شعرناب

چه ڪسی؟

چه کسی است که تعیین میکند آینده ات روشن است یا تیره ؟ چرا یک روز صبح پا میشوی و فکر میکنی آینده تیره است و روز دیگر آینده را روشن میبینی و تمام احساساتت بر اساس این تحلیلها تغییر میکند !؟
چه کسی یا چه چیزی است که تعیین میکند که فلانی که کلی به تو خوبی کرده و حالا یکبار هم بدی کرده، آدم خوبی است یا بد ؟ چرا یک روزی فلانی را خوب میبینی(با توجه و یادآوری و تمرکز روی کارهای خوبی که به تو کرده) و چرا یک روزی همان آدم را به خاطر تمرکز و گیر دادن به یک اشتباهش یا یک ویژگی بد اش آدم بدی میبینی !؟ اساسا چه کسی است که دارد تعیین میکند که تو به چه چیزی باید در آدمها توجه کنی و در نتیجه بر اساس آن قضاوتشان کنی و بعد حال خودت هم بر اساس این قضاوتها تغییر کند و خوب و بد شود !؟
چه کسی است که تعیین میکند چقدر در آمد داشتن زیاد یا کم، ممکن یا نا ممکن است ؟ چیست آنچه که یک روز یک هدف را ممکن و روز دیگر آنرا نا ممکن تلقی میکند ؟!
کیست یا چه چیزی است که تعیین میکند مفهوم اعتماد به نفس چیست و چه کسی است که قصه سر هم میکند که تو اساسا اعتماد به نفس داری یا نه !؟
چه کسی از قبل تعیین کرده که تو به فلان هدف میتوانی برسی اساسا یا نه !؟ یا شاید هم خود داری در هر لحظه تمام این قصه ها را در ذهنت میسازی و بعد اسیر و نقش اول فیلمنامه و قصه هایی که خودت ساختی میشوی…
چه کسی است که دارد حکم میدهد و تعیین میکند که تو خوشبخت هستی یا بدبخت !؟!؟ و چرا این حاکم یک روز تو‌را خوشبخت مینامد و یک روز بدبخت !؟!؟ اصلا معیار خوشبختی و تعریف کننده این معیار کیست !؟ اساسا چه کسی میتواند آنرا تعریف کند !؟
فکر کن و دنبال پاسخش از فرد دیگر نباش. خودت فکر کن. فقط خودت


0