سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
    15 شوال 1445
      Tuesday 23 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        سه شنبه ۴ ارديبهشت

        خرابی

        شعری از

        مهرداد عزیزیان

        از دفتر به کدامین دیار خاطره امشب سفر کنم؟ نوع شعر غزل

        ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۲۰ شماره ثبت ۱۱۰۷۳۴
          بازدید : ۶۴۲   |    نظرات : ۱۱۷

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        آخرین اشعار ناب مهرداد عزیزیان

        می سپارم به بقچه های سفر
        این خبرمَرد ِ ناحسابی را
        خسته ام از نوید ِ آرامش
        ببَرید این سرود ِ آبی را
         
        سرخوشی سیب ِ آبداری نیست
        بخورید این دروغ گو را چون
        با حضورش قریب یک عمر است
        نوش جان کرده ام سرابی را
         
        عصبانی ندیده جاده مرا
        بعد از این هم کسی نخواهد دید
        آمدم تا به راه بسپارم
        خودروی گیج ِ کامیابی را!
         
        یک شب از بخت بی نهایت بد
        صید دنیای واژگون شدم و
        از همان شب سیاه می بینم
        قلب این گوی ِ منجلابی را
         
        مدتی در سیاه تقویمم
        جمعه ی خوش خیال ِ بی منطق
        عینک شاعرانگی می زد
        شنبه می دید هر شهابی را
         
        سالها شوقِ واژه در من بود
        پس به مهمانی قلم رفتم
        بد شگون دیده ام ولی امروز
        شعر بی روحِ  انتسابی را
         
        خسته ام از هوار بیهوده
        مُردم از قار قار بیهوده
        بی گمان این کلاغ، کش رفته
        در خیالش پرِ  عقابی را
         
        باور آسمانی ام ابریست
        فکر و ذکر زمینی ام قبریست
        به دَرَک واگذار باید کرد
        صحبت از روز آفتابی را
         
        عزلتم را که چاره چاره کنید
        به خوشیها اشا اشاره کنید
        باورم را که پاره پاره کنید
        باز  می سازم این خرابی را


        ۱۶
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        سید هادی محمدی
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۱۹:۵۷
        سپاس خدای را که فرصتی دوباره داد تا بنویسم

        شعری پیش رو داریم از جناب آقای مهرداد عزیزیان
        شاعری که در این رفاقتی که در سایت داشته ایم محرز است که شاعر کار بلد و علاوه بر دانش شاعری هم سعه ی صدر دارد و هم دلسوز سایر شعرا
        شعری با نام خرابی که چند سطری در خصوص آن خواهم نوشت.
        کلیات شعر دغدغه ی شاعر از دنیای پیرامون و واگویه های او از نامردمی هاست. شگردی که در این غزل استفاده شده مخاطب قرار دادن خود و به نوعی لالایی خواندن برای خود است، یکی از صنایعی که در ادبیات مورد استفاده قرار می‌گیرد
        در هر شعر و نوشته‌ای، شاعر و نویسنده با زبان خود یا از فرد غایبی و یا از فردی که حضور دارد، سخن می‌گوید. روال عادی اینست که تا پایان سخن یکی از این سه شیوه را ادامه دهد اما گاه بر خلاف انتظار و بنا به دلایلی، از متکلم به غایب یا مخاطب و یا برعکس، انتقال صورت می‌گیرد. این انتقال، در اصطلاح بدیعی، التفات نام دارد.
        صنعت التفات در جذب مخاطب  نقش زیادی دارد و از طریق تامل و تفکر و اشراق قدم در خلق اثر می‌نماید حال این اثر چه اندازه موفق بوده و یا نبوده بحثی جداست که در واکاوی نقطه به نقطه ی شعر بررسی خواهم کرد.
        شاعران بزرگی مانند سعدی و حافظ و غیره بارها از این صنعت استفاده کرده اند
        (سعدیا چاره ثباتست و مدارا و تحمل/  من که محتاج تو باشم ببرم بار گرانت)

        در کلیات شعر می‌توان گفت شعری است خوش آهنگ با رکن آغازین فعلاتن یا به اختیار وزنی شاعرانه تبدیل به فاعلاتن شده است که به آن قائده ی قلب گویند.
        قلب در این زنجیره، دو رکن را درگیر می‌کند و اولی را به «فعلاتُ» و دومی را به «فاعلاتن» بدل می‌سازد.
        وزن شعر هم در بحر خفیف مخبون محذوف (فعلاتن مفاعلن فعلن و یا فع لن)  گفته شده است.

