سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 9 فروردين 1403
    19 رمضان 1445
    • ضربت خوردن حضرت علي عليه السلام، 40 هـ ق
    Thursday 28 Mar 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      پنجشنبه ۹ فروردين

      آمیزش نقره‌ای

      شعری از

      علی احمدی( امین)

      از دفتر فراتر از اتاق نوع شعر سپید

      ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۵:۳۵ شماره ثبت ۱۰۹۸۷۸
        بازدید : ۱۵۴۲   |    نظرات : ۸۶

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر علی احمدی( امین)

      نگاه هوچی‌گرم
      با دندان‌های نداشته‌اش
      بی‌گدار به دیوار می‌زند
      چه پیشکشی؟!
      کنجِ قارچیِ اتاق
      رایموندو فوسکا
      کتاب‌کِشی و فرش‌گشایی می‌کند
      تا رژین قبل از خواب
      کمتر قرن‌های سقف را بشمارد...
      اما چهارده سال پس از تولد جعبه‌ی قرص
      دانشمندی کولی
      قطعیتِ نو عروس را
      پای بَزک عدمِ هرزه
      می‌دهد به باد تا
      پیاده‌نظام گچی
      بتازد به آرایش ذغالیِ چهارچوب
      .
      .
      آیا پشت این در
      جریان دیوارها کم‌عمق است؟
      ۲۸
      اشتراک گذاری این شعر
      ۵۴ شاعر این شعر را خوانده اند

      مهدي حسنلو

      ،

      سارا خوش روش

      ،

      شاهزاده خانوم

      ،

      علی احمدی( م امین)

      ،

      شاهین زراعتی رضایی

      ،

      مریم کاسیانی

      ،

      الناز حاجیان (مهربانی)

      ،

      مسعود آزادبخت

      ،

      محمدکدخدایی(عرفان)

      ،

      مجیدنیکی سبکبار

      ،

      تکتم حسین زاده

      ،

      آرمین پرهیزکار

      ،

      رضا سعادت نژاد

      ،

      سیده نسترن طالب زاده

      ،

      مهرداد عزیزیان بی تخلص

      ،

      قربانعلی فتحی (تختی)

      ،

      محمد قنبرپور(مازیار)

      ،

      محمدحسن پورصالحی

      ،

      عرفان آزاد

      ،

      شیما جریده (شین بانو)

      ،

      اميرحسين علاميان(اعتراض)

      ،

      نیاز ناطق

      ،

      مهدیس رحمانی

      ،

      عباسعلی استکی(چشمه)

      ،

      آرزو عباسی ( پاییزه)

      ،

      روح اله سلیمی ناحیه

      ،

      سید محمدرضا لاهیجی

      ،

      محمد فاضلی نژاد

      ،

      بهرام معینی (داریان)

      ،

      محمد ترکمان(پژواره)

      ،

      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)

      ،

      مهدی محمدی

      ،

      مجتبی شفیعی (شاهرخ)

      ،

      اصغر ناظمی

      ،

      عبدالامیر الهی(مسکین)

      ،

      ملکبانوی سیب

      ،

      ریحانه حجازی(ریحان)

      ،

      علی احمدی (حادثه)

      ،

      شادی عاطفی مهر

      ،

      م فریاد(محمدرضا زارع)

      ،

      فرزانه محمدپور(فرناز)

      ،

      علی حقیری ( اَلیَسَع)

      ،

      آرمان پرناک

      ،

      جمیله عجم(بانوی واژه ها)

      ،

      سینا سجودی

      ،

      هادی محمدی

      ،

      محمدکریمی (پویا)

      ،

      فرهاد احمدیان

      ،

      شبنم حکیم هاشمی

      ،

      آلما محمدزاده

      ،

      معصومه خدابنده

      ،

      فاطمه بهرامی

      ،

      احمدی زاده(ملحق)

      ،

      مسیح علیپور

      نقدها و نظرات
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۲۰:۵۰
      سلام به همگی
      و علی جان احمدی خندانک

      اگزیستانسیالیسم یا هستی گرایی:
      طبق باور اگزیستانسیالیست‌ها، زندگی بی‌ معناست مگر اینکه خود شخص به آن معنا و اعتبار ببخشد. سارتر میگوید؛ زندگی به خودی خود هیچی نیست. این یعنی که ما خود را در زندگی پیدا میکنیم و آنگاه تصمیم میگیریم که به آن معنا یا ماهیت بدهیم.
      در هستی گرایی نقطه آغاز هرکس به وسیله آنچه نگرش به عالم هستی یا احساس عدم تعلق و گمراهی در مواجهه با دنیای به ظاهر بی معنی و پوچ خوانده میشود، مشخص خواهد شد.
      سارتر در کتاب هستی گرایی و اصالت بشر بطور کامل به این مبحث پرداخته است.

      انسان افسارگسیخته:
      به راستی مرگ کجای زندگی انسان قرار دارد؟
      جنگیدن یا نجنگیدن، مساله این است!
      من فکر میکنم در مقابلِ نارسیستی بودنِ زندگی، این
      مرگ است که با حقیقتِ خود باعث میشود فراموش نکنیم که ما معجون سبز زندگی نوش نکردیم و به نفرینِ ابدی زندگی دچار نشدیم. پس چه بهتر که باور کنیم: مرگ همیشه در خانه را میزند.
      نگاه هوچی گر:
      تلاش انسان برای شکست دادنِ مشکلات به هر قیمت، حتی شلوغ کاری. (مشت به سندان کوبیدن)
      شاعر نوع نگاه به زندگی و جهان بینی خود را با ادراکی که از زیستِ اجتماعی دارد پیوند میزند و به خود و به ما میگوید:
      بس کن، چقدر بیهوده به دیوار زندگی مشت میزنی!
      گاهی اوقات باید فقط همان لحظه را زندگی کرد.
      به هرحال مشکلات وصله ناجور و جدانشدنی آدمی است. چنگ و دندان نشان دادن و جنگیدن تا کی، با کدام دندان! شاعر این مفهوم را با (دندانِ نداشته)نشان داده است.

