شعرناب

کانادا مصرف ماریجوانا را آزاد می کند

گزارش ها از کانادا حاکیست که استفاده تفننی از ماریجوانا ممکن است تا روز اول ژوئیه سال ۲۰۱۸ با تصویب قانونی در پارلمان این کشور مجاز شود.
شبکه سی بی سی کانادا گزارش می دهد که دولت فدرال طرحی را برای قانونی کردن مصرف حشیش تا ماه آوریل ارائه خواهد کرد.
منابع آگاه به سی بی سی گفتند که اعضای حزب حاکم لیبرال اخیرا در جریان جدول زمانی ارائه طرح قرار گرفته اند.
این حزب مدت هاست قول آزادسازی ماریجوانا برای مصارف غیرپزشکی را می دهد.
سی بی سی گزارش داد که مقررات جدید تا حدود زیادی از توصیه هایی که یک گروه کاری منصوب شده از طرف دولت فدرال در ماه دسامبر ارائه کرده بود پیروی خواهد کرد.
این توصیه ها شامل پیشنهادهایی است که می گوید کانادا باید فروش حشیش برای مصارف تفننی به افراد بالای ۱۸ سال را آزاد کند و مالیات بر آن را براساس شدت گیرندگی محصول تنظیم کند.
آن کارگروه همچنین توصیه کرد اجازه پرورش ۴ گیاه شاهدانه (که ماریجوانا و حشیش مشتقات آن هستند) توسط بزرگسالان و حمل ۳۰ گرم ماریجوانای خشک به افراد داده شود.
به گزارش سی بی سی دولت فدرال بر عرضه این محصول نظارت خواهد کرد درحالی که استان های کانادا راه های توزیع و فروش را تعیین خواهند کرد.
قول جاستین ترودو نخست وزیر کانادا برای قانونی کردن مصرف تفننی ماریجوانا به سرمایه گذاری در کشت شاهدانه دامن زده است.
سهام کشتگرانی مثل آفریا، ارگانی گرام هولدینگز و کانوپی گروت از بزرگترین تولیدکنندگان این گیاه ارزش زیادی در بازار بورس پیدا کرده است.
استفاده از ماریجوانا برای مصارف پزشکی از سال ۲۰۰۱ در کانادا قانونی شد و ۴۰ شرکت مجوز تولید آن را دارند.
جوانان کانادایی از بزرگترین مصرف کنندگان ماریجوانا در جهان هستند.
دولت کانادا می گوید قانونی کردن این ماده ضمن اعمال مقررات سفت و سخت، کنترل آن را آسانتر می کند، از جرایم سازمان یافته می کاهد، باعث کاهش فشار بر پلیس و سیستم قضایی می شود و بهداشت عمومی را تقویت می کند.


0