        🔵برویم سر جزئیات با نگرش مفهوم محور


        ♦️ می سپارم به بقچه های سفر
        این خبرمَرد ِ ناحسابی را
        خسته ام از نوید ِ آرامش
        ببَرید این سرود ِ آبی را

        ترکیب خبر مرد گرچه اصطلاح جدیدی نیست ولی در این مصرع به خوبی نشسته است. خبرمرد در پشت نقاب خودش حرف و حدیث های بسیار دارد و نشان از دل پُر شاعر از اوضاع است اما عبارت بعدی یعنی (ناحسابی) چرا آمده به زعم من شاعر در جنگ تکلف و فشار قوافی اقدام به استفاده از کلمه ی مذکور شده چرا که تا انتهای شعر ما شاعر قصه گورا  آدمی حسابی، دردمند و دغدغه محور می بینیم. و به زعم من ضعف تالیف در این مصرع مستتر است. در ادامه با توجه به اینکه شاعر (خبر مرد) را در بقچه پیچیده و حال و هوای بقچه یادآور سفر و رفتن میباشد لذا اگر مرجع ببرید به خبر مرد باشد که از آن به عنوان سرود آبی یاد کرده پارادوکسی ناهمگون از صفات برای مرد شامل میشود در ابتدا ناحسابی و در انتهای مصرع سرود آبی، اما اگر مرجع ببرید به نوید آرامشی که شاعر از آن خسته است برگردد، چرا مرد خبر را بقچه پیچ و معلق نگه داشته است، شاعر به درستی نتوانسته حق مطلب را ادا کند ومخاطب در ارجاع ضمیر سردرگم مانده است.
        باید دقت کرد وقتی فضای شعری را به محیط استعاری سوق می‌دهیم مخاطب درک درستی از مراجع داشته باشد وگرنه شعر و مصاریع درست برجای خود نشست نمی‌کند آن هم در مهمترین قسمت غزل یعنی مطلع آن.



        ♦️ سرخوشی سیب ِ آبداری نیست
        بخورید این دروغ گو را چون
        با حضورش قریب یک عمر است
        نوش جان کرده ام سرابی را


        این بیت به صورت کاملا مهندسی شده طراحی گشته چرا که در دلش حرف دوپهلو است دولایه دارد که لایه ی اول می‌تواند شعر را به قهقرا ببرد و لایه ی دوم به اوج

        آنهم سر کلمه ی (بخورید) اگر مخاطب این کلمه را با ظاهر امرش بخواند شاعر را به این متهم می‌کند که چرا وقتی خودت سرخوشی را دروغ پنداشته و سراب نگاشته ای حکم به خوردن آن را برای مخاطب می‌دهی اما لایه ی دوم که محتمل شاعر از این لایه بیشتر پرده برداشته، از بخورید به معنی نابودش کنید استفاده شده اما با توجه به مراعات النظیرهای به کار رفته در قبل و بعد این کلمه کمی جای بحث و جدل می‌تواند داشته باشد. این را هم بگویم که آرایه‌های ادبی لوازم روایت هستند شعرآفرین نیستند بلکه راوی به کمک آن ها روایت خود را دیداری و ملموس می‌کند.



        ♦️عصبانی ندیده جاده مرا
        بعد از این هم کسی نخواهد دید
        آمدم تا به راه بسپارم
        خودروی گیج ِ کامیابی را


        مصرع اول این بیت چنان که می‌بینیم دچار لغزش توتولوژیک یا همان گویی شده است عصبانی ندیده جاده شاعر را و بعد از آن هم کسی نخواهد دید مفهومی یکسان و همان گویه دارد اگر وزن و عروض را از این نوشته ها برداریم چه خواهند ماند
        کدام صنعت کدام آرایه را دارد اما شاعر با زیرکی تمام در مصرع بعدی خود را از این تله نجات داده و با عبارت بکر خودروی گیج کامیابی به داد بیت رسیده است
        باید در جریان باشید که لحن‌گردانی و استفاده از شگردهایی برای یکنواخت‌ نشدن ریتم شعر، از مهم‌ترین مسائلی است که شعر امروز برای همراه کردن مخاطب با خود، توجه ویژه‌ای به آن نشان می‌دهد.
        نکته ای دیگری که در این بیت باید بگویم کلمه ی (بسپارم) میباشد وقتی سخن از خودرو است باید کلمات امروزی جایگزین این کلمه شود نمی‌شود دوگانگی زبان در یک لحظه باهم اعمال شود یک واژه  در دامان زبانی از روزگاران کهن  و واژه ای دیگر  گاه به دام زبان امروزی افتد . این یک‌دست نبودن، سطح زبان را به مرتبه‌ای نازل فرو می‌نهد.


        ♦️یک شب از بخت بی نهایت بد
        صید دنیای واژگون شدم و
        از همان شب سیاه می بینم
        قلب این گوی ِ منجلابی را


        قطعا این بیت یکی از بهترین بیت های این غزل است وتوانسته است با شکستن اقتدار معانی در گزاره‌های خود با بهره‌گیری از شگردهایی چون هنجارگریزی‌های صرفی و نحوی، زبانی تصادفی و فضایی غیرقابل پیش‌بینی به وجود بیاورد.
        تصاویر زیبایی که در جای‌جای این بیت اتفاق افتاده، همان چیزی است که یک مخاطب شعر از خواندن یک اثر هنری انتظار دارد. دنیای واژگون و رصد قلب و محوریت این دنیا از اولویت های تمام فلاسفه و منطق دانان در طول تاریخ بوده است.