      کنجِ قارچیِ اتاق
      رایموندو فوسکا
      کتاب‌کِشی و فرش‌گشایی می‌کند
      تا رژین قبل از خواب
      کمتر قرن‌های سقف را بشمارد...
      (تقابل های دوگانه)
      اکسیر زندگی، بی انتها، یا زیر سایه ی مرگ:
      اگر در کنار نام شخصیت های کتابِ همه می میرند(سیمون دوبووار) که ایده ی خوبی است، مثلا به چیزی شبیه این عناوینی که من نوشتم نیز میرسیدی یا اشاره میکردی (تقارن و موازنه معنایی) بهتری پیدا میکرد. حتی تضاد و پارادوکس اگر شکل میگرفت خیلی برجسته تر میشد.
      تلمیحات و ارجاعات متنی از شگردهای پرکاربرد شعر امروز است، بشرطی که در متن حل شود یا تاویل پذیر و نام آشنا باشد. تمام وزنِ شعر نباید روی دوش یک یا دو ایده سنگینی کند، مهم اجرای این ایده هاست. من هم از این ایده ها کم و بیش استفاده میکنم.ناگفته نماند این رویکرد با مخاطب خاص بیشتر سر و کار دارد و باعث میشود سطح اطلاعات عمومی بالا برود. بشخصه معتقدم تسلط شاعران جوان به ادبیات غرب و شرق ارزشمند است و این میزان مطالعه را نشان میدهد.
      به هرحال از گذشته تا امروز ترفندهای ادبی اینچنینی کارکرد داشته و دارد. از آرایه تلمیح تا ارجاعات مختلف متنی (بیرون و درون، بینامتنی، فرامتنی) و (تلمیحات تشبیهی، ترکیبی، چندوجهی.) یادت باشد همیشه پرسپکتیو ادبی، تاویل پذیری و لحن های گوناگون شعری را در نظر بگیری.

      (تقابل مرگ و زندگی)
      این متن به مفهوم یا دورنمای شعر نزدیک است:
      ای مرگ عزیز، ای مرگی که حتی زیبایی گلها و شیرینی جوانی از توست، مرگی که به عمل و کنش انسان، به بخشندگی و بی باکی و از خودگذشتگی ما معنا میدهی، اعتراف میکنیم که همه ی ارزش زندگی وابسته ی توست.
      رژین(شخصیت زن داستان) برعکس فوسکا، عطش فراوانی برای زندگی دارد و از مرگ گریزان است. او به دنبال پول،ثروت، خوشگذرانی، شهرت و به طور کلی دنبال همه چیزهای فانی در این دنیا است. درحالی که فوسکا از زندگی گریزان و عطش مرگ دارد. رژین میتواند نماینده اکثریت ما آدمهای عادی باشد که چنان چنگ به زمین زدیم و از مرگ میترسیم که از خود زندگی غافل شدیم.
      فوسکا با گفتن (قرنها زنده ماندنش) نه تنها رژین بلکه ما را هم تحت‌ تاثیر قرار میدهد.حتی متافیزیک و ماهیت مرگ نیز تعریفی دارد که بماند.بطور خلاصه آگاهی از مرگ اهمیت دارد و نوعی کنش بحساب می آید.
      شاعر نگاه خیره ی زنی را نشان میدهد که به سقف زل زده و غرق در اندیشه ی (نامیرایی مرد) است.
      البته اگر از دیدگاه فمینیستی هم نگاه کنیم، بیراهه نیست و در لفافه حس میشود.
      تصور کنید که پس از خواندن یا همزمان با خواندن کتاب، شاعر روی تخت دراز کشیده و به کنجی زل زده است سپس مثل قارچ دغدغه های فکری و خیالات سبز شدند...
      یا مثلا ایده ها در ذهنش جرقه زدند: از آرایش ذغالی تا آمیزش نقره ای، از فوسکا تا بریکینگ بد و عدم قطعیت هایزنبرگ و...
      قصد ندارم تمام قسمتهای شعر را باز کنم فقط بصورت خلاصه اشاره میکنم.
      آیا پشت این در، جریان دیوارها کم‌ عمق است:
      شاعر به عنوان نماینده نسل جوان اعتقاد دارد که مردم کلافه و خسته هستند. بخصوص نسل جوان که بسیار افسارگسیخته و سردرگم است. وضعیت بد اقتصادی، سیاسی،فرهنگی و... یکطرف، این آشوب های ذهنی، قرنطینه، کنکور و دلزدگی جوانان باسواد و علاقه مند یکطرف. به هرحال جوانان هم سن و سال علی مشکلات خودشان را دارند و متاسفانه افسردگی، دلمردگی و اعتیاد در بین جوانان بیداد میکند. کم عمق که چه عرض کنم، والا این روزها زندگی اصلا عمقی ندارد.

