شعرناب

*^جهانگرد خطرناک^*

امروزه همه ما یک دغدغه داریم که هرکجا برویم اثری از آثار آن را می بینیم!دغدغه ای که باعث تغییر سبک زندگی همه ما شده است!البته هستند کسانی که هنوز هم بر وجود این دغدغه شک دارند!بله!دغدغه ای که از آن حرف می زنم همان ویروس عجیبی است که این روزها مهمان کره زمین و زندگیمان شده!ویروسی که سفر دور و دراز خود را در کشور چین به پایان رسانده و بار سفرش را برای رفتن به کشورهای دیگر بسته است!اکنون هم به یکی از بزرگترین جهانگردان تاریخ تبدیل شده !ویروسی که همه از نحس بودن و کشنده بودنش حرف می زنند!ویروسی که....نه!قاتل زنجیره ایی که بیشتر از جنگ جهانی کشته به بار می آورد!این موجود کوچک که حتی از سلول های بدن انسان هم ریزجثهتر است یک دنیا را به خود مشغول کرده ! درست است که همه جا از بدی های این ویروس شنیده ایم و دیگر از حرف های کلیشه ای و تکراری خسته شده ایم اما اینجا می خواهیم کمی از فواید این ویروس را هم بیان کنیمبه قول معروف نیمه پر لیوان را ببینیم!
۱-ویروس کروناباعث کاهش سوانح رانندگی و تصادفات در ایران شده !با کاهش تردد های درون شهری و برون شهری میزان مصرف بنزین ۱۰درصد کاهش یافته و همچنین باعث کاهش سوانح رانندگی و تصادفات در بخش هایی از کشور شده است.
۲-آلودگی هوا در تمام کشورها کاهش یافته! طبق تصاویر ماهواره ای از چین که بر اثر ویروس کرونا این ایام را در قرنطینه به سر می برده اند مشخص شده که گازهای آلاینده ۲۵درصد نسبت به سال های قبل کاهش یافته اند یعنی حدود ۲۰۰میلیون متر مکعب کربن دی اکسید !این کاهش در کشورهای دیگر نیز گزارش شده شاید در نگاه اول این مقدار ناچیزی باشد اما همین درصد ناچیز باعث نجات میلیون ها انسان ۵تا۷۰ساله از مرگ زودرس شده!
۳-دید مردم نسبت به برخی مسائل تغییریافت! اینکه دیدیم در این شرایط فیلم و عکس هایی از خالی کردن مغازه ها و هجوم مردم بر سر اقلام بهداشتی و.... در کشورهای دیگر پخش شد و این اتفاقدر بسیاری از کشورها رخ داد و در کشور ما کمتر همچین اتفاقی افتاد باعث شد تصویر تحقیر آمیزی که برخی از مردم و کشور در ذهن خود داشتنداز بین برود.
۴- ایمان به فضای مجازی! با ورود ویروس کرونا به کره زمین مردم دریافتند که فضای مجازی کارایی مفیدی هم دارد و توانستیم آموزش های مجازی،جلسه های آنلاین و دورکاری را در کشور شروع کنیم و امیدواریم با این وضعیت موجود بتوانیم در این زمینه شاهد پیشرفت های بیشتری باشیم و بتوانیم سطح و رتبه این فضای آنلاین را ارتقأ دهیم.
و در آخر:
۵-کرونا باعث شد قدر یکدیگر را بیشتر بدانیم!با ورود ویروس کرونا به کشور و به وجود آمدن محدودیت ها و فاصله گذاری اجتماعی کمتر می توانیم به دیدار نزدیکان و دوستان برویم ،نمی توانیم اعضای خانواده و دوستان خوبمان را در آغوش بگیریم و یا حتی نمی توانیم دیداری تازه کنیم و بایکدیگر گفت و گو کنیم و دورهمی برگزار کنیم!پس در این مواقع احساس تنهایی کمی بیشتر می شود و به اهمیت وجود دوستان و نزدیکان بیشتر پی می بریم !
پس:تو نمی توانی فقط به شیوه ای منفی زندگی کنی!به دنبال مثبت ها باش (باب مارلی)
سعی کنیم کمی مثل کرونا باشیم ،کوچک اما طوری که یک دنیا را به خود درگیر کنیم!(سمانه دهقان)😊


0