        ♦️مدتی در سیاه تقویمم
        جمعه ی خوش خیال ِ بی منطق
        عینک شاعرانگی می زد
        شنبه می دید هر شهابی را


        به زعم من یکی از بیت هایی که باید بیشتر روی آن کار میشد و شاعر بیشتر برایش وقت می‌گذاشت همین بیت است. بیتی که به نظر من از سر تکلف زبانی و به اجبار قوافی سروده شده و ضعف تالیفش آن قدر مشهود است که نمیشود به راحتی از آن گذشت. جمعه چرا باید سیاه تقویم باشد و چرا خوش خیال بی منطق مگر تمام جوامع جمعه را تعطیل هستند در ثانی چرا سیاه، چرا تا این حد نگاه نگاه پوپولیستی؟ در ثانی بعد از اینکه شاعر، عینک شاعرانگی زد شنبه شهاب را رویت می‌کند شهاب چیست؟ چه نقشی در این بیت دارد، دیدن یا ندیدنش چه نفعی به حال شاعر دارد و یا حتی مخاطب، و آیا دیدن شهاب در شنبه چیز خارق العاده ای است؟ اگر یکشنبه تا پنجشنبه ببینیم چه می‌شود. این ها سوالاتی است در ذهن مخاطب که شاعر نتوانسته به آن جواب دهد.
        به نظر من تکلفی که در پرداخت این مضمون وجود داردمصداق لقمه دور سر چرخاندن است و شاعر نتوانسته از باتلاق قافیه عبور و مضمون را پیدا کند و مضمون شعر را پای قافیه سربریده است.

        بقیه ی ابیات و مصاریع به نظر من خوب پیشرفت کرده اند و ادامه ی غزل آن چیزی است که باید میشد و از شاعر آن انتظار دیگری نداریم

        به دلیل طولانی شدن تا همین مقدار بسنده میکنم امید که شاعر بزرگوار و رفیق عزیزم مهرداد خان عزیزیان همیشه موفق و موید باشد در ضمن برای نوشتن این نقد حدود دو ساعت تمام پشت مونیتور بودم و علیرغم سردرد شدید حیفم آمد از غزلی به این زیبایی چیزی ننویسم


        ایام عزت مستدام

        سید هادی محمدی


        خندانک خندانک خندانک خندانک
        مهرداد عزیزیان
        مهرداد عزیزیان
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۲۱:۵۵
        درود جناب هادی محمدی گرامی
        متشکرم از پنجره ی سبزی که گشودید و نقد بلند و کاملی که نوشتید.
        مطلبی که مینویسم را به چشم جوابیه به نقد نخوانید، به چشم همراهی و در ادامه ی نقد بخوانید.
        بیشتر مینویسم تا در لذتی که دو روز قبل با سرودن این شعر داشتم شاید، شاید، شریک دیگری پیدا شود یا به نوعی روح همذات پنداری و یا حتی همزادپنداری در مخاطبی ظهور کند .
        با فرض بر اینکه بنده هنرمند باشم بحث را پیش میبرم که در هنرمند بودن خود شک دارم و هنوز به این نتیجه ی کلیدی نرسیده ام که آیا میتوانم خودم را هنرمند بنامم یا خیر.
        در تولد آثار هنری ،گاه آثاری خلق میشوند که به آنها فوق شخصی ، یا با واژه ای قراردادی " سنجاقی" میگوییم.
        این نوع آثار ۲ کارکرد کاملا متفاوت دارند.
        در شعر که بحث امروز ماست
        خالق را غرق در لذت
        و
        مخاطب را احیانا غرق در گرگیجه و چرایی ِ واژه چینی ها و ربط مفاهیم میکنند.
        به همین دلیل دفاع از آثار سنجاقی کاری عاقلانه نیست!!
        در نهایت ۱۰۰ درصد شعر سنجاقی را فقط و فقط شاعرش میفهمد و مخاطب خوش شانس باشد ۵۰ درصد . دستگیری بیش از ۵۰ درصد مفهوم یک شعر این معنا را میدهد که شعر احتمالا سنجاقی نیست، یا اینکه شخصی گویی ِ شاعر در محیطی صورت گرفته که افراد نسبتا زیادی ان اتمسفر را تجربه کرده اند و اصطلاحا ان فضا آنقدر هم که شاعر فکر میکند خوشبختانه یا شوربختانه شخصی نیست.
        مخاطب آثار سنجاقی بسیار کم اند.
        در حوزه ی موسیقی که شما خود دستی بر آتش آن دارید مثال میزنم.
        در میان تمامی گروه های موسیقی گاهی " سوپر گروه هایی" ایجاد میشوند که تمام اعضای آن بهترین های رشته ی خود هستند. پس انتظار میرد محصول ارائه شده ی این گروه پر مخاطب ترین ،پرفروش ترین و پر فروغ ترین ِ آثار موسیقی باشد ولی نمیشود.
        چون آن هنرمندان فضای امن و مهیایی برای شخصی گویی های خود پیدا میکنند.
        تونی لوین نابغه ی بیس گیتار
        مایک پورتنوی از نوابغ درامز
        جان پتروچی از نوابغ الکتریک گیتار
        جردن راجز از نوابغ پیانو و سینتی سایزر
        مشترکا آلبومی با نام لیکویید تنشن اکسپریمنت در ۳ شماره تولید میکنند که احیانا تعداد نتهای نواخته شده در یک تراک از آن با کلِ نتهای نواخته شده در تمامی آلبومهای عمر هنری ِ نیکی میناژ برابری میکند!!
        منتها ان آلبومها جزو مهجور ترین آثار موسیقی میمانند و طرفدار بسیار خاص و محدود خود را دارند.
        چرا؟
        چون تونی لوین ۵ دقیقه با صداهایی حاصل از نویز و کشیدن پیک به سیم ها یا زبان زدن به سیم و حتی گریختن از گامهای قراردادی صداهای کشدار ناله گونه ای از ساز در می اورد که هیچ کس به اندازه ی خود او از شنیدنش لذت نمیبرد!!
        چون او مردیست که ۵۰ سال عمر خود را وقف مخاطب کرده و امروز میخواهد صرفا وقف خودش باشد.
        زیبایی در گوش او امروز این صدا را میدهد!!
        ولی انقدر عاقل است که دل به فروش این آلبوم نبندد!!