      به گفته ی خود شاعر، این شعر دغدغه ی عوام ندارد و خواص را نشانه گرفته است. شاید مخاطبان بگویند در کل، شعر را میفهمیم اما نمیتوانیم به تمام زوایای آن مسلط بشویم. انگار کلیات داستان را میدانیم اما اگر از جزییات آن بپرسند پاسخ خیلی روشنی نداریم.
      میتوان گفت ابهاماتی دیده میشود که اگر نبود در گستره‌ای محدود تاویل پذیر بود. این پتانسیل خوب قلم شاعر جوان را نشان میدهد، اما باید مراقب باشی تا این ابهام به گنگی نزدیک نشود. (در جاهایی این گنگی دیده میشود) بهترست هرکس با سرنخها و خط و ربطهایی در متن به اندازه ی داشته هایش تفسیری داشته باشد. پس شاعر باید بگونه ای رفتار کند که اگر مخاطبی تابحال نام سارتر یا فوسکا را نشنیده و از اساس اگزینستانسیالیسم چیزی نمیداند ​باز تاحدودی بتواند به کشف برسد.
      ناگفته نماند، شاعر باید کار خودش را کند و سطح مخاطب عام را هم بالا ببرد. وظیفه شاعر این نیست که شعر را به سطح کوچه بازار نزدیک کند، بلکه کوچه بازار باید سطحش را بالا ببرد. این یعنی هنر، هنری ارزشمند که فاخر محسوب میشود.
      به قول آقای عامل چغرِ بدبدن!😅 حالا من میگویم شعر باید چغر باشد اما بدبدن نه. رمزگذاری کن اما کدهایی در اختیار مخاطب نیز قرار بده، قفل کن اما کلیدش را در دریا رها نکن و دم دست بگذار تا مخاطب با کمی تکاپوی ذهنی و فشار آوردن به ذهن مبارک رمزگشایی کند و لذت ببرد.

      دانشمندی کولی:
      سرکار خانم طالب زاده اشاره ای داشتند که درست بود، حالا از زاویه ای دیگر به کولی نگاه کنیم. (دووجهی) کولی نام دانشمندی است که برای ارائه ی مفهوم خودشناسی در آینه ی دیگران یا خود آینه‌سان شناخته شده است. به این معنا که (خودآگاهی هر کس از تعامل اجتماعی شخص و برداشت دیگران مایه میگیرد) یعنی هر فردی خود را در آینه ی دیگران میبیند. خیلی جالب بود آفرین، هم کولی به معنای غربتی اهل کوچ و هم دانشمندی به نام چارلز کولی.

      توصیه من به علی جان با استعداد این است که؛ سعی کن آرام آرام از سادگی به پیچیدگی برسی، در اینجای کار ذهن و انرژی ات را روی(اجرای ایده) بگذاری ضرر نمیکنی.
      درباره ی ایماژیسم و قاعده افزایی و قاعده کاهی حتما مطالعه کن.
      بنظرم چیزی که باعث شده برقراری ارتباط مخاطب با شعر خیلی آسان نباشد، (عدم تعادل بین انتزاع و عینیت) است. اگر شاعر بتواند اندیشه های ذهنی خود را از سطح به عمق برساند بهترست و قطعا تاثیر بیشتری دارد.
      راستی، فلسفه تاحدودی بد نیست اما بیش از حد با این مقوله نزدیکی نکن، بیچاره کننده است.😉
      بشخصه تجربه کردم!
      شیرین و تلخ، هم خوب و هم بد.
      بگذار کمی سن و سالت بالا برود آنوقت...فلسفه خودش می آید.
      در آخر با این سخن از هوراس گفته هایم را تمام میکنم:
      چنان شعر که گویی تصویر/ چنان تصویر که گویی شعر

