شعرناب

سيستم پرداخت اندرويد گوگل آغاز به کار مي‌کند


زمان آن فرا رسيده تا علي‌رغم سردرگمي‌هاي موجود، سيستم Android Pay، دومين تلاش عمده گوگل در ايجاد کيف پول موبايلي آغاز به کار کند. گوگل مي‌گويد اپليکيشن جديد کارش را با گروه کوچکي از کاربران و به آرامي شروع خواهد کرد؛ قبل از اينکه اکثر گوشي هاي اندرويدي داراي NFC, به اندرويد ۴٫۴ کيت کت يا بالاتر به‌روز‌رساني شوند.
اگر قبلا برنامه Google Wallet را در گوشي خود نصب کرده‌ايد به زودي شاهد به روز رساني آن به برنامه جديدي تحت عنوان Android Pay خواهيد بود. گوگل نرم افزار Google Wallet را به عنوان اپليکيشني جداگانه بازطراحي کرده است و تمرکز آن را به طور جدي بر روي پرداخت هاي انجام گرفته بين خانواده ها و دوستان قرار داده‌ است.
درست همانند Apple Pay و Samsung Pay، سيستم جديد گوگل به شما اجازه مي‌دهد تا پرداخت هاي خود را بدون تماس فيزيکي کارت و به طور کامل با گوشي هوشمند خود انجام دهيد.
مشابه اپل، اين سيستم به فهرستي از بانکها و کارتهاي اعتباري سازگار با خود افزوده خواهد شد اما توجه به يک نکته لازم است و آن اينکه اگر تاکنون با Google Wallet کار کرده‌ايد ممکن است شانس خود را براي استفاده از Android Pay، موقتا و تا زماني که بانک مورد نظر از برنامه جديد گوگل پشتيباني کند، از دست بدهيد.
ليست بانک هايي که قرار است با گوگل همکاري کنند نسبت به Apple کمتر است اما به زودي تعداد بيشتري به گوگل مي‌پيوندند.
به علت اينکه هر دوي Apple & Android pay از فناوري NFC بهره مي‌برند، ليست فروشگاه‌ها و رستوران هايي که اپليکيشن جديد گوگل را مي‌پذيرند شبيه چيزي است که در ابتدا از اپل شاهد بوديم.
McDonald’s, Subway, Whole Foods, Wallgreens, Gamespot, Staples و … در طول هفته هاي آتي به طور کامل با Android Pay سازگار خواهند شد.
گوگل اعلام کرده در حال حاضر، اندرويد پي به روش Tap-to-pay محدود خواهد بود و نيمه ديگر اين پلتفرم که به مصرف کنندگان اجازه مي دهد اقلام خود را با برنامه اندرويد خريداري کنند هنوز براي آغاز به کار آماده نيست. واضح است که در سال جاري، اين پلتفرم به بلوغ مي‌رسد اما گوگل تا کنون زمان دقيق آن را اعلام نکرده است.
گوگل و اپل همچنين روش مشابهي را براي امنيت سيستم هاي پرداخت موبايلي خود در پيش گرفته‌اند. اندرويد پي از Tokenization استفاده مي‌کند تا کارت واقعي شما را از چشم بازرگانان دور نگه دارد؛ در عوض آنها يک شماره حساب مجازي خواهند ديد و گوگل ادعا مي‌کند که اطلاعات حساس پرداخت شما به طور امني بر روي دستگاه هاي اندرويدي سازگار، ذخيره مي‌گردد.
اگر گوشي خود را گم کنيد راجع به پرداخت هاي احتمالي توسط سودجويان نگران نباشيد چرا که از طريق Android Device Manager قادريد از راه دور پسوورد خود را تغيير داده يا آن را از دستگاه پاک کنيد.
البته يک خبر نه چندان دلچسب براي خوره‌هاي اندرويد آن است که با باز کردن قفل بوت لودر گوشي يا نصب کاستوم رام‌ها روي گوشي هوشمند اندرويدي خود ممکن است سازگاري گوشي خود با اين سيستم را از دست بدهيد.
از جمله اقدامات گوگل مي‌توان به آموزش دادن کارکنان خرده فروشي‌ها براي کمک به آشنايي هر چه بيشتر مردم با Android Pay است.
گوگل البته مي تواند روي کمک سه کمپاني مطرح Verizon, T-Mbile و AT&T حساب باز کند تا از قبل، اين اپليکيشن روي گوشي‌هايي با اندرويد آبنبات چوبي و بالاتر بارگذاري شود و اين مزيتي براي گوگل است طي جنگي که قرار است به زودي با اپل و سامسونگ داشته باشد.
نظر شما راجع به سيستم پرداخت جديد گوگل چيست ؟


0