        در مورد این شعر
        تنها مهرداد عزیزیان است که با پیشینه ای ۳۷ ساله میفهمد دارد چه میگوید، خط ربط مفاهیم را میداند، میداند چرا سرود آبی را که بشارت دهنده ی ارامش است را سه طلاقه میکند، میداند چرا دارد توصیه میکند که سیب سرخوشی  را از جلویش بردارند و بخورند. میداند چرا خبرمرد ِ نوید دهنده حسابی نیست و ناحسابیست.
        میداند که تقویم سیاه برای اون نه تقویم که روزگار سیاه است، میداند در سیاهی ظهور شهاب نماد چیست، میداند جمعه روز قفل شدنش است و شنبه روز گشایشش، نه بخاطر گشایشی که در شنبه هست ، صرفا بخاطر اینکه شنبه دیگر جمعه نیست!چرا شنبه؟ چون فقط شنبه بعد از جمعه می آید و اگر ۲ شنبه بعد از جمعه می امد ۲شنبه روز گشایش بود! و در نهایت احتمالا فقط اوست که میداند دارد در مورد قسمتی از وجودش صحبت میکند که هم آنرا بسیار دوست دارد و هم گاهی دوست دارد او نباشد. ببرند و پاره پاره اش کنند. او را همراه با خودروی گیج و گم ِ کامیابی اش به دست جاده سپردم.
        شاید دوباره شنبه شود و خبرمردِ خوش خیال بی منطق، سر از سایت شعر ناب در بیاورد.
        نمیدانم!!
        منتظر میمانم ببینم شنبه چه میشود.
        گاها از هنرمندان " با تاکید دوباره به جمله هایی که در سطرهای آغازین در مورد هنرمند عرض کردم" میپرسند که کدام یک از آثارتان را بیشتر دوست دارید و انها میگویند همه ی آثارمان مثل بچه هایمان هستند و همه را به یک اندازه دوست داریم.
        منتها من این بچه ی گنگ و معلول را عاشقانه دوست دارم، بیشتر از همه ی بچه هایم. او حاصل زندگی مشترک ۳۷ ساله ی من با خودم است.
        بسیار بسیار بسیار متشکرم از زمانی که گذاشتید و نقد زیبایی که نوشتید.
        عرض میکنم که هدفم نوشتن چند سطری در ادامه ی نقد بود و نه جواب نقد
        پایدار باشید 🙏🙏

        ارسال پاسخ
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۲۲:۲۷
        استفاده بردم جناب عزیزیان بزرگوار خندانک خندانک خندانک
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۲۲:۴۷
        دو ساعت پشت مانیتور بودید 😳

        درود بر شما خندانک
        چه زحمتی کشیدید خندانک

        خدا قوت خندانک

        عالی بود استفاده بردیم خندانک
        ارسال پاسخ
        سید هادی محمدی
        سید هادی محمدی
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۲۲:۴۸
        سلام مهرداد عزیزم