      در کل باتوجه به سن و سابقه شاعر، سپید نسبتا خوب و منسجمی بود گرچه میتوانست بهتر باشد. موفق باشی قلمت سبز خندانک
      علی احمدی( امین)
      علی احمدی( امین)
      چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۲۲:۲۰
      سلام و صد سلام خدمت امیرحسین جان علامیان
      چقدر حال دلم را خوش کردی که منت گذاشتی و دعوتم کردی به هستیِ دانسته‌هایت.
      خیلی زیبا رابطه‌‌ی فلسفه‌ی اگزیستانسیال و جانمایه‌ی شعر را دریافتی.
      یک دنیا ممنونم از وجود نازنینت بابت این همه درس ارزشمند
      آقا کمی دیر هشدار دادی؛ کامو فعلا دارد ابزوردیسم را در خرخره‌ام فرو میکند خندانک
      میخواهم بیخیالش شوم اما تو خود از جذابیت "بیگانه" آگاهی خندانک
      ارسال پاسخ
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۲۲:۳۱
      عزیزی علی جان خندانک ممنونم لطف داری🙏
      چقدر خوب که اهل مطالعه و کتاب هستی. وقتی شعر را خواندم ناخوداگاه رفتم در عالم این کتاب خوب که واقعا تاثیرگذار است. حتی نمایشنامه و فیلمش هم واقعا قوی و خوش ساخت است.
      پس به جمع ما علاقه مندان فلسفه خوش آمدی خندانک
      ازین پس تو یک معتادی، البته از نوع خوبش خندانک
      اوه من چندسالی میشود که درگیر نهیلیسم و ابزوردیسم و... هستم. عیبی ندارد بخوان، دانستنش از ندانستن بهتر است.
      مهدي حسنلو
      مهدي حسنلو
      پنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۲:۱۱
      سلام
      امیر حسین عزیز
      نقدت بسیار عالی وجامع بود از خوندنش کلی لذت بردم
      آفرین به این قلم و پشتکار
      درودها برادر گلم خندانک
      ارسال پاسخ
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      پنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۲:۲۳
      سلام مهدی جان
      ممنونم از محبتت
      انرژی دادی خندانک
      شاهین زراعتی رضایی (آرمان)
      شاهین زراعتی رضایی (آرمان)
      سه شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۲:۳۲
      درود به جناب علامیان عزیز خندانک
      این دومین بار است که نقدی از شما می بینم که بخش هایی از آن جنبه «کارگاه آموزشی شاعری» هم دارد. حتما در نقدهای قدیمی شما هم، چنین خصیصه ای وجود دارد که چون تازه وارد هستم برخورد نداشته ام.
      بسیار خوب است به بهانه نقد مصداقی، هر بار یک یا چند نکته عام آموزشی مطرح می کنید که یکی از بهترین روش های تدریس هم هست.
      و برایم جالب بود با نظریه جامعه شناسی «خود آینه سان» «چارلز هورتون کولی» آشنا هستید... خندانک
      موفق باشید. خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      سه شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۸:۱۷
      بله آشنا هستم خندانک حتی درباره ی جامعه شناسی مدرن هم تاحدودی خواندم و مطالعه داشتم.
      بتازگی دارم مقاله ای میخوانم راجع به رابطه ی تنگاتنگ فلسفه و ادبیات. و سوال اصلی و قدیمی اینجاست که آیا شاعر فیلسوف میشود یا برعکس! اساسا فلسفه جلوترست یا ادبیات و شعر (فیلسوف یا شاعر) و... خیلی موارد دیگر. هنوز تمام نشده و متاسفانه بدلیل مشغله کاری وقت نکردم کامل بخوانم، به امید خدا از امروز شروع میکنم.
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ ۱۹:۵۳
      بسیار ممنونم از شما لطف دارید جناب زراعتی عزیز خندانک
      اعتقاد دارم که هر شعری جهان بینی خودش را دارد و اگر قرار
      باشد به وسیله ی نقد یا تحلیل به اثری نزدیک شویم پس چه بهتر که از زوایای مختلف به آن بپردازیم. به هرحال خالی از لطف نیست و اتفاقا لازم است که مطالعات یکدیگر را به اشتراک بگذاریم. موفق باشید و سبز خندانک
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۹:۳۰
      سلام و درود علی جان احمدی
      قلمت سبز، سرفراز باشیخندانک
      سپید نسبتا منسجمی خواندم و انصافا هربار پیشرفتت احساس میشود.من کلا به فلسفه علاقه دارم مخصوصا این اگزیستانسیالیسم بد نبود آفرین👏خندانک
      علی احمدی( امین)
      علی احمدی( امین)
      سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۹:۴۷
      سلام و درود بر امیرحسین جان علامیان
      منت میگذارید بر من اگر به کلاس درستان دعوتم کنید. نقد سپیدسرای چیره‌دست و آگاهی مثل شما خیلی کمک حالم میشود
      برقرار باشید
      خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۹:۵۳
      لطف داری علی جان
      چرا که نه، باز خواهم گشت خندانک
      مهدي حسنلو
      مهدي حسنلو
      چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۰:۰۸
      اگزیستانسیالیسم خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      مهدي حسنلو
      مهدي حسنلو
      چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۰:۰۹
      سیمون دوبوار
      ژان پل سارتر خندانک
      عباسعلی استکی(چشمه)
      سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۲۲:۲۴
      درود بزرگوار
      بسیار زیبا و جالب بود خندانک
      علی احمدی( امین)
      علی احمدی( امین)
      سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۲۳:۳۹
      سلام بر جناب استکی بزرگوار
      ممنونم از حضور سبزتان
      برقرار باشید
      خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
      چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۲۲:۳۶
      خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک
      خندانک
      علی احمدی( امین)
      علی احمدی( امین)
      پنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۰۰:۲۵
      درود بر شما بانو حکیمی گرامی
      به مهر حضور یافتید
      خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۳:۱۳
      خندانک
      درودبرشما خندانک
      زیباقلم زدید خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک خندانک
      علی احمدی( امین)
      علی احمدی( امین)
      شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۶:۱۷
      سلام بر شما مهربانو
      زیبا نگریستید
      لطفتان مانا
      خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      سید هادی محمدی
      شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۲۰:۴۳
      درود بر شما برادر

