از طرفی انسان هم دارای خوی و خصلت و طبع حیوانی غریزه و هم دارای سرشت انسانی و خدایی
        مسئله ای که ثابت شده و مشخص
        پس هرکس به سوی هر طرف از این دو
        حرکت یا به خوی حیوانی و شیطان می‌رسد و یا به شخصیت والای انسانی و قرب الهی
        پاینده باشید
        خندانک
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        عارف افشاری (جاوید الف)
        يکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ ۲۱:۰۰
        خندانک
        ارسال پاسخ
        بتول رجائی علیشاهدانی(افاق)
        شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ ۱۲:۳۷
        درود و عرض ادب و ارادت بزرگوار
        رد قلمتان ماندگار
        احسنت خندانک خندانک
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        عارف افشاری (جاوید الف)
        شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ ۱۷:۰۴
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        قربانعلی فتحی  (تختی)
        يکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ ۱۶:۴۰
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        عارف افشاری (جاوید الف)
        يکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ ۲۱:۰۰
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        میناتمدن خواه
        دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ ۰۰:۲۳
        درود بر شما
        بسیارعالی و قابل تامل
        خندانک خندانک خندانک
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        عارف افشاری (جاوید الف)
        چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ ۲۳:۵۲
        خندانک
        ارسال پاسخ
        معصومه خدابنده
        چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ ۱۴:۴۴
        درود بر شما
        🌹
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        عارف افشاری (جاوید الف)
        چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ ۲۳:۵۲
        خندانک
        ارسال پاسخ
        احمد غلامی (آرینوس)
        سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ ۱۶:۲۸
        عرض ادب و احترام
        بسیار زیبا
        🌹🌹🌹
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        عارف افشاری (جاوید الف)
        چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ ۱۳:۳۴
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ ۰۱:۵۱
        دوردبرشما زیبابود بود استاد افشاری عزیز⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        عارف افشاری (جاوید الف)
        شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ ۰۷:۰۰
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        پنجشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ ۰۱:۴۲
        🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌻🌻🌻🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️🌻🌻🌻🌻🌻🌼🌼🌼🌼🌼🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🌻🌻🌻🏵🏵🏵🏵❤️❤️🍀🍀🍀🍀🍀🌷🌷🌷☘️☘️☘️☘️☘️☘️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️🍀🍀🍀🌷🌷🌷☘️🏵🏵🏵🌿🌿🌿💮💮💮🌺🌺⚘️⚘️⚘️⚘️🌻🍂🍂🍂🌼🌼🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🪴🌹🌹🌹🌹🌹🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌵🌵🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻💮💮💮💮💮💮💮🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌻🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌻🌻🌻🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️🌻🌻🌻🌻🌻🌼🌼🌼🌼🌼🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🌻🌻🌻🏵🏵🏵🏵❤️❤️🍀🍀🍀🍀🍀🌷🌷🌷☘️☘️☘️☘️☘️☘️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️🍀🍀🍀🌷🌷🌷☘️🏵🏵🏵🌿🌿🌿💮💮💮🌺🌺⚘️⚘️⚘️⚘️🌻🍂🍂🍂🌼🌼🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🪴🌹🌹🌹🌹🌹🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌵🌵🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻💮💮💮💮💮💮💮🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌻
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        عارف افشاری (جاوید الف)
        دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ ۰۶:۴۱
        درود و سپاس فراوان برای لطفی که بع حقیر دارید خندانک
        ارسال پاسخ
        ابوالحسن انصاری (الف رها)
        پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ ۲۲:۳۲
        درود🌹🌹🌹🌹
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        عارف افشاری (جاوید الف)
        جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ ۱۰:۱۶
        خندانک
        ارسال پاسخ
        مسعود مدهوش
        شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ ۲۱:۰۳
        درودها شاعر ارجمند جناب افشاری بزرگوار👏🌿☘️🌾🌾🍂🌱🙏🌹🍃

        دوبیتی زیبا،محکم،دلنشینی مهمانتان بودم،قلمتان نویسا🍃🌹🙏🌱🌱🍂🌾☘️☘️🌿👏👏👏👏👏
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        عارف افشاری (جاوید الف)
        دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ۰۷:۵۰
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        نیما ابراهیمی
        پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ ۰۸:۴۶
        خندانک
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        عارف افشاری (جاوید الف)
        يکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ ۲۰:۵۴
        خندانک
        ارسال پاسخ
        اصغر ناظمی
        پنجشنبه ۳ فروردين ۱۴۰۲ ۱۶:۰۱
        سلام
        دوست گرامی
        با تبربک سال نو
        سالی پربار وعرخنده برایتان آرزو دارم خندانک خندانک خندانک
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        عارف افشاری (جاوید الف)
        يکشنبه ۶ فروردين ۱۴۰۲ ۱۸:۱۳
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        فاطمه منشدی
        يکشنبه ۶ فروردين ۱۴۰۲ ۲۰:۳۳
        درود
        زیبا وپرمفهوم
        احسنت👌🏻 خندانک
        عارف افشاری  (جاوید الف)
        عارف افشاری (جاوید الف)
        چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ ۰۴:۱۱
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0