        من از نوشته هایت قانع نشدم و نمی‌خواهم بحث را سمت فرسایش ببرم البته عدم اقناع من نه به خاطر توضیحات تو که کاملا منطقی است من هم در بازه ی شعری خودم اشعاری دارم المان محور که جز خودم فلسفه ی آن را کسی نمی‌داند اما این وسط تکلیف مخاطب چیست؟ شعر وقتی از معز روی کاغذ سُر می‌خورد بها و عدم بهایش با مخاطب است و لاغیر
        شاید مخاطب خاص و عام داشته باشد اما به هر حال به زعم من مبهم انگاری با استناد اینکه من خودم میفهمم و خودم میدانم چه گذشته ضعف شاعر در انتقال مفاهیم ذهنی خود است به مخاطب که زبان شعر الکن مانده است

        دوستت دارم

        ❤️❤️❤️❤️❤️
        سید هادی محمدی
        سید هادی محمدی
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۲۳:۰۲
        و در ضمن مهرداد عزیزم یادت هست زمانی میگفتم اشعار پسا مدرن مخاطب خاص دارد خیلی ها شعرها را درک نمی‌کنند

        خوش حالم خودت به این نتیجه رسیدی که برخی اشعار حداقل مخاطب آنهم از نوع خاص را دارند

        اما جز چند مصرع که میشد در غزل تو دست کاری کرد همه چیز عالی بود و گفتم علیرغم سردرد شدید لذت نوشتن برای غزل تو دردم را کم کرد

        🌷🌷🌷🌷🌷🌷
        مهرداد عزیزیان
        مهرداد عزیزیان
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۲۳:۳۳
        ممنون جناب محمدی گرامی
        و البته من شعرم را مدرن نمینامم
        شخصی نامیدم🌺🙏
        شاهین زراعتی رضایی (آرمان)
        شاهین زراعتی رضایی (آرمان)
        جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ۰۱:۱۰
        درود هادی جان خندانک
        سپاس بیکران از زحمتی که تقبل نمودید. واقعا استفاده کردم.
        بمانید تا همیشه مفید و سازنده بنگارید. خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        شاهین زراعتی رضایی (آرمان)
        شاهین زراعتی رضایی (آرمان)
        جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ۰۱:۱۲
        درود جناب عزیزیان عزیز خندانک
        آنچه در ادامه نقد جناب محمدی عزیز نوشتید دارای نکات جالب و مفیدی بود. سپاس فراوان خندانک خندانک خندانک
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۳۵
        خندانک
        درودبرشمااستادمحمدی عزیز خندانک
        مثل همیشه آموختم درکلاس درس پربارتان خندانک
        خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        طوبی آهنگران
        طوبی آهنگران
        چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۴۹
        خندانک
        زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۱۰:۳۰
        باورم را که پاره پاره کنید
        باز می سازم این خرابی را

        درود
        مهرداد عزیزیان
        مهرداد عزیزیان
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۲۱
        درود بانو حکیمی بافقی گرامی
        سپاس از نگاهتان
        تشکری ویژه بابت زحمت فراوانی که در این صفحه کشیده اید بزرگوار 🙏🙏🌺🌺
        ارسال پاسخ
        مریم کاسیانی
        مریم کاسیانی
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۰۲
        خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۳۲
        خندانک
        ارسال پاسخ
        طوبی آهنگران
        طوبی آهنگران
        چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۴۸
        خندانک
        عباسعلی استکی(چشمه)
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۰۴
        درودبزرگوار
        شورانگیز و زیباست
        گلایه آمیز خندانک
        مهرداد عزیزیان
        مهرداد عزیزیان
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۲۱:۵۶
        درود جناب استکی گرامی
        به مهر میخوانید 🌺🌺🌺
        ارسال پاسخ
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۳۲
        خندانک
        ارسال پاسخ
        طوبی آهنگران
        طوبی آهنگران
        چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۴۸
        خندانک
        محمد رضا خوشرو (مریخ)
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۱۸:۳۸
        درود جناب عزیزیان .
        شاعر خوش سرا .
        زیبا بود .

        مؤید باشید .

        خندانک
        مهرداد عزیزیان
        مهرداد عزیزیان
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۲۲:۰۰
        درود جناب خوشروی گرامی
        زیبا نگاهید 🌺🌺🌺
        ارسال پاسخ
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۳۷
        خندانک
        ارسال پاسخ
        طوبی آهنگران
        طوبی آهنگران
        چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۵۰
        خندانک
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۳۲
        خندانک
        درودبرشماجناب عزیزیان خندانک
        شعری زیباومتفاوت خواندم ازقلم توانمندشما
        درواقع به پست مدرن می خورد
        خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک
        مهرداد عزیزیان
        مهرداد عزیزیان
        جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ۱۶:۳۸
        درود بانو عجم گرامی
        به مهر خواندید بزرگوار
        متشکرم از زحمات فراوانتان در این صفحه 🙏🙏🌺🌺
        ارسال پاسخ
        طوبی آهنگران
        طوبی آهنگران
        چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۴۸
        خندانک
        اميرحسين علاميان(اعتراض)
        شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ۰۳:۲۵
        درود جناب عزیزیان عزیز
        نبض قلمتان سبز
        موفق و سرفراز باشید خندانک خندانک خندانک
        مهرداد عزیزیان
        مهرداد عزیزیان
        شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۳۲
        درود جناب علامیان گرامی
        سبز میخوانید 🌺🌺🌺
        ارسال پاسخ
        طوبی آهنگران
        طوبی آهنگران
        شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ۱۷:۱۲
        خندانک
        مهرداد عزیزیان
        چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ۱۰:۰۲
        درود بانو بهرامی گرامی
        زیبا نگاهید بزرگوار 🌺🌺🌺
        سارا (س.سکوت)
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۰۹:۰۹
        خسته ام از هوار بیهوده
        مُردم از قار قار بیهوده
        بی گمان این کلاغ، کش رفته
        در خیالش پرِ عقابی را