      قلمتان نویسا

      بمانید به مهر و بسرایید

      #سید_هادی_محمدی

      🌷🌷🌷🌷🌷
      علی احمدی( امین)
      علی احمدی( امین)
      يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۰:۴۸
      سلام بر جناب هادی محمدی عزیز
      قدم رنجه فرمودید
      سرفراز باشید
      خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      سارا خوش روش
      سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۰۷:۰۰
      درود علی خان احمدی گرانقدر
      همواره شادکام وموفق باشید خندانک
      علی احمدی( امین)
      علی احمدی( امین)
      سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۰۹:۴۹
      عرض ادب خدمت بانو خوش‌روش گرانمهر
      متشکرم از حضور سبزتان
      پاینده باشید
      خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      مریم کاسیانی
      سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۰:۳۲
      درود بر شما
      نگاهی هوچی گر و جالب
      خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک
      خندانک
      علی احمدی( امین)
      علی احمدی( امین)
      سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۰:۴۲
      عرض ادب خدمت بانو کاسیانی
      ممنونم از حضور پرمهرتان
      جاوید باشید
      خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      شاهین زراعتی رضایی (آرمان)
      سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۰:۳۶
      درود بر شاعر توانا خندانک
      بسیار خوب. این شعر عمق دارد که زاییده تفکر است. دامنه و چینش لغات هم برایم جالب بود. خندانک
      موفق باشید. خندانک خندانک خندانک
      علی احمدی( امین)
      علی احمدی( امین)
      سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۰:۴۵
      سلام بر جناب زراعتی ادیب و دانا
      شاگردنوازی میکنید بزرگوار، نظر لطفتان است.
      برقرار باشید
      خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      مهدي حسنلو
      سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۲:۲۴
      سلام
      علی جان
      شعرت زیبا بود
      به نظرم ایده جالبی داشت
      رایموندو فوسکا و رژین
      و در اجرا کمی ضعیف بود
      میتونست با تصاویر ملموس تر برا مخاطب قابل درک باشه
      در کل داداشی خوب بود خسته نباشی
      بنظرم کارهای کوتاه‌تر در ابتدای راه بهتر
      تقدیم به گل روی عزیزت خندانک
      علی احمدی( امین)
      علی احمدی( امین)
      سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۳:۱۶
      سلام بر جناب حسنلو
      عیب و ایراد داره شعر و خوبی کار به همینه؛ که بزرگانی مثل شما نقد کنن تا منِ شاگرد چیزی به معلوماتم اضافه بشه.
      ممنونم از این نقد و نظر کاربردی، حتما دفعه‌ی بعد این موارد رو در نظر میگیرم.
      تقدیم به گل وجودتون خندانک
      ارسال پاسخ
      مسعود آزادبخت
      سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۳:۰۰
      سلام و احترام جناب احمدی ادیب
      سروده خوبی بود ،ابتدا سلیقه م را می گویم ،بنظرم استفاده از رایموندو فوسکا) رژین هوچی گر ،،،یا استفاده امثال این موارد را در شعر نمیپسندم ،هرچقدر هم ارتباط داشته باشد و خلق مفهوم و تصویر کند ،،،،،عقیده شخص من این است شاعر از پیچیدگی ها دوری کند و با استفاده از بیانی ساده ،تصویر و مفهومی عمیق خلق کند .
      طبق فرمایش مهدی جان حسنلو ،تصویر در شعرتان ضعیف عمل کرده است که در اجرا نیز تاثیر گذاشته است،
      از اسم شعر ،متن و واژه هایتان حداقل باید مخاطب چیزی را درک کند
      به چالش کشیدن مخاطب نیز باید درست باشد ،هرچیزی اصولی دارد،کشف و شهود باید همراه با تصویر ،تخیل ،فضاسازی،ارتباط واژه ها و سطرها در یک ساختار منظم و اصولی باشد که مخاطب راه های ارتباط با مفهوم را در خود شعر پیدا کند نه در توضیحات ،
      نکته ای دیگر از )چهارده سال ) به بعد زبان شعرت عوض شده است که البته کمی سمباده کاری درست خواهد شد،
      با تقدیم احترام
      خندانک خندانک خندانک


      علی احمدی( امین)
      علی احمدی( امین)
      سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۳:۲۰
      سلام و درود بر استاد آزادبخت
      نقدتان یک دنیا برایم ارزش دارد. به این نکات واقعا فکر نکرده بودم.
      درک میکنم که چرا اثر پیچیده شده. این شعر برای خودم شخصا یک چالش بود چون که تا حالا این چنین ننوشته بودم.
      ممنونم از درس ارزشمندی که به من دادید.
      با کارهای بهتر خدمتتون میرسم
      خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمدکدخدایی(عرفان)
      سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۳:۰۲
      با سلام و ادب گرامی دوست شاعرم
      چیدن این چنین واژگان مغلظ و مغلق،
      اگر چه بسیاری افهام و حواس را سرگردان
      و مغرق در چالشهای ذهنی میکند،
      در عین حال گاه انسان جستجوگر را بدنبال شناخت
      رایموندو فوسکا و رژینی که نمی داند و نمی شناسد،
      خواهد کشیدکه خودش نعمتی ست!!.
      در هر حال، کاری زیبا و هنرمندانه می نماید
      تلفیقی از شعر و هنر.
      بامید استمرار تعامل بیشتر
      زیبا بمانید.
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      علی احمدی( امین)
      علی احمدی( امین)
      سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۳:۲۲
      سلام و عرض ادب
      لطف دارید اما اثر مشکلات جدی دارد. بیش از حد شخصی شده بود.
      به هر حال ممنون حضور پرمهرتان هستم. قدم رنجه فرمودید
      برقرار باشید
      خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      تکتم حسین زاده
      سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۳:۱۹
      بسیار زیبا
      درود بر شما🌹
      علی احمدی( امین)
      علی احمدی( امین)
      سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۳:۲۳
      نگاهتان زیباست بانو
      ممنونم از حضورتان
      خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      رضا سعادت نژاد
      سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۴:۳۵
      سلام علی عزیزم خندانک خندانک خندانک
      دوست داشتم سپیدت رو
      موفق باشی خندانک خندانک خندانک
      علی احمدی( امین)
      علی احمدی( امین)
      سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۶:۱۸
      سلام به رضا جان گل
      خوشحالم که پسند واقع شد
      موید باشی خندانک
      ارسال پاسخ
      سیده نسترن طالب زاده
      سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۵:۵۷
      درودتان گرامی
      شعری زیبا ، با تعمقی فلسفی ..
      بسیار به دلم نشست ،قلمتان به قدری قوی و خنیاگرست که نیازی به پوشاندن آن به البسه ی نامها و کتابهای شناخته شده ندارید ، گرچه بسیار ظرافتمندانه نگارش شده است..
      -در آلمان و حتی هلند و اتریش ، گاه به یهودیان ، در سخن عامیانه کولی گفته میشود -
      چه میکنند این دانشمندان کولی با جهان پیرامون ما !


