شعرناب

اپدیت باشیم

سلام
در زبان ما هزاران ضرب المثل همچون عسل جای دارد و هر روز به انواع مختلف از این جملات قصار کوبنده استفاده میکنیم.قبلترها میگفتند اینها را باید با طلا نوشت البته با طلای گرمی 600 هزار تومان حقیقتا صرف نمیکند .ولی اگر کمی در عمق این جملات برویم میبینیم باید کمی اپدیت تر باشیم.کاش میشد ضرب المثلها هم بروز رسانی میشدند.البته نه مثل به روزرسانی واتس اپ که در اخر همان واتس اپ سابق است فقط دلش میخواهد حجم بسته ی ما را به ته دیگ سوخته برساند.
برای نمونه چند ضرب المثل که این روزها دقیقا برعکس شده اند.
آنکه دندان دهد نان دهد.چند نفر را خود بنده به شما نشان بدهم که 32 عدد دندان سالم در دهان دارند اما نان ندارند.
یا نابرده رنج گنج میسر نمیشود.اما این روزها فقط باید پول پارتی و پررویی داشته باشی نیازی به رنج کشیدن نیست.ژن خوب که باشی حتی اگر یکی از ان پله های دی ان ای ات با یکی از اقا ها رابطه دار باشد کافیست .پول میرسد کار میرسد شهرت میرسد بماند خیلی چیزهای دیگر هم میرسد که نگفتنش بهتر است.😀
یا مادر را ببین دختر را پسند کن.الان دقیقا برعکس شده است دختر را میبینند مادر را پسند میکنند .چون ان حجم از عمل زیبایی و پروتزی که به کار رفته صددرصد بی تاثیر در جلب جنس مخالف که الهه ی زیبایی از نگاهش کیم کارداشیان است نیست.
گندم از گندم بروید هی دی ز جو این هم ضرب المثلی است که اپدیت شده گفتم برای نمونه استفاده کنم تا بدانید همه ی ضرب المثلهایمان هم زیر خاکی نیستند.
گاهی فکر میکنم آیا میشود با این جملات تا ابد زندگی کرد؟آیا همه ی این ضرب المثلها درست و بی عیب و ایراد دهان به دهان چرخیده؟
در عصر ارتباطات و اینترنت در جایی که همه ی دنیا (غیر ایران البته)در حال رشد و ترقی به سرعت برق و باد هستند میشود به این گذشته تکیه کرد؟
تنها اصل اساسی غیر قابل تغییر انسانیت است در همه ی اعصار انسانیت فقط یک چهارچوب داشته است و خواهد داشت .همیشه دروغگو دشمن خدا بوده .همیشه ادم خوش حساب شریک مال مردم بوده همیشه پایان شب سیه سپید است.امیدوارم البته.
برای تا ابد ماندگار بودن برای ابدی شدن برای اینکه هرگز کسی نتواند به رفتارتان خرده بگیرد فقط انسان باشید.محبت کنید و در مقابل محبت دیدن سپاس گزار باشید.در این دنیا که محل گذر است نه پول نه ماشین نه خانه نه ویلا و نه جواهر برایتان انسانیت نمیخرد .انسانیت در پاک کردن اشک چشم دلشکسته ای خسته است در نوازش سر یتیمی تنهاست در دستگیری مستمندی درمانده است در لبخندی است که بر لبانتان نقش میبندد و به دیگران هدیه میدهید.
بیایید ابدی باشید.
از استاد عزیزم که الهام بخش این متن بودند سپاس گزارم
امیدوارم حق مطلب رو ادا کرده باشم.
ارزومند ارزوهایتان
شعله


0