چهارشنبه ۷ آذر
|
دفاتر شعر روح اله سلیمی ناحیه
آخرین اشعار ناب روح اله سلیمی ناحیه
|
میزان بمن اموخته جز بار حوس نیست
صدبار یقین. دان، زتنت بارِعبث نیست
افزونِ تن این پله ب ذات از در حکمت
زینگونه مگر دید علل از دان و به زعمت
خود خرده نبین یا خرد اَخرَج زخلایق
اَخلق نتوان دید تورا گر چه که لایق
ما مبتدیه راه عظیم از خرد هستیم
برذات خرد گرچه همی بی خرد هستیم
افسون جهانی شدن از ذات نفس را
مخلوص به ذات از ازلی گشته بعث را
ذات منو تو ،ذات به خود ذات به والا
این یک به زمین وصل و دگر ذات به بالا
رأیی به دم ازدم به درون ماندنو رفتن
این خلسه وَحَد از درِ آگاهِ تو گفتن
زین منزلو جمعش همه در کوی مکانش
سهمی بر زایِ خردو وصل به آنش
زین حد نگری گر همه افلاک و وسیعش
جز ذره نگردد به یقین از سعه خویشش
زان ذات خرد گر عددی خواهیو دانی
با نیک و علل خویشو خیالاتِ تو سانی
|
نقدها و نظرات
|
درود استاد استکی حواس سان | |
|
درود بانوی گرامی سپاس از نگاه و نظرتان اگر خدا را خواهیم خود آ باید خدایی که حتی قانونش را من تعیین کند خدایی که جان داد و من جان را بگیرم که حکم اوست خدا نیست ما خدا راگم کرده ام و عصبی از این عمل در جایگزینی بسی اشتباهیم | |
|
هزاران سپاس از بانو اهنگران گرامی 🌺🌺🌺 | |
|
سلام و درود بانو رها من تنها وسیله ای برای ادامه مسیر خرد تا به قول عطار رسیدن سیمرغ | |
|
درود و احترام جناب انصاری عزیز سپاس 🌺🌺🌺🙏 | |
|
سلام و احترام بانو خوش روش یک دنیا سپاس از توجه و نظر🌹🌹🌹🙏 | |
|
سلام و درود استاد تختی سپاس از نگاهتان 🌹🌹😭😭 | |
|
درود بانو رحمانی سپاس🌹🌹🌹🌹🍀🙏 | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
جالب و زیباست
حوس،سانی؟