      بر مدار و مقال فلسفه همیشه چنین بادا ..

      موید باشید
      علی احمدی( امین)
      علی احمدی( امین)
      سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۶:۳۳
      عرض ادب خدمت مهربانو طالب‌زاده
      زیبا، نگاه و پهنای اندیشه‌ی شماست. لطف دارید سوی بنده به غایت
      قدم رنجه فرمودید و به ترحم خواندید
      چقدر خوشحال شدم که ماجرای هایزنبرگ را دریافتید.
      جاوید باشد ذهن رنگارنگ و لطف بیکرانتان
      خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      قربانعلی فتحی  (تختی)
      سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۷:۳۷
      درود برشما

      عالی وزیبا خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک خندانک
      علی احمدی( امین)
      علی احمدی( امین)
      سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۸:۲۹
      سلام بر استاد شفیق، جناب تختی گرانقدر
      ممنون که مهر خود را مدام بر این صفحه نازل میکنید
      مانا باشد وجود نازنین‌تان
      خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمد قنبرپور(مازیار)
      سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۷:۵۲
      سلام دوست با احساسم زیباست داداش
      علی احمدی( امین)
      علی احمدی( امین)
      سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۸:۳۴
      سلام بر مازیار جان عزیز
      ممنونم از حضور مشوقانه‌ت
      برقرار باشی خندانک
      ارسال پاسخ
      محمد قنبرپور(مازیار)
      سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۷:۵۲
      خندانک
      علی احمدی( امین)
      علی احمدی( امین)
      سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۸:۳۵
      تقدیم به گل روت خندانک
      ارسال پاسخ
      عرفان آزاد
      سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۹:۱۲
      فهم من نرسید که بتونم ارتباط رو شکل بدم . یه سری از واژه ها برای من منبع ناشناخته ای دارن و یذره خوندنش برای مخاطب عام مثل من یه مقدار سخته ولی خوبه که خودت تکلیفت مشخصه و حداقل خودت از قبل میدونستی که دغدغه فهم عام نداشتی
      و اینکه من میدونم مسیر این شعر از کجا ها گذشته تا حدودی . اگه بهم حرف زدیم راجع بهش میگم بهت
      افتخار میکنم بهت علی
      علی احمدی( امین)
      علی احمدی( امین)
      سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۹:۵۱
      سلام بر عرفانِ جانم
      آقا شرمنده. نمیدونستم ماجرا قراره این همه پیچیده بشه. تماس میگیرم و توضیح میدم حتما
      عزیز دل منی تو
      خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      عرفان آزاد
      سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۹:۱۲
      فهم من نرسید که بتونم ارتباط رو شکل بدم . یه سری از واژه ها برای من منبع ناشناخته ای دارن و یذره خوندنش برای مخاطب عام مثل من یه مقدار سخته ولی خوبه که خودت تکلیفت مشخصه و حداقل خودت از قبل میدونستی که دغدغه فهم عام نداشتی
      و اینکه من میدونم مسیر این شعر از کجا ها گذشته تا حدودی . اگه بهم حرف زدیم راجع بهش میگم بهت
      افتخار میکنم بهت علی
      علی احمدی( امین)
      علی احمدی( امین)
      سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۹:۵۱
      خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      شیما جریده
      سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۹:۳۵
      درود علی آقای احمدی
      بخدا که انگار بلند دیواریست این کنکور
      تا چشمم کار میکند هست ، حالا بر شعر هم چیره شده
      به هر حال امیدوارم امسال بالا بروی و بپری
      شعر سنگینی بود و مخصوص مخاطب خاص
      من بروم ببینم فوسکا کیست
      موفق باشی 🤍👏
      علی احمدی( امین)
      علی احمدی( امین)
      سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۲۰:۰۳
      عرض ادب خدمت شین بانو
      کمرمان را که شکسته این لعنتی بی احساس، مخصوصا که تجربی هم درس بخوانی و با کوچکترین مطلب فلسفی، هنری، ادبی و... در ارتباط نباشی
      من هم امید دارم به خواسته‌هات برسی
      برقرار باشی خندانک
      ارسال پاسخ
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۲۳:۰۲
      درود بر شما ادیب بزرگوار خندانک
      طبع‌تان مانا خندانک
      قلمتان نویسا به عشق خندانک
      پاینده باشید و برقرار خندانک
      علی احمدی( امین)
      علی احمدی( امین)
      سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۲۳:۴۲
      عرض ادب خدمت بانو پاییزه
      لطف‌تان مانا
      سرفراز باشید
      خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      سید محمدرضا لاهیجی
      چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۰۷:۲۰
      علی جان سلام
      صبح بخیر
      آفرین ها
      خدا میداند چقدر خوشحال شدم از اینکه دیدم
      شعرت چقدر راه را درست رفته
      هم سطربندی شعرت به سلامت است
      و هم پرتره نگاری اثرت در عافیت
      از صمیم قلبم بهت تبریک میگم
      اگر از حقیر میشنوی همین فرمان را بگیر و برو
      یقین دارم موفق میشوی!

