شعرناب

فراخوان شعر*مرگ*

با سلام بر اهالی شعر ناب
در فراخوان قبلی حرف از زندگی زدیم و چه اشعار زیبایی خواندیم و امیدوار بودن به زندگی را کنار هم در واژه واژه مان سرودیم و خواندیم
دوباره آمدم بگویم زندگی در این دنیا یک بخش از زیبایی طبیعت و یکسوی افرینش است و دلیل نمی شود که مرگ و اندیشیدن به مرگ را فراموش کنیم و اینکه بخش دیگری از جهان خلقت مرگ است مرگی که خود ورود به زندگی دیگری است
میدانم که دوستش نداریم و خاطرات تلخی هم....اما قطعا ترسی نخواهیم داشت و سعی میکنیم نداشته باشیم
«اگر مرگ زمانی تابوی نهایی بود، حالا دیگر ظاهراً نیست. در سال های اخیر تلاش فزاینده‌‌ای برای بحث دربارۀ مرگ و مردن، چه در خانه‌ها و چه در عرصۀ عمومی انجام شده است. برای مثال، کافه هایی در سراسر جهان گسترش یافته‌اند و مردم می‌توانند در این کافه‌ها هنگام نوشیدن قهوه و خوردن کیک، دربارۀ ترس‌هایشان صحبت کنند.
اما چرا فکر به مرگ ما را سختگیرتر، محافظه‌کارتر و مذهبی‌تر می‌کند؟ بر مبنای نظر بسیاری از نظریه‌پردازان، یادآوری‌ مرگ ما را وامی‌دارد که به دنبال فناناپذیری بگردیم. بسیاری از ادیان، جاودانگی به معنای واقعی کلمه را به پیروانشان وعده می‌دهند اما وابستگی‌های سکولار ما نظیر وطنمان یا گروه قومی‌مان نوعی نمادین از جاودانگی را پیش پای ما می‌گذارند. این گروه‌ها و سنت‌هایشان بخشی از وجود ما هستند و عمرشان از ما بسیار بیشتر است.
متن بالا مقدمه ای بود که با اجازه مدیریت محترم سایت شعر ناب همه شاعران کلاسیک سرا و شعر نو سرایان عزیز حاضر در سایت را دعوت کنم که در صورت تمایل اشعار خود را در وصف «مرگ» ارسال نمایند.
در پایان به سه نفر از عزیزان به قید قرعه
نفر اول پانصد هزار تومان وجه نقد
نفر دوم یکسال اشتراکرایگان
نفر سوم شش ماه اشتراک
به پاس مشارکت در فراخوان اهدا خواهد شد.
(مهلت: تا دهم مرداد ماه، ضمنا اشعاری در قرعه کشی ترتیب اثر داده خواهد شد که از حداقل کیفیت فنی و ادبی برخوردار باشد)
با سپاس فراوان
موسیقی عجیبی ست مرگ
بلند می‌شوی
و چنان آرام و نرم می‌رقصی
که دیگر هیچکس تو را نمی‌بیند
گروس عبدالملکیان


0