شعرناب

ضرورت درمان اعتیاد کودکان کار و خیابانی


ضرورت درمان اعتیاد کودکان کار و خیابانی
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: با تلاش های صورت گرفته شده از ابتدای سال 93 تاکنون، حدود 900 کودک کار در شهر تهران به مدارس ارجاع داده شده اند.
به گزارش خبرگزاری موج،همایون هاشمیبا بیان این مطلب تصریح کرد: اجرای طرح آموزشی «حمایت کودک و خانواده» از ابتدای سال 93 تاکنون در دستور کار سازمان بهزیستی کشور قرار گرفته است.
وی افزود: طی 6 ماهه گذشته سال، این طرح اجرایی شده و در قالب آن، کودکان کار و بازمانده از تحصیل شناسایی و با برخی حمایت ها، توان بازگشت به مدارس را پیدا می کنند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اعتیاد برخی کودکان کار و خیابانی اظهارکرد: یکی دیگر از طرح های اجرایی سازمان بهزیستی، طرح شناسایی کودکان خیابانی و متکدیان بود که پس از شناسایی 2 هزار کودک در چارچوب این طرح، مشخص شد که تعداد زیادی از آنها که مشغول انجام کارهایی غیر از کارهای مناسب کودکان هستند، درگیر مقوله اعتیاد نیز شده اند.
هاشمی با تأکید بر لزوم راه اندازی مرکز ترک اعتیاد تخصصی کودکان در کشور خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از نوزادان در بدو تولد معتاد به دنیا آمده، اما؛ متأسفانه مرکز تخصصی برای ترک اعتیاد این کودکان موجود نیست و نیاز است نهادهای متولی در این زمینه ورود پیدا کرده و با کمک سازمان بهزیستی برای این معضل چاره اندیشی کنند.
وی در خصوص نحوه فعالیت شبکه فوریت های اجتماعی در سراسر کشور اذعان کرد: در حال حاضر در شهرهایی با جمعیت بالای 50 هزار نفر شبکه فوریت های اجتماعی ایجاد شده و بسته های خدماتی جدیدی در این شبکه تعریف شده است.
باقر رمزی باصر
افتاده بپا خاسته


0