      علی احمدی( امین)
      علی احمدی( امین)
      چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۰۹:۴۸
      سلام بر جناب لاهیجی بزرگوار
      شرمنده می‌کنید مرا با این دلسوزی پدرانه‌تان
      خیلی خرسندم که اثر مورد پسندتان واقع شد
      حتما این مسیر را ادامه میدهم
      برقرار باشید به امید خدا
      خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمد فاضلی نژاد
      چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۰۹:۱۳
      خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک
      خندانک
      علی احمدی( امین)
      علی احمدی( امین)
      چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۰۹:۴۵
      ممنونم از حضور سبزتان
      خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      بهرام معینی (داریان)
      چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۸:۰۱
      درود جناب احمدی ادیب فرزانه و بزرگوار
      بسیار زیبا و جالب بود سروده زیبای تان بهره بردم
      قلمتان ماندگار
      در پناه حق
      ایام بکام
      🌷🌷🌷
      علی احمدی( امین)
      علی احمدی( امین)
      چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۹:۰۲
      عرض ادب خدمت جناب معینی بزرگمهر
      منور کردید صفحه‌ی بنده را
      مهرتان ماندگار
      خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      اصغر ناظمی
      پنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۰۸:۵۷
      سلام
      ودرود
      زیباست خندانک خندانک خندانک
      علی احمدی( امین)
      علی احمدی( امین)
      پنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۰:۴۳
      سلام بر استاد ناظمی
      قدم رنجه فرمودید و به مهر خواندید
      مانا باشد زیبا نگاهتان
      خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      سید محمدرضا لاهیجی
      پنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۲۱:۲۹


      کارت داوون شاعر سرخپوست آمریکایی در کتاب
      هوش بیهوش شعر به فسانکور شعر و چیستگی فسانکور شعر پرداخته، وی فسانکور را از آمیزش دواری بیرگونی با چیز مکعب دانسته، به طرزی که گرد طعم مربع ندهد و مربع به شعاع نچسبد و فرم دوگونگی به اصالت و بکارت چیز درازدستی نکند و شعر در چیستن چیزکاری و ذات زیست بی روتوش، باهوش بیهوش باشد!


      چندخط از کتاب هوش بیهوش شعر
      نوشته کارت داوون
      مترجم
      سیدمحمدرضالاهیجی
      ساکوتی.هند



      علی احمدی( امین)
      علی احمدی( امین)
      پنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۲۳:۳۱
      سلام و درود خدمت جناب لاهیجی
      ممنونم بابت اشتراک‌گذاری این نوشته‌ی مغزدار و مفید
      بهره می‌بریم
      خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      ریحانه حجازی(ریحان)
      پنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۲۲:۲۰
      سلام و درود جناب احمدی فهیم
      بسیار زیبا و عمیق خندانک
      علی احمدی( امین)
      علی احمدی( امین)
      پنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۲۳:۳۳
      سلام بر مهربانو حجازی
      لطف دارید؛ زیبا نگاهید
      ممنونم از حضور پرمهرتون
      خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      م فریاد(محمدرضا زارع)
      جمعه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۴:۲۴
      آیا پشت این در
      جریان دیوارها کم عمق است؟
      خندانک خندانک خندانک
      درود و آفرین بر شما خندانک
      شعر زیباتون، تصویری از آرامش قبل از طوفان بود، طوفانی که در ذهن بر می خیزه و باروهای باورهای سنگین موروثی رو ویران میکنه تا انسان رو به سمت آگاهی اصیل ببره...

      اینجا_کنج قفس_ نشسته ام
      و تاریخ فردا را ورق می زنم:

      می ترسم از ساعتهایی
      که عقربکهایشان عقربند
      و اندیشه را به عقب می رانند
      می ترسم از روزی
      که به جای مامور آب
      دایناسوری پشت در باشد
      با لبهایی آغشته به عطر اعجاز
      و دندان هایی به بلندای شهوتِ دریدن

      می ترسم از عشق های چهارگوش
      از عقل های مومیایی
      از گناهان تقدیس شده

      می ترسم از پیشانی های پینه بسته ای
      که پشتشان به جای انسان
      حیوان ناطقی خرناس می کشد
      می ترسم از کرمی
      که به پیله اش دل بسته
      می ترسم از پروانه ای
      که بالهایش را
      گروی لقمه نانی گذاشته

      می ترسم از رودخانه های دریاگریزی
      که از چشم بشر تغذیه می کنند
      می ترسم از مردمی
      که در پس کوچه های آمستردام
      تبعید فیلسوفی را
      جشن می گیرند

      می ترسم از پرنده هایی
      که پیامبرشان نیوتن است
      کنج قفس نشسته اند
      و \"اصول ریاضی فلسفه ی طبیعی\" را
      تلاوت می کنند...
      (م. فریاد)

