شعرناب

برنده گرانترین جایزه ادبیات کودک و نوجوان


برنده گرانترین جایزه ادبیات کودک و نوجوان / نویسنده‌ای پس از شنیدن خبر توان ایستادن نداشت
فرهنگ>ادبیات -نویسنده کتاب پرفروش «الان چطور زندگی می‌کنم» جایزه پنج میلیون کرونی در زمینه ادبیات کودک و نوجوان را از آن خود کرد.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جایزه آسترید لیندگرن گرانترین و معتبرترین جایزه در زمینه ادبیات کودک و نوجوان سه‌شنبه به مگ روسف رسید. این نویسنده ساکن لندن پس از شنیدن خبر بردن جایزه آسترید لیندگرن از شادی بسیار توان ایستادن بر پای خود را نداشت.
بویل وستین رئیس نهاد جایزه آسترید لیندگرن برنده جایزه را در استکهلم پایتخت سوئد اعلام کرد و این خبر را از طریق تلفن به اطلاع این نویسنده زاده آمریکا رساندند. روسف پس از شنیدن خبر در تلفن گفت : «خدای من این فوق‌العاده است. باید بنشینم. باورم نمی‌شود.»
نخستین رمان روسف با عنوان «الان چطور زندگی می‌کنم» سال 2004 منتشر شد. البته جایزه 5 میلیون کرونی (معادل 615 هزار دلار آمریکا) آسترید لیندگرن برای مجموعه آثارش به او تعلق گرفت. وستین کارهای این نویسنده را این گونه توصیف کرد : «رمان‌هایی که با احساسات، عقل و منطق به یک میزان سخن می‌گویند.»
دولت سوئد از سال 2002 و پس از مرگ آسترید لیندگرن نویسنده سوئدی این جایزه را بنیان نهاد. لیندگرن برای مجموعه‌ داستان‌های «پی‌پی جوراب بلند» شناخته می‌شود.
منبع : رویترز / 5 آوریل


0