شعرناب

بیمه بیماران اعتیاد


بیمه بیماران اعتیاد
بیمه‌ای که معتادان را تحت پوشش قرار می‌دهد تنها شامل معتادانی است که به مراکز درمان سرپایی مراجعه می‌کنند.
وی در ادامه تصریح کرد: معتادانی که در مراکز اقامتی مثلکمپ‌های ترک اعتیادپذیرش و از خدمات این مراکز بهره‌مند می‌شوند، نمی‌توانند از مزایایبیمه درمان معتادانبهره‌مند شوند.
معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: وزارت بهداشت از سازمان بهزیستی درخواست کرده است که در خصوص درمان معتادان در مراکز اقامتی تعریف واضحی ارائه کند و علت تحت پوشش بیمه قرار نگرفتن معتادان در مراکز اقامتی ترک اعتیاد، مشخص نبودن چنین تعریفی است.
براتی سده یادآور شد: طی روزهای آینده تعریف دقیقی از مواردی که شامل درمان معتادان در مراکز اقامتی ترک اعتیاد می‌شود به وزارت بهداشت ارائه خواهد شد و بیمه معتادان در این مراکز پیگیری می‌شود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر معتادانی که در مراکز درمان سرپایی تحت درمان قرار می‌گیرند، شامل بیمه می‌شوند و نوع داروی مورد استفاده برای درمان آن‌ها نیز مشخص است و این موضوع باید در مراکز اقامتی معتادان نیز به طور دقیق تعیین شود.
معاون پیشگیری ودرمان اعتیادمرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: برای بررسی مسئله تحت پوشش بیمه قرار نگرفتن معتادان در مراکز اقامتی، موضوع هزینه مطرح نیست و تنها باید تعریف درمان در این مراکز مشخص شود تا معتادان تحت پوشش بیمه قرار گیرند و در صورت نیاز بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.
باقر رمزی باصر
افتاده بپاخاسته


0