شعرناب

دهمین مواد مخدر : سلوی

دهمین مواد مخدر :
سلوی
اگر چه گیاه سلوی یا مریم گلی از خانواده ی نعنا، رزماری و آویشن است اما نباید آن را با این گیاهان یکسان بدانید زیرا سلوی به شدت توهم زا است. سلوی یک داروی گیاهی به شدت روانگردان است که برگ های اون به صورت خام جویده می شود اما معمول ترین روش مصرف آن دود کردن برگ های خشک به صورت سیگاری است.
وقتی که برگ خشک این گیاه دود می شود، اثرات قوی آن خیلی زود خود را نشان خواهند داد. تاثیر این ماده مخدر تنها 5 تا 10 دقیقه دوام داشته اما با شدت کمتری نیز می توان تاثیر آن را در ادامه نیز حس کرد. در کمال ناباوری سازمان اف دی اَی هنوز مصرف این ماده را ممنوع نکرده است و تنها در فهرست داروهای نگران کننده قرار دارد. البته توهم زا بودن تنها تاثیر این ماده نیست و مصرف کننده پس از دود کردن سلوی احساس سبکی و سفر در زمان و مکان را خواهد داشت.
همچنین حس هایی مانند چرخیدن و دردی ضعیف نیز در بدن مصرف کننده به وجود خواهد آمد. تاثیرات فیزیکی مصرف این ماده مخدر شامل گیجی، تهوع و عدم تعادل خواهد بود. برخلاف بسیاری دیگر از مواد مخدر، مصرف این ماده نشئگی و سرخوشی چندانی ندارد و فرد تنها کمی احساس خوب و بیشتر ترس را تجربه خواهد کرد. به همین دلیل اولین بار استفاده از این ماده مخدر معمولاً به منزله آخرین بار خواهد بود.
باقر رمزی باصر
افتاده بپاخاسته


0