شعرناب

انتها قبادی نویسنده‌ی کامیارانی

بانو "انتها قبادی" نویسنده‌ی ایرانی زاده‌ی سال ۱۳۵۶ خورشیدی در روستای شاهینی از توابع شهرستان کامیاران در استان کردستان است که کتابی به نام «انتها ملکه رنج‌ها» دختری که با مشکلات مالی، جسمی و بی‌سوادی مبارزه کرد را به چاپ رسانده است.
مبارزه با بی‌سوادی اما تنها چالش زندگی "انتها" نيست. يك سرماخوردگی ساده عاملی برای گرفتاری‌اش در يك بيماری شده و پس از آن معلوليت شنوايی از هر دو گوش و بينايی از چشم راست را در پی داشته است.
او سرگذشت خود را طی دو سال به صورت کتاب به رشته تحریر در آورده است. این بانوی کامیارانی تحصیلات خود را از دوران نهضت سواد آموزی در روستا آغاز کرده و توانسته با پشتکار و توانایی خود مدرک تحصیلی کارشناسی علوم اجتماعی را کسب کند.
اين بانوی سخت‌كوش زندگی‌نامه‌اش را در دوران دانشجويی به ثبت رسانده و پس از آن كه يكی از استادان دانشگاه داستان زندگی‌اش را می‌خواند، او را تشويق می‌كند كه آن را به چاپ برساند. "انتها" می‌گويد: بايد از استادم آقای ملكی تشكر كنم كه داستانم را پندآموز دانست و برای نخستين بار با تقبل هزينه چاپ كتاب به عنوان هديه، من را حمايت كرد.
او با دست خالی و با تكيه بر توان خود اكنون «انتها، ملكه رنج‌ها» را به چاپ پنجم و بیشتر رسانده است. میرجلال الدین کزازی بر این کتاب مقدمه‌ای نوشته و توسط انتشارات نو بیان کردستان به چاپ رسیده است.
این کتاب در سی و یكمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران در سال ۱۳۹۷ عرضه شده بود.
گردآوری و نگارش:
#زانا_کوردستانی


0