        درودبر جناب عزیزیان ارجمند
        دوباره شعری زیبا خواندم از قلم توانمند شما
        بسیار عاااالی ودلنشین بود
        دستمریزاد خندانک خندانک
        موید باشید وتندرست خندانک خندانک
        زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
        زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۱۰:۳۰
        خندانک
        ارسال پاسخ
        مهرداد عزیزیان
        مهرداد عزیزیان
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۲۱
        درود بانو رحیمی گرامی
        به مهر میخوانید 🌺🌺🌺
        ارسال پاسخ
        مریم کاسیانی
        مریم کاسیانی
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۰۲
        خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۳۶
        خندانک
        ارسال پاسخ
        تکتم حسین زاده
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۰۹:۱۲
        درود استاد گرامی
        عالی بود خندانک خندانک
        لذت بردم از رقصِ قلمِ نابتان
        شاد و تندرست باشید🌹
        زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
        زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۱۰:۳۰
        خندانک
        ارسال پاسخ
        مهرداد عزیزیان
        مهرداد عزیزیان
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۲۲
        درود بانو حسین زاده ی گرامی
        خرسندن از رضایتتان 🌺🌺🌺
        ارسال پاسخ
        مریم کاسیانی
        مریم کاسیانی
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۰۲
        خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۳۶
        خندانک
        ارسال پاسخ
        طوبی آهنگران
        طوبی آهنگران
        چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۴۹
        خندانک
        ارسال پاسخ
        م فریاد(محمدرضا زارع)
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۱۰:۰۱
        سلام آقای عزیزیان عزیز خندانک
        غزل نو و زیبایی بود خندانک خندانک خندانک
        زنده باشید خندانک
        زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
        زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۱۰:۳۰
        خندانک
        ارسال پاسخ
        مهرداد عزیزیان
        مهرداد عزیزیان
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۲۲
        درود جناب زارع گرامی
        زیبا میخوانید 🌺🌺🌺
        ارسال پاسخ
        مریم کاسیانی
        مریم کاسیانی
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۰۲
        خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۳۶
        خندانک
        ارسال پاسخ
        طوبی آهنگران
        طوبی آهنگران
        چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۴۹
        خندانک
        محمد فاضلی نژاد
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۵۳
        باور آسمانی ام ابریست
        فکر و ذکر زمینی ام قبریست
        به دَرَک واگذار باید کرد
        صحبت از روز آفتابی را
        مثل همیشه گل کاشتید
        درود به شما جناب عزیزیان خندانک خندانک خندانک
        مریم کاسیانی
        مریم کاسیانی
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۰۲
        خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        مهرداد عزیزیان
        مهرداد عزیزیان
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۲۱:۵۷
        درود جناب فاضلی نژاد گرامی
        گل، مرام شماست 🌺🌺🌺
        ارسال پاسخ
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۳۶
        خندانک
        ارسال پاسخ
        طوبی آهنگران
        طوبی آهنگران
        چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۴۹
        خندانک
        مریم کاسیانی
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۰۲
        درود بر شما جناب عزیزیان ارجمند
        عالی
        عالی
        زیبا و دلنشین سروده اید
        همچنان قلم تان خواندنی ست و ارزشمند
        مانا باد نامتان در شعر و شعور
        خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک
        خندانک
        مهرداد عزیزیان
        مهرداد عزیزیان
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۲۱:۵۸
        درود بانو کاسیانی گرامی
        به مهر خواندید بزرگوار
        متشکرم از زحمت فراوانتان در این صفحه
        🙏🙏🌺🌺
        ارسال پاسخ
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۳۶
        خندانک
        ارسال پاسخ
        شیما جریده
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۳۸
        باور آسمانی ام ابریست
        فکر و ذکر زمینی ام قبریست
        به دَرَک واگذار باید کرد
        صحبت از روز آفتابی را
        به به خندانک خندانک
        مهرداد عزیزیان
        مهرداد عزیزیان
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۲۱:۵۸
        درود بانو جریده ی گرامی
        به مهر خواندید 🌺🌺🌺
        ارسال پاسخ
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۳۶
        خندانک
        ارسال پاسخ
        طوبی آهنگران
        طوبی آهنگران
        چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۴۹
        خندانک
        محمد قنبرپور(مازیار)
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۱۶:۴۴
        سلام مهرداد جان
        بازهم زیبا و پرتصویر
        اگه همینجور پیش بری فک کنم تعداد اشعارت توی گینس هم ثبت بشه خندانک خندانک
        خندانک
        مهرداد عزیزیان
        مهرداد عزیزیان
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۲۱:۵۹
        سلام مازیار عزیز
        🌺🌺🌺
        ارسال پاسخ
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۳۷
        خندانک
        ارسال پاسخ
        قربانعلی فتحی  (تختی)
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۱۷:۰۰
        درود برشما استاد عزیزیان

