شعرناب

شگرد تازه مافیای مواد مخدر در ایران


شگرد تازه مافیای مواد مخدر در ایران
قیمت این ماده مخدر در حال حاضر با کاهش 50 تا 60 درصدی روبرو شده است که این امر در گسترش طیف مصرف کنندگان آن از اقشار مرفه به اقشار با درآمد متوسط و پایین جامعه بسیار تاثیر گذار است.
به گزارش خبرنگار اجتماعی جهان، قیمت ماده مخدر شیشه در داخل کشور با سرعت چشمگیری رو به کاهش است که این کاهش قیمت، حاصل رقابت توليدكنندگان آمفتامين‌هايي مانند شيشه با قاچاقچيان ترياك و مشتقات آن، براي در اختیار گرفتن بازار مصرف در ايران است.
بر اساس این گزارش، قیمت شیشه در حدود 6 الی هفت سال پیش که توسط قاچاقچیان برای نخستین بار وارد بازار مصرف کشور شد، بسیار بالا و مختص اقشار مرفه جامعه بود. یکی از دلایل استقبال از این ماده مخدر از سوی اقشار مرفه این بود که تولیدکنندگان شیشه شایع کرده بودند به دلیل آمفتامینی بودن ترکیب شیشه امکان اعتیاد به آن وجود ندارد و این نکته باعث شده بود که این افراد برای فرار از انگ اعتیاد به مصرف شیشه روی آوردند.
شنیده ها حاکی است قیمت این ماده مخدر در حال حاضر با کاهش 50 تا 60 درصدی روبرو شده است که این امر در گسترش طیف مصرف کنندگان آن از اقشار مرفه به اقشار با درآمد متوسط و پایین جامعه بسیار تاثیر گذار است.
و ورود این ماده به ایران به وسیله قاچاق آغاز شد، اما متاسفانه با گسترش تولید داخلی و اضافه كردن هروئین به تركیبات این ماده، علاوه بر افزایش مصرف در بین جوانان، تخریبات جسمی آن نیز در كنار آسیب های روانی مصرف، به شدت افزایش یافت، به گونه ای كه این ماده در حال حاضر با تركیب «هروئین زیاد و مت آمفتامین كم» و با ایجاد بیش از 90 درصد آسیب جسمی، اولین ماده مخدر مرگ آور در كشور و در تمام دنیاست.
قیمتقبلی تهیه هر گرم شیشه 120 تا 150هزار تومانبود كه البته قیمت بالای آن عاملی برای كاهش خرید و مصرف این ماده محسوب نمی شد.
شیشهیاآیس در جنگ جهانی دوم به عنوان یک دارو ی موثر در رفع افسردگی برای سربازان استفاده می شده است .مصرف اینمواد مخدر عوارضی چونبیخوابی تا 72 ساعت ،توهم شدیدبطوری کهشخص ممکن استخود را از ارتفاع پرتاب کند، آسیب های شدید کبدی و جوش های صورت، بوی بد بدن، خرد شدن دندان ها، بوی بد ادرارف خستگی و کوفتگی ، خواب به حالت بیهوشی، سردردهای شدید، بی قراریو حرکات غیر ارادی اعضاء بدن مثل دست و سردرپی دارد .
باقر رمزی باصر
افتاده بپا خاسته


0