      آفتاب اندیشه تون تابان خندانک
      علی احمدی( امین)
      علی احمدی( امین)
      جمعه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۶:۲۰
      سلام و عرض ادب خدمت استاد زارع بزرگوار
      خیلی خیلی خوش آمدید به صفحه‌ی شاگردتان
      به ترحم خواندید؛ اندیشه‌تان زیباست.
      ممنونم بابت اشتراک‌گذاری شعر به غایت دلنشین‌تان
      مانا باشید
      خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      آرمان پرناک
      شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۱:۰۹
      درود بر جناب احمدی عزیز
      مهمان صفحه شعرتان بودم
      سپید بسیار زیبایی خواندم از قلمتان
      قلمتان مانا
      موفق باشید خندانک
      علی احمدی( امین)
      علی احمدی( امین)
      شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۲:۱۶
      عرض ادب خدمت جناب پرناک گرامی
      خوش آمدید به صفحه‌ خودتان
      نگاهتان زیباست بزرگوار
      خوشی‌هاتان مانا
      خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمدکریمی (پویا)
      يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۰:۳۷
      درودجناب احمدی
      عالی وخاص بود خندانک
      علی احمدی( امین)
      علی احمدی( امین)
      يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۰:۴۹
      عرض ادب جناب کریمی
      به مهر خواندید بزرگوار
      مانا باشید
      خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      شبنم حکیم هاشمی
      يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۷:۳۳
      آیا پشت این در
      جریان دیوارها کم عمق است؟
      علی احمدی( امین)
      علی احمدی( امین)
      يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۸:۰۹
      درود مهربانو هاشمی
      به مهر حضور یافتید
      برقرار باشید
      🌺🌺
      ارسال پاسخ
      مهدي حسنلو
      دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۴:۲۹
      سلام
      پیرو پیامت زیر شعرم علی
      ببین هر کس با اعتقادات خودش به قلعه
      و شخص پشت پنجره نگاه می کنه برا همین گفتم حتما می ارزه برا شب ردیف کن خندانک
      معصومه خدابنده
      شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ۲۳:۴۷
      درود بر شما جناب احمدی
      موفق باشید و پایدار
      🎋🌹
      سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۰۷:۴۰
      درود خندانک
      پسرم مشخص است که دایره لغاتت بسیار زیاد است..
      امااااا..
      پیچیده می نویسی..
      اول و انتها رو تونستم به هم پیوند بزنم و خوب هم پیوند خورده بود..
      ولی میانه رو اصلا متوجه نشدم خندانک خندانک

      در کل احاطه به کلمات عالی بود.. احتمالا سواد من برای
      این مدل نوشته ها پایینه خندانک
      خندانک خندانک
      علی احمدی( امین)
      علی احمدی( امین)
      سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۰۹:۵۹
      سلام و درود بر شاهزاده خانوم
      کشف و شهود به عهده‌ی مخاطب است بانوی عزیز
      شاعر وظیفه دارد اسباب را مهیا بکند و مخاطب را به چالش ذهنی بکشد
      البته درک میکنم اگر اثر بیش از حد سخت فهم باشد؛ چون دغدغه‌ی عام ندارد و به زندگی روزانه و آشوب‌های ذهنی‌ای مربوط هست که درسِ کنکوری و مطالعه‌ی آزاد برایم به ارمغان آورده‌اند.
      توصیف فضای اتاقی که در آن محبوس شده‌ام و به درس‌خواندن مجبور، چیزی نیست که انتظار داشته باشم مخاطب سریعا بفهمد.
      البته به توصیه‌‌ی بزرگان بنده، جناب علامیان و بدری، فعلا از توضیح اثر معذورم. اگر چند روز بعد همچنان علاقه‌مند بودید، توضیح میدهم.
      مانا باشید
      خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۰:۲۶
      منتظر می مانم خندانک
      علی احمدی( امین)
      علی احمدی( امین)
      سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۰:۳۸
      لطف دارید به بنده مهربانو خندانک
      سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۹:۳۷
      درود بزرگوار
      بسیار عالی
      تقدیمتان خندانک
      علی احمدی( امین)
      علی احمدی( امین)
      سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۲۰:۰۶
      سلام بر شما بانو ناطق گرامی
      ممنونم از حضور سبزتون
      سرفراز باشید به امید خدا
      خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۲۰:۵۴
      درود بر شما جناب احمدی گرامی خندانک
      بسیار عالی بود حقیقتا لذت بردم
      با آرزوی موفقیت های روزافزون برای شما خندانک خندانک
      علی احمدی( امین)
      علی احمدی( امین)
      سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۲۱:۳۷
      عرض ادب خدمت بانو رحمانی ادیب
      لطف دارید به قلم بنده
      ممنونم از حضورتون
      موید باشید
      خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      پنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۲۲:۲۰
      درود بر شما
      به عنوان یک فلسفه خوانده باید بگویم سروده‌ی زیبایی قلم زده اید. آفرین بر شما خندانک خندانک
      پایدار باشید خندانک خندانک
      علی احمدی( امین)
      علی احمدی( امین)
      پنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۲۳:۴۲
      عرض ادب ملکبانو
      ممنونم از لطف نظرتون
      چه خوب که این جمع با فلسفه غریب نیست. البته که من در بدو این موضوع قرار دارم و هنوز خیلی چیزها هستند که باید بخوانم و فرابگیرم.
      ممنونم از حضور سبزتون
      سرفراز باشید
      خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۱:۰۵
      چه نقد جامع و کاملی بود.. سپاس آقای علامیان خندانک
      تمام پرده ها را در این شعر برایم کنار زدید .. بسیار عالی بود و استفاده بردم.
      این قسمت را خیلی دوست داشتم ...
      به قول آقای عامل چغرِ بدبدن!😅 حالا من میگویم شعر باید چغر باشد اما بدبدن نه. رمزگذاری کن اما کدهایی در اختیار مخاطب نیز قرار بده، قفل کن اما کلیدش را در دریا رها نکن و دم دست بگذار تا مخاطب با کمی تکاپوی ذهنی و فشار آوردن به ذهن مبارک رمزگشایی کند و لذت ببرد.
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0