        بسیار عالی و
        جالب ودل نشین
        بود خندانک
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        مهرداد عزیزیان
        مهرداد عزیزیان
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۲۱:۵۹
        درود جناب فتحی گرامی
        متشکرم ،مهربانید 🌺🌺🌺
        ارسال پاسخ
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۳۷
        خندانک
        ارسال پاسخ
        طوبی آهنگران
        طوبی آهنگران
        چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۵۰
        خندانک
        مجید آبسالان
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۱۹:۲۳
        درود بر شما ادیب گرانقدر
        بسیار زیبا
        قلم زرینتون همواره رقصان

        خندانک خندانک
        خندانک
        مهرداد عزیزیان
        مهرداد عزیزیان
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۲۲:۰۱
        درود جناب آبسالان گرامی
        زیبا نگاهید 🌺🌺🌺
        ارسال پاسخ
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۳۷
        خندانک
        ارسال پاسخ
        طوبی آهنگران
        طوبی آهنگران
        چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۵۰
        خندانک
        بهرام معینی (داریان)
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۲۰:۲۷
        درود های فراوان جناب عزیزیان
        بسیار زیبا
        قلمتان ماندگار
        در پناه حق
        ایام بکام
        🌷🌷🌷
        مهرداد عزیزیان
        مهرداد عزیزیان
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۲۲:۰۱
        درود جناب معینی گرامی
        متشکرم از محبت شما 🌺🌺🌺
        ارسال پاسخ
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۳۷
        خندانک
        ارسال پاسخ
        طوبی آهنگران
        طوبی آهنگران
        چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۵۰
        خندانک
        علی احمدی( امین)
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۲۱:۴۲
        درود بیکران جناب عزیزیان، شاعر زرنگار سایت
        نیاز به تحسین مجدد نیست واقعا:
        زیبا می‌سرودید و می‌سرایید و ما هم هر دفعه لذت میبریم از قدرت قلمتان
        حال دلتان خوش باشد
        خندانک خندانک
        مهرداد عزیزیان
        مهرداد عزیزیان
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۲۲:۰۳
        درود حناب احمدی گرامی
        این محبت شماست عزیز 🌺🌺🌺
        ارسال پاسخ
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۳۷
        خندانک
        ارسال پاسخ
        طوبی آهنگران
        طوبی آهنگران
        چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۵۰
        خندانک
        احسان فلاح رمضانی
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۲۲:۲۲
        باورم را که پاره پاره کنید/
        باز میسازم این خرابی را...

        حسن ختام زیبایی بود.غم از دلتون بدور باشه جناب عزیزیان عزیز. زیباست با واژگانی جالب و امروزی خندانک
        مهرداد عزیزیان
        مهرداد عزیزیان
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۲۳:۳۴
        درود جناب رمضانی گرامی
        به مهر میخوانید 🌺🌺🌺
        ارسال پاسخ
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۳۸
        خندانک
        ارسال پاسخ
        طوبی آهنگران
        طوبی آهنگران
        چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۵۰
        خندانک خندانک
        شاهین زراعتی رضایی (آرمان)
        جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ۰۰:۳۳
        درود جناب عزیزیان عزیز خندانک
        مثل همیشه عالی و لذت بردم. خندانک
        در مورد مبحث «هنر برای هنر» و «گستره مخاطبان» و «ادبیات پست مدرن» و ...هم مطالب جالبی در کامنت ها خواندم که مفید بود. خندانک
        بمانید تا روزی همه از سر شوق بسرایید. خندانک خندانک خندانک خندانک
        مهرداد عزیزیان
        مهرداد عزیزیان
        جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ۱۰:۲۴
        درود جناب زراعتی گرامی
        به مهر میخوانید 🌺🌺🌺
        ارسال پاسخ
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۳۸
        خندانک
        ارسال پاسخ
        طوبی آهنگران
        طوبی آهنگران
        چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۵۰
        خندانک
        علیرضا شفیعی
        جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ۰۱:۳۸
        درود بر شما جناب عزیزیان
        شعر بسیار زیبایی بود با جلوه های ویژه خندانک خندانک
        پاینده باشید و سرافراز
        خندانک
        خندانک خندانک
        خندانک خندانک خندانک
        مهرداد عزیزیان
        مهرداد عزیزیان
        جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ۱۰:۲۵
        درود جناب شفیعی گرامی
        ویژه میخوانید بزرگوار 🌺🌺🌺
        ارسال پاسخ
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۳۸
        خندانک
        ارسال پاسخ
        طوبی آهنگران
        طوبی آهنگران
        چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۵۱
        خندانک
        الهه عباسیان
        جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ۰۲:۰۵
        احسنت بسیار عالی بود
        مهرداد عزیزیان
        مهرداد عزیزیان
        جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ۱۰:۲۵
        درود بانو عباسیان گرامی
        خوش امدید بزرگوار 🌺🌺🌺
        ارسال پاسخ
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۳۸
        خندانک
        ارسال پاسخ
        طوبی آهنگران
        طوبی آهنگران
        شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ۱۷:۱۲
        خندانک
        طوبی آهنگران
        طوبی آهنگران
        شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ۱۷:۱۳
        : خندانک
        مهدي حسنلو
        شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ۰۳:۵۱
        سلام
        آقا مهرداد عزیز
        عالی بود برادر
        مثل همه کارهات
        تقدیم به شما خندانک خندانک خندانک
        مهرداد عزیزیان
        مهرداد عزیزیان
        شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۳۳
        درود جناب حسنلوی گرامی
        زیبا نگاهید 🌺🌺🌺
        ارسال پاسخ
        طوبی آهنگران
        طوبی آهنگران
        شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ۱۷:۱۲
        خندانک
        عبدالامیر الهی(مسکین)
        شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ۱۰:۵۳
        درود بر شما جناب استاد عزیزیان 💞

