سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 10 فروردين 1403
  • همه پرسي تغيير نظام شاهنشاهي به نظام جمهوري اسلامي ايران، 1358 هـ‌.ش
20 رمضان 1445
  • شب قدر
Friday 29 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    جمعه ۱۰ فروردين

    زن، شعر ِ زیبایی ست امّا...

    شعری از

    م فریاد(محمدرضا زارع)

    از دفتر برگ آخر نوع شعر چهار پاره

    ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ ۱۸:۲۴ شماره ثبت ۱۱۰۵۰۴
      بازدید : ۸۱۱   |    نظرات : ۸۵

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه

    زن، "شعر" زیبایی ست اما
    باید کمی ویرایشش کرد
    وقتی ملک می ساخت او را
    انگار بَد آرایشش کرد!

    چشمان او "تلمیح" دارد
    قلبش ولی غرق "تضاد" است
    می خندد اما چشم ِ او تَر،
    او همزمان غمگین و شاد است

    هر موج "ایهام" نگاهش
    انگار دریای معانی ست
    "تشبیه" چشمانش به آهو
    یک چشمه از جنگ جهانی ست

    "تشخیص" او بسیار سخت است
    جان می دهد تا جان بگیرد
    با سیب می آید به سمتت
    تا از دلت ایمان بگیرد

    "ارکان" او نظمی ندارد
    انگار سازی دست باد است
    گاهی "غزل" گاهی "دوبیتی"
    گاهی شبیه "مستزاد" است

    یک آن "سپیداری" بلند و
    یک لحظه "دریایی طویل" است
    گاهی به آغوش تو نزدیک
    گاهی چو (خرما بر نخیل) است

    "تک بیت"ِ ناب ِ بوسه هایش
    طعم ِ شراب ِ کهنه دارد
    هر مصرعش راز ِ مگویی
    از یک کتاب ِ کهنه دارد

    آغوش زن مثل "رباعی"
    دنیای لطف است و لطافت
    "خیام ِ" خوب ِ آفرینش
    پُر کرده زن را از ظرافت

    این شعر ِ زیبا تا قیامت
    گویا "ردیف ِ" عشق دارد
    در هر زبانی "قالب ِ" زن
    نام شریف ِ عشق دارد

    (م. فریاد)
    پی نوشت:
    ندارد
    ۱۶
    اشتراک گذاری این شعر

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0