سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

سه شنبه 29 اسفند 1402
  • روز ملي شدن صنعت نفت ايران، 1329 هـ ش
10 رمضان 1445
  • وفات حضرت خديجه سلام الله عليها، 3 سال قبل از هجرت
Tuesday 19 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    سه شنبه ۲۹ اسفند

    رقص (غزل)

    شعری از

    م فریاد(محمدرضا زارع)

    از دفتر اي پروانه ها كاري كنيد(غزلها) نوع شعر غزل

    ارسال شده در تاریخ جمعه ۱۰ تير ۱۴۰۱ ۱۸:۲۸ شماره ثبت ۱۱۱۳۳۴
      بازدید : ۴۹۹   |    نظرات : ۱۱۰

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه

    جمعه در جمجمه ی خالی ما می رقصد
    جنگ در باور ِ جنجالی ما می رقصد

    آنقدَر بینِ بد و بدتر ِ خود، بَرّه شدیم
    گرگ در ریش ِ بُزِ والی ما می رقصد

    حال ما حال همان گلّه ی پروار است و
    مرگ، پشت ِ سرِ خوشحالی ما می رقصد

    شیر و خطهای چهل ساله به جایی نرسید
    سکّه از سمت ِ بداقبالی ما می رقصد

    گُلِ اندیشه به پرچین ِ زمستان رفته
    گُلِ یخ در وسطِ قالی ما می رقصد

    خوشه ی بخت، سیاهک زده در قصه ی ما
    موش در سیلُوی هرسالی ما می رقصد

    بعد ِ عمری عرقِ گرم ِ جَبین، جای برنج
    رنج در مزرعه ی شالی ما می رقصد

    داغ ِ یک لقمه ی شاهانه به دلها مانده
    دوغ در دغدغه ی مالی ما می رقصد

    سیب ها در سبد ِ سینه ی ما گَندیده
    کِرم در سادگی و کالی ما می رقصد

    هفت نسل است که با حور و پَری سرگرمیم
    شعله در شادی پوشالی ما می رقصد

    آه! فریاد! چه تلخی تو! کمی شیرین باش!
    عدل، در مملکت ِ عالی ما می رقصد!

    (م. فریاد)
    ۲۲
    اشتراک گذاری این شعر

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0