سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
    17 شوال 1445
      Thursday 25 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        پنجشنبه ۶ ارديبهشت

        توفیق پدری

        شعری از

        مهدی رستگاری

        از دفتر روزگاران نوع شعر غزل

        ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ ۱۶:۴۹ شماره ثبت ۱۰۸۸۴۲
          بازدید : ۱۷۱   |    نظرات : ۱

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر مهدی رستگاری

        بسمه اللطیف
        توفیق پدری
        توفیق لازم است که روزی پدر شوی
        از حال و روز زنده دلان با خبر شوی
        باید که شوق در تو مبدل شود به عشق  
        در زندگی که راهرو این سفر شوی
        در کارگاه هستی از الطاف حق تو نیز
        در نسل خویش منشا عشق و اثر شوی
        چون باغبان به گلشن یک خانه جان دهی
        فارغ به دور عمر ز کار دگر شوی
        در شور و شوق پرورش گل به دامنت
         سر درون بیابی و زیر و زبر شوی
        جان را به کف گرفته و هر روز تا به شب
        از جان بکوشی و ز خودت بی خبر شوی
        شب ها هم از خیال فراوان و سیل فکر
        بی خواب تا به وقت طلوع سحر شوی
        تا شاهپر عشق دهندت در این سپهر
        باید که پر بریزی و بی بال و پر شوی
        فارغ ز گفتگو است چنین عشق بیکران
        مهدی بکوش بیش که صاحبنظر شوی

        #مهدی_رستگاری
        بیست و هشتم بهمن ماه سال یکهزار و چهارصد خورشیدی
        شانزدهم فوریه سال ۲۰۲۲ میلادی
        دفتر شعر روزگاران
        ۴۴۰
        ۱
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        نسرین زندیه امامزاده عباسی
        شنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ ۱۵:۴۷
        بسیارزیباست خندانک خندانک
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0