سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 10 فروردين 1403
  • همه پرسي تغيير نظام شاهنشاهي به نظام جمهوري اسلامي ايران، 1358 هـ‌.ش
20 رمضان 1445
  • شب قدر
Friday 29 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    جمعه ۱۰ فروردين

    دنیای بی وفا

    شعری از

    علیرضا محمودی

    از دفتر شعرناب نوع شعر قصیده

    ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ ۲۳:۰۰ شماره ثبت ۱۰۸۴۵۹
      بازدید : ۶۸۵   |    نظرات : ۲

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    دفاتر شعر علیرضا محمودی

    در محضر کبریا خطا را چه کنم
    عصیان  و گناه و هم ریا را چه کنم
    در روز الست .چون که حاضر گردم
    نادیده گرفتن خدا را چه کنم
    عمری است که در پی هوی می گردم
    پس این همه درد بی دوا را چه کنم
    چون رفت پدر، پدر بزرگ و جدم
    من هم بروم فصل شتا را چه کنم
    دنیا به کسی خط امانی نسپرد
    من رفتنی ام این همه جا را چه کنم
    شاهان که به زعم خود خدایی کردند
    رفتند و روم ز یادها را چه کنم
    در شهر بسی گشتم و حیران دیدم
    از شیخ چنین رنگ و ریا را چه کنم
    هرکس که دوید از پی دنیا بی شک
    بیهوده  دوید و این جفا را چه کنم
    گر خواجه خورد شراب و مرغ بریان
    پس سیر نمودن گدا را چه کنم
    آن کس که توانگر است و مالی دارد
    از یاد ببردن خدا را چه کنم
    عاقل نرود در پی دنیا هرگز
    مجنون شدن ما و شما را چه کنم 
     گر عشق مقدس است و حرمت دارد
    دل دادن هر بی سر و پا را چه کنم
    در کرببلا امام اگر تنها بود
    بی کس شدن شیر خدا را چه کنم
    گر حکم هر آن شود که او می گوید
    پس قایده نذر و دعا را چه کنم
    این رسم برادرکشی از قابیل است
    چنگیز، سکندر و هلا را چه کنم
     
    ۱
    اشتراک گذاری این شعر

    نقدها و نظرات
    عباسعلی استکی(چشمه)
    جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ ۰۹:۵۲
    درود
    خجسته میلاد حضرت مهدی
    صاحب الزمان ( عج) بر شما
    و همه مسلمین جهان
    مبارک باد خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
    علیرضا محمودی
    علیرضا محمودی
    جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ ۱۰:۳۹
    سلام. استاد گرامی. سپاس فراوان. همچنین تبریک به جنابعالی و خانواده محترم. مستدام باشید و پایدار. خندانک خندانک
    ارسال پاسخ
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


    (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0