سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

سه شنبه 28 فروردين 1403
    8 شوال 1445
      Tuesday 16 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        سه شنبه ۲۸ فروردين

        سپیده‌ی رهایی

        شعری از

        عارف اخوان

        از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد

        ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ ۰۲:۴۰ شماره ثبت ۱۰۵۱۴۸
          بازدید : ۱۱۹   |    نظرات : ۳

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر عارف اخوان

         
        کاش سینه‌ای بود 
        که با دق‌البابِ بغصِ در گلو مانده 
        صنوبر می‌شکافت وُ می‌گفت :
        بیا این رگانِ من وُ سرانگشتانِ تو 
        بنویس ؛  اندوه..چَنگ...مدارا
        من به ضربانِ قلبِ شکسته 
        هزار سیمرغِ منتظر 
        در ایمایِ آزادی رها می‌سازم 
        مشق کن؛  خون...خیابان...مشت 
        شتک زده بر انتخاب وُ آریِ چهل‌ساله
        که سوز وُ آه بر بام ها روان داشت 
        بگو ؛ دی‌ماه 
        بی واسطه‌یِ فصل‌ها
        پیوسته به آبان، 
        آن‌چنان که موذن
        هزار وُ پانصد بار
        بر مناره اذان می‌کوبد
        بخوان ؛ بوسه...ترانه...سیلی 
        آنگاه که  سکوت 
        بر چلیپایِ تزویر غوغا داشت 
        بنویس ؛ صبر ...صبح ...فتح 
        تکرارِ مکررش 
        تا سپیده‌ی رهایی با من 
        #عارف_اخوان
        ۲
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        عباسعلی استکی(چشمه)
        دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ ۰۸:۲۴
        درود بزرگوار
        سپیدی بسیار زیبا و پر معنی است
        موفق باشید خندانک
        حنانه الادا
        شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ۱۹:۵۳
        جناب اخوان واقعا از اشعارتان لذت میبرم
        عارف اخوان
        عارف اخوان
        شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ ۱۴:۵۳
        بهارانی
        ارسال پاسخ
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0