شعرناب

سادگی

سادگی
قبول دارید زیبایی و آرامش درسادگیه ؟
میدونم ، بعضیا قبول ندارند
اما زیبایی و آرامش درسادگیه
ایران همیشه استثناست ، حتی آرایشی که دخترها و خانمهای ایرانی دارند ، حتی درفیلمهای خارجی هم کمتر دیده میشه ، با اینکه گریم ، متداول فیلمهاست و این عجیبه .
کاری با مضرات مواد آرایشی و هزینه های آنها ندارم همین بکر بودن چهره ها بهترین چیدمانِ آنهاست و با تغییر آنها عملاً نمیگم توهین ، ولی یه جورایی قبول نداشتنِ نقاشیِ نقاش جهان را رقم میزنیم .
چند روزپیش بطور کاملاً اتفاقی چشمم افتاد به لبهای ورقلمبیده و قلوه ایِ غیرطبیعی دونفر که داشتند رد میشدند یهو چندش ام شد ، چون فکرمیکردم قاعدتاً همه باید بعد ازهرعملی قشنگتر بشوند نه زشت تر. گرچه ملاک زشتی و زیبایی هم درآدمها مختلفه ، بعضیها زشتیها برایشان زیباست و بعضی ها زیبائیها برایشان زشت .
همین موضوع سادگی را میتوان به اعمال ورفتارهم تسری داد اما این را هم قبول دارم که به تعداد آدمها دنیا وجود داره و هریک ازاین دنیاها دنیایی ازارتباطات شیمیایی و نورونی و ژنها درونشان جهانی ست که هیچ دونفری شبیه هم خلق نشده اند و دراین عالم موضوع یکسان بودن کاملاً منتفیه ، حتی دردوقلوها و چند قلوها . و اینهمه تنوع ، هنرمندیِ خالق را هرچه بیشتر به رخ میکشه .
اما سادگی ، علاوه بر زیبایی ، آرامش را هم درپیش دارد و حتی زشتی ، میتواند با رفتاری زیبا آنچنان تحت تأثیرقرارگیرد که زیبا جلوه کند .
بالاخره ما در دنیای عجیبی زندگی میکنیم .
درپناه حق شاد باشید
ارادتمند : بهمن بیدقی 1402/11/10


0