شعرناب

از مقایسه قیافه همسران تا شایعه درباره سر و سرّ رقیب؛ تشدید حمله‌های شخصی در انتخابات آمریک


دعوای دونالد ترامپ و تد کروز، دو داوطلب نامزدی حزب جمهوری‌خواه آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده، با حمله‌های شخصی این دو در روزهای اخیر بالاتر گرفته است.
تد کروز، سناتور محافظه‌کار که پس از دونالد ترامپ در رده دوم رقابت‌های درون‌حزبی جمهوری‌خواهان است، این میلیاردر نیویورکی را متهم کرده که پشت شایعات اخیر درباره "روابط خارج از ازدواج" آقای کروز است.
این شایعات با گزارشی در مجله پرفروش و حاشیه‌پرداز "نشنال انکوایرر" مطرح شده است.
تد کروز که خیلی از جمهوری‌خواهان مخالف دونالد ترامپ امیدوار اند بتوانند او را به جای آقای ترامپ نامزد نهایی حزب کنند، این گزارش را "آشغال و مطلقا دروغ" خوانده است.
سناتور تگزاس می‌گوید دونالد ترامپ پشت انتشار این شایعات است چون تنها کسی که در این گزارش به گفته‌هایش استناد شده، راجر استون است که پیش‌تر از مشاوران ارشد ستاد تبلیغاتی آقای ترامپ بوده است.
آقای کروز هم‌چنین اشاره کرده است که دیوید پکر، مدیرعامل "نشنال انکوایرر"، دوست نزدیک دونالد ترامپ است.
دونالد ترامپ در بیانیه‌ای هرگونه ارتباط با این ماجرا را تکذیب کرده است.
راجر استون که نامش در گزارش راجع به تد کروز آمده است، از چهره‌های معروف جمهوری‌خواهان در رسانه‌ها و حاشیه‌های این‌چنینی است. او کارش را با ریچارد نیکسون، از روسای جمهوری سابق آمریکا آغاز کرد و در آن‌زمان گفته می‌شد به "ترفندهای کثیفی" متوسل می‌شود.
مثلا درباره‌اش می‌گفتند از طرف ستاد تبلیغاتی رقیبان، صدها پیتزا سفارش می‌داد و به حساب آنها می‌گذاشت، راهپیمایی‌ها و تجمع‌های رقیبان را الکی از طرف آنها لغو می‌کرد، و خودش را جای هواداران رقیب جا می‌زد و رفتارهای زننده‌ای می‌کرد تا آنها را بدنام کند.
تد کروز در پاسخ به این سوال که اگر دونالد ترامپ نامزد نهایی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آینده شود، آیا حاضر است از او حمایت کند، حاضر نشد سر راست پاسخ دهد ولی گفت: "عادت ندارم از کسانی حمایت کنم که به همسر و خانواده من حمله می‌کنند".
نیش و کنایه‌های این دو نامزد که اوایل رقابت‌های جمهوری‌خواهان به نظر می‌رسید خوب با هم می‌سازند، از سه‌شنبه گذشته و در توییتر بالا گرفت.
ابتدا یک آگهی تلویزیونی با تصاویری از مجله مد "جی کیو" پخش شد که در آن ملانیا همسر دونالد ترامپ نیمه‌برهنه است و از مخاطبان آگهی پرسیده می‌شود که آیا حاضر اند چنین کسی بانوی اول آمریکا شود؟
ترامپ هم این تصویر را بازتوییت کرد که به نوعی قیافه همسر خودش ملانیا (سمت راست) را با قیافه هایدی همسر تد کروز (سمت چپ) مقایسه می‌کند.
دونالد ترامپ گمان کرد این آگهی را ستاد تبلیغاتی تد کروز ساخته است؛ نامزدی که خودش و حامیانش خیلی محافظه‌کار اند. از این بابت آقای ترامپ در توییتر به آقای کروز حمله کرد و تهدید کرد که با حمله به هایدی، همسر تد کروز، تلافی می‌کند.
تد کروز جواب داد که این آگهی را ستاد او نساخته است و دونالد ترامپ را "بی‌کلاس" و "بزدل" خواند.
روز بعد دونالد ترامپ عکسی از هایدی همسر تد کروز را بازتوییت کرد که در آن خانم کروز خوب نیافتاده بود و در کنارش هم عکس جذابی از ملانی همسر دونالد ترامپ بود و زیرش نوشته شده بود: یک عکس به هزار کلمه می‌ارزد!
آقای کروز هم در واکنش، آقای ترامپ را ترسو خواند و گفت که دست از سر همسرش هایدی بردارد.


0