شعرناب

💫قوانین سلطنتی انگلستان🌟

🌟قوانین سلطنتی انگلستان🌟
🌿بنام اهورامزدا خالق بزرگ و یکتا🍀
Elizabeth II,Queen of Britian
الیزابت الکساندر امری در اوریل ۱۹۲۶ در میفر شهر لندن بدنیا امد،پدر او جرج ششم و مادر او شهبانو الیزابت مادر بود،پدر او زمانیکه برادرش شاه ادوارد هشتم در سال ۱۹۳۶پس از یک بحران قانونی مجبور به استعفا شد به سلطنت رسید،ایشان از ۶فوریه ۱۹۵۲ تاپایان عمر خود ملکه ی ۳۲کشور جهان از جمله کشورهای مشترک و المنافع : کانادا،ایرلند،اسکاتلند،ولز،دومنیکن و.........بودند.
او بصورت خصوصی در منزل به امر تحصیل پرداخت،پس از اغاز جنگ جهانی دوم چندی از وظایف عمومی خاندان سلطنت را برعهده گرفت،ایشان زنی رئوف و مهربان،دلسوز،شاد،عاشق موسیقی،ساندویچ و توت فرنگی ،لباسهای رنگارنگ،طبیعت،اسب سواری وحامی حیوانات بود و در کارهای خیریه و مذهبی بدون تحمیل بر مردم و اطرافیان شرکت میکرد،در طول جنگ در نیروی کمکی خدمات قابل توجه ای نمود.
در سال ۱۹۴۷ با شاهزاده فیلیپ دوک بزرگ ادینبرو ازدواج نمود که حاصل آن چهار فرزند بنامهای:
چارلز سوم،شاهدخت آن(Ann)،شاهزاده اندرو و شاهزاده ادوارد .
الیزابت با در گذشت پدرش رفته رفته حاکمیت محلهای بریتانیا،کانادا،استعمار زدایی افریقای جنوبی و چند کشور دیگر از جمله پاکستان،سریلانکا و.....را بدانها باز گرداند.
بر خلاف عده ای که تصویر نادرست و وهم انگیزی دارند ایشان به هیچ عنوان حق استفاده ی شخصی و خصوصی از جواهرات سلطنتی را ندارد،پادشاه و ملکه در انگلستان سمبولیک است و در صورت اختلاف سران بهترین مشورتها را بدانها میدهند.
از بیش از یکصد سال قبل تا امروز پادشاه حق انتصاب،عزل،سفارش،مهره گذاری را در سیاست ، اجتماع،اقتصاد و....ندارد.
تمام تصمیمات به عهده ی مجلس عوام و نمایندگانیست که توسط مردم انتخاب میگردد،ملکه و پادشاه دارای حقوق ماهیانه ی مشخصی هستند و اجازه ی استقراض،بخشیدن،کمک به خود و هیچ کشوری را از منابع مردم ندارند.
تمام برداشتها با تصویب پیشنهاد نخست وزیر بریتانیا مطابق با قانون اساسی و تصویب نمایندگان صورت میگیرد،اگر چنانچه کسی به قانون اساسی توهین نماید بازداشت،زندانی و جریمه میشود اما اگر به شخص ملکه توهین کند یا خانواده ی او تحت هیچ پیگردی نخواهد بود از همین روی طنزهای زیادی از خانواده و خود او بصورت کلامی،فیلم،عروسک و........ساخته و نمایش داده شده است(همانند فیلم مستر بین و دیدارش با ملکه)که خود او نیز در بسیاری از طنزها خندیده است.
قدیس سازی در انگلستان ممنوع و فقط قانون اساسی محترم شمرده میشود،
پادشاه و ملکه فقط تا ساعت ۱۴بعد از ظهر نقش پادشاهی دارند و پس از آن اجازه ی استفاده از منابع و خدمات دولتی ندارند و همانند شهروندان عادی زندگی میکنند،حتی اجازه ی صرف چای و قهوه ی دولتی ندارند، استفاده از خودرو و سایر خدمات ممنوع است.
در سالهای نه چندان دور بارها و بارها ملکه را عصرها در پارکها و معابر رویت میکردند که برای قدم زدن،دوچرخه سواری،خرید از فروشگاه در میان مردم بدون بادیگار و حراست ویژه حضور میافت،بعضا مردم و توریستها با او عکس یادگاری میگرفتند.
اگر چنانچه مردم انتقاد،پیشنهاد،دردی داشتند با او گفتگو نموده و ایشان توسط مباشر خود به گوش نخست وزیر میرساند بصورت مکتوب و پاسخ مکتوب.
فیلیپ همسر ایشان از ژنرالهای بلند پایه ی نیروی دریایی انگلستان بود،حقوق و مزایای وی نیز با ژنرالهای دیگر تفاوتی نداشت،باغات و املاک به ارث رسیده نیز میبایست مالیات پرداخت نمایند از همین روی برخی از کاخهای قدیمی به موزه تبدیل تا در امدی برای مرمت،حفظ،پرداخت مالیات داشته باشند.
ملکه در زمان حیاط خود سرکشی از بیمارستانها،نیروهای نظامی و انتظامی،دانشگاه ها،مدارس،محلهای کم توان و.....به عهده داشت،ایشان هم اکنون در کنار همسر خود در قلعه ی خانوادگی ونیزز و در یک قبر معمولی و ساده بخاک سپرده شده و مورد بازدید عموم نیز قرار دارد.
بسیاری از ثروت سلطنتی بیشمار انها سخن میگویند که کلیه ثروت ایشان و خاندانش بصورت ارثی تحت نظر خودشان است و اما ثروتهایی که توسط جنگ،استعمار،غارت و....بدست امده ثبت در اسناد ملی انگلستان بوده و هیچ صاحب فردی ندارد و پشتوانه ی ملی انگلستان محسوب میگردد.
✍️م.مدهوش♥️
برگرفته از کتاب قوانین انگلستان🇬🇧
ویکی پدیا اسرار خاندان سلطنتی انگلستان
نویسندگان و محققان و ژورنالیستهای انگلیسی و غیر انگلیسی....
منابع سلطنتی بریتانیاB.B.C


0