شعرناب

ایهود باراک توضیح داد؛ چرا اسرائیل به ایران حمله نمی‌کند؟

به گزارش جهان به نقل از مهر، نخست وزیر و وزیر دفاع پیشین رژیم صهیونیستی با اشاره به ترس مقامات این رژیم برای حمله به ایران، به عواقب سنگین چنین حمله ای اذعان کرد.
سایت آمریکایی رادیو فردا (RADIOFARDA) نوشته است: "ایهود باراک" نخست وزیر و وزیر دفاع پیشین اسرائیل [رژیم اشغالگر قدس] گفته است هر بار که پیشنهاد حمله اسرائیل به سایت‌های اتمی ایران در کابینه کشورش مطرح می‌شد، نظامیان برجسته با این امر مخالفت می‌کردند، زیرا از عواقب آن نگران بودند.
ایهود باراک در مصاحبه با نشریه سیاسی وابسته به روزنامه هاآرتص که جمعه نوزدهم دی منتشر شد می‌گوید، با وجود این که شش سال پیش ارزیابی می کرد با روی کار آمدن بنیامین نتانیاهو پیشنهاد برای اقدام نظامی احتمالی علیه برنامه اتمی ایران با حمایت بیشتری روبه‌رو شود، اما مخالفت‌ها هنوز زیاد بود.
به گفته وی، شیمون پرز، رئیس جمهور صهیونیست ها، در صدر مخالفان بود و همیشه در برابر پیشنهادها برای حمله نظامی به برنامه های اتمی ایران ایستادگی می کرد.
ایهود باراک گفته است، برخی از مقامات دفاعی و امنیتی پیشین هم که مخالف حمله بودند، با سخنان و ارزیابی های خود در مورد "عواقب سنگین" چنین اقدامی، در دل افکار عمومی بذر ترس می کارند.
وی در بیان چرایی این ترس و دلهره در سرزمین های اشغالی افزوده است: این هراس دلایل محکمی هم داشت، زیرا ممکن بود که عواقب ضربه اسرائیل به سایت های اتمی ایران، به جنگ مستقیم میان اسرائیل با ایران و حزب الله بینجامد.
این نظامی و سیاستمدار پیشین اسرائیل گفته است، یکی دیگر از دلایل نگرانی افکار عمومی [رژیم صهیونیستی] اسرائیل، شناخت درست آنها از میزان توانایی اسرائیل بود، زیرا
ایهود باراک در مصاحبه با هاآرتص همچنین گفته است که نتانیاهو اسرائیل را به سوی یک "فاجعه" و "سقوط در دره" پیش می برد.آنها می گویند وقتی دولتی [رژیم اشغالگری] نمی تواند تصمیم های شجاعانه برای حل نزاع خود با فلسطینی ها بگیرد، چگونه می‌تواند وارد رویارویی نظامی با ایران شود.
در این میان، "ژنرال بنی گانتس" رئیس کنونی ستاد کل ارتش اسرائیل [رژیم اشغالگر قدس] از قدرت های مذاکره‌کننده با ایران خواسته است از دادن امتیاز به ایران خودداری کنند.
ژنرال گانتس روز چهارشنبه هفدهم دی، در سخنرانی در سفارت اسرائیل در واشینگتن، گفت تحریم هایی که در سالهای گذشته علیه ایران برقرار شده "به تغییرات سیاسی درونی" در این کشور منجر شده است.
به گفته رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل، "ایران هم اکنون تحت فشار زیادی به خاطر تحریم ها قرار دارد و لذا اکنون، زمان دادن امتیاز به ایران نیست و رویه فشار بر ایران باید ادامه یابد."
بنی گانتس مدعی شده است که شکست گفت و گوها میان قدرت های جهانی با ایران و طولانی ترشدن آن، می تواند به جنگ منجر شود.


0