شعرناب

بار دیگر گردنه اُحُد

سلام بر شما. مسأله اي كه پيش رو داريم و با پيشامد تازه در افق سياسي/اقتصادي توافق ژنو به فراموشي سپرده مي شود، موضوعسست شدن عزم ملي بر رويكرد به اقتصادمقاومتي است.
در اين ميان آنچه براي بعضي از تحليل گران مورد شك و ترديد واقع مي شود، پذيرش توأم با نوعي دلواپسي آمريكائيان است كه قطعيت توافق را در گرو راستي آزمايي سه ماهه معلق ساخته اند؛ اما از ديدي وسيع ترو افقي تازه تر مي توان بدان نگريستو از آن يك فرصت طلايي ساخت بدين معنا کهاين مدتدر وضعیتی متقابل،براي ما هم مي تواندمغتنم به حساب آيدچه آن كهعلاوه بر دستيابي ما نيز به راستي آزماييشان، تعيين كننده مسير قطعي خواهد بود؛ با این حال، از يك زيان عمده نبايد غفلت ورزيد كه آن همانا اتلاف وقت و تضييع فرصت براي پيشرفت در اقتصاد مقاومتي است. به عبارتي اين وضع مي تواند يك حيله براي عقيم ساختن نقشه رهايياز بن بست فشار اقتصادي باشد؛ البته اين يكاحتمال است و آينده را جز خدا نمي داند. شايد عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد. در هر صورت، زير دل ملت را نبايد با تحليل هاي هوايي خالي كرد.
پيشنهاد بنده اين است كه موضوع توافق به جاي خود اما نبايد گردنه احُد يعني استراتژي اقتصاد مقاومتي را رها كرد؛ تا اين كه اگر از آن جا سودي حاصل نشد از اين جا زيان نكرده باشيم!!!


0