        عزلتم را که چاره چاره کنید
        به خوشیها اشا اشاره کنید
        باورم را که پاره پاره کنید
        باز می سازم این خرابی را💞
        بسیار عالی🌹
        قلم زرینتان نویسا
        خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک
        خندانک

        مهرداد عزیزیان
        مهرداد عزیزیان
        شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۳۴
        درود جناب الهی گرامی
        به مهر میخوانید 🌺🌺🌺
        ارسال پاسخ
        طوبی آهنگران
        شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ۱۷:۱۲
        احسنت بر این قلم جناب عزیزیان
        در واق . شعر هاتان مخصوص. این غزل
        خواندنی است
        درود بر شما
        مهرداد عزیزیان
        مهرداد عزیزیان
        يکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ ۱۵:۴۲
        درود بانو آهنگران گرامی
        شما لطف دارید به بنده بزرگوار
        متشکرم از زحمات فراوانتان در این صفحه🙏🙏🌺🌺
        ارسال پاسخ
        شبنم حکیم هاشمی
        يکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۰۷
        تأثیرگذار خندانک خندانک
        مهرداد عزیزیان
        مهرداد عزیزیان
        يکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ ۱۵:۴۵
        درود بانو حکیم هاشمی گرامی
        متشکرم بزرگوار 🌺🌺🌺
        ارسال پاسخ
        فاطمه بهرامی
        چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ۰۸:۲۱
        درود استاد بزرگوار
        بسیار زیبا قلم زدید
        قلمتان نویسا
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۴۹
        سلام استاد بزرگوار
        بسیار عالی و زیبا سرودید
        واقعا لذت بردم خندانک خندانک خندانک خندانک
        مریم کاسیانی
        مریم کاسیانی
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۰۲
        خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        مهرداد عزیزیان
        مهرداد عزیزیان
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۲۱:۵۷
        درود جناب پورصالحی گرامی
        زیبا نگاهید 🌺🌺🌺
        ارسال پاسخ
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۳۶
        خندانک
        ارسال پاسخ
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۲۲:۳۵
        بسیار شعر شیرینی بود مثل شیرینی شربتی خندانک خندانک

        تلخی هایش شیرین شود روزی چون خود شعر خندانک

        درود بر شما خندانک
        مهرداد عزیزیان
        مهرداد عزیزیان
        پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۲۳:۳۴
        درود بانوی گرامی
        متشکرم از حضور پرمهرتان 🌺🌺🌺
        ارسال پاسخ
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۳۸
        خندانک
        ارسال پاسخ
        طوبی آهنگران
        طوبی آهنگران
        چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۵۰
        خندانک
        جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ۰۱:۰۰
        باور آسمانی ام ابریست
        فکر و ذکر زمینی ام قبریست
        به دَرَک واگذار باید کرد
        صحبت از روز آفتابی را
        خندانک خندانک
        درود ها استاد عزیزیان ارجمند
        قلمتان نویسا خندانک خندانک
        مهرداد عزیزیان
        مهرداد عزیزیان
        جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ۱۰:۲۵
        درود بانو رحمانی گرامی
        به لطف خواندید 🌺🌺🌺
        ارسال پاسخ
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۳۸
        خندانک
        ارسال پاسخ
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0