شعرناب

مایکل باند نویسنده‌ی انگلیسی

"مایکل باند"، نویسنده انگلیسی خالق شخصیت خیالی «خرس پدینگتون»، بود که در سه‌شنبه ۲۷ ژوئن ۲۰۱۷ برابر با ششم تیر ماه ۱۳۹۶ پس از یک دوره کوتاه بیماری در سن ۹۱ سالگی، درگذشت.
او نخستین بار در سال ۱۹۵۸ در کتاب «خرسی به نام پدینگتون» این شخصیت را به دنیا معرفی کرد. تا کنون بیش از ۳۵ میلیون نسخه از سری کتاب‌های «خرس پدینگتون» در سراسر جهان فروخته شده است.
«خرس پدینگتون‌» پس از سال ۱۹۵۸ به یک شخصیت محبوب تبدیل شد. با اقتباس از داستان‌های «خرس پدینگتون» سریالی تلویزیونی ساخته شد و سال ۲۰۱۴ فیلمی سینمایی درباره این شخصیت اکران شد و در گیشه به موفقیت رسید.
مایکل باند در ۱۳ ژانویهٔ ۱۹۲۶ به دنیا آمد. او در جنگ‌جهانی دوم شرکت داشت و فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۹۴۵ آغاز کرد. او سال ۲۰۱۴ گفته بود که برای رضایت خاطر خودش شخصیت پدینگتون را خلق کرده است و تا زمانی که توان داشته باشد به نوشتن این مجموعه کتاب‌ها ادامه خواهد داد.
مایکل باند علاوه بر خرس پدینگتون، شخصیت‌های دیگری هم برای کودکان خلق کرد؛ از جمله مجموعه انیمیشنی «باغچه سبزیجات»، «موشی به نام پنج‌شنبه»، و یک کارآگاه فرانسوی به نام موسیو گریپ‌فروت.
باند در سال ۲۰۱۵ برنده رتبه امپراتوری بریتانیا شد.
گردآوری و نگارش:
#لیلا_طیبی (رها)


0