سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 10 فروردين 1403
  • همه پرسي تغيير نظام شاهنشاهي به نظام جمهوري اسلامي ايران، 1358 هـ‌.ش
20 رمضان 1445
  • شب قدر
Friday 29 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    جمعه ۱۰ فروردين

    من برایت خواهم

    شعری از

    موسی شریفی

    از دفتر شعرناب نوع شعر نیمائی

    ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۹ تير ۱۴۰۰ ۰۹:۳۰ شماره ثبت ۱۰۰۴۱۰
      بازدید : ۱۰۷   |    نظرات : ۶

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    دفاتر شعر موسی شریفی

    من برایت آرزوها دارم ای معشوقه ای خود خواه من
    آرزویم همه این است
    که در جزیی ترین افکار و احساست
    توانم دید، از اندیشه هایی که به رنگ سبز آغشته ست
    و چشمانِ تو مانند وجودِ کودک چن ساله ای پرشورُ و پرسشگر به وجد آید
    وقلبت نازنینا 
    من نشانش را میان
    آشتی با بوی گلها و نوازش های بی گاه 
    و غذا دادن به اردک ها بهنگامِ طلوع فجر،خواهانم
    تا به این حد برسی
    که نخواهی ماری، فطرتا صاحب هیچ نیش و پر از زهر نبود 
    و نپرسی که چرا در زندگی مرگی هست
    من برایت خواهم
    که اگر صبحی طلوع شد و تو دیدی که هنوزم خورشید،
    به همه اهل جهان ،تابشش بی مزد است 
    و درختانِ پر از اکسیژن ،
    فارغ از صنعتِ چاپ،
    بازدادند ثمر
    با وجودِ سایه، که خنک میکند احوال همه مردم شهر
    تو غنیمت دانی
    وندانی که طبیعی است اگر باز هنوز،
    در دلِ داغ زمین، علفی می روید
    بلکه پنداشت تو یک معجزه از آن باشد
    من تمایل دارم معشوقا
    که اگر لایقِ چشمانِ سیاهت بودم
    و توانستم اگر لبخندی 
    بنشانم و شود روی تو چال
    بکنی بر این دال
    که تو را من بلدم در این عشق
    دست کم برای یک چند صد سال
    ۲
    اشتراک گذاری این شعر

    نقدها و نظرات
    عباسعلی استکی(چشمه)
    پنجشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۰ ۱۷:۳۶
    درود بزرگوار
    جالب و زیباست خندانک خندانک
    بهنود کیمیائی
    پنجشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۰ ۰۹:۱۳
    درودها





    ۰⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
    محسن ابراهیمی اصل (غریب)
    پنجشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۰ ۱۶:۳۸
    درود بر شما خندانک خندانک خندانک
    زیبا بود خندانک خندانک
    امید کیانی (امید)
    پنجشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۰ ۱۸:۳۹
    درود بی‌کران خندانک
    مجتبی شهنی
    شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۰ ۰۰:۲۲
    درودها



    💐💐💐💐💐💐
    پنجشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۰ ۲۳:۱۵
    خندانک
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0