شعرناب

کسی که ...

سلام و احترام
مقولاتیمثل : محبت ، مهربانی و احترام و اَمثالهُم ،ارزش هایی دوسویه هستند عینِ کفّه ی ترازو و میزان که تک بُعدی ویک طرفه بودن و بالاپایینشدنش در بسیاری از مسائل ،تاثیراتی نافذِمنفی در زندگانی جهانیان و کائنات دارد .
کسانی هستند که گروهک های تروریستی و ظالمان و چپاول گرایانی مثل داعش و طالبان و مانندانشانرا لعنت می فرستند اما در عمل و مَنِش و رَوِش ، دستِ این قبیلرا انگار از پُشت بسته اند و خودشان اگرچه ظاهرخوشایند ولی نزدِ خدا و خَلقِ خدا از داعش و طالبان به مراتب جنایتکارتر و خطرناک ترند.
- همان ها که هرگز خیرشان به کسینمی رسد و جز به خودشان و منافعِ شخصی شان نمی اندیشند ؛ از داعش خونخوارترند.
- کسی که از پاکنهادی و سادگیِ کسی سوء استفاده می کند و گمان می برد خیلی زرنگ تشریف دارد از داعش پُرروتر و بی شرم تر است .
- کسی که به نامِ دیگران و به کامِ خودش کاری به زعمِ خودش بس پُرسود انجام می دهد ؛ از داعش منفورتر است .
- کسی که در دوران ِ کرونا واکسن می زند و خود را به نفهمی زده و به بهانه ی واکسن زدن به مهمانی و عیش و نوش بدونِ حتی ماسک می پردازد ؛ از داعش و طالبان قاتل تر است .
- کسی که مزاحمِ زندگی کسی می شود و باعث اختلاف می گردد؛ از داعش ناسالم تر و نفوذی تر است .
- کسی که جز عذاب و دردسر و خستگی برایتان خیری ندارد از داعش جسورتر است .
- کسی که باحرف های جاهلانه اش و بانیشِ زبانِ مارگونه اش دلی را به راحتی می شکند و قلب انسانی رابه درد می آورد از داعش زشت روتر و پَلَشت خوتر است .
- کسی که مصدرِ غم و غصّه برایتان است و شادیِ خودش را سرمستانه دراندوهِ شما می جوید از داعش ذلیل تر است ‌.
- کسی که آسودگیِ روح و خیالَش در قضاوت و غیبت و بَدگویی از شما نزدِ دیگران و با زمین خوردنِ شما به دستش می رسد از داعش تبهکارتر است .
- کسی که عمرِ خود را صرفِ جمعِ ثروت و دارایی در جهتِ چشم و همچشمی می نماید از داعش خبیث تر است .
- کسی که به جز خودش به آبرو و عزّت و آرامشِ دیگران لحظه ای نمی اندیشد از داعش غارتی تر است .
- کسی که تَوَهّمِ دانایی اش گوشِ فَلک را کر می کند و لفّاظی اش عالَمی را زَجراثر می دارد از داعش رسواتر است .
- کسی که با نقابِ دین و در لباسِ تقدّس مردم را فریب می دهد و جان و مال و آبرویشان را در گروِ تابعیتِ خویش می نهد از داعش فاسدتر است .
- کسی که از بالا به دیگران نگاه می کند و در غروری بیجا غرق شده است از داعش هم شَرورتر است .
- کسی که دروغ می گوید و جرات صداقت را ندارد ؛ از خدا دور و از داعش بی بُنیه تراست .
- کسی که اثباتِ حضورِ خودش را در کوشش برای نفیِ حضورِ دیگران می داند از داعش مردم آزارتر است .
- کسی که از وقت و دانش و داراییِ مظلومی ، پلّه های ترقّی و پیشرفت برای خودِ از خدا بی خبرش می سازد از داعش مُرده خوارتر است .
- کسی که به مجموعه ی خود جبّارانه ظلم روا می دارد و از حال و وضع ِ معیشت و زندگی ایشان بی اطلاع و ناآگاه است از داعش خودخواه تر است .
- و درنهایت کسی که یگانه خدا را ناظر بر کردارِ ریز و درشتِ خویش نمی بیند و در حقِ کوچک و بزرگ پنهانکارانه ستمکار است از داعش و از هر ابلیسی حرامی تر و به نیستی ، سزاوارتر است .
- دراین دنیای گُذرا فقط به کسی باید اعتماد و ایمانِ قلبی داشت که بودنش مایه ی آرامش و خیر و برکت و شادی و لبخند و اطمینان خاطر باشد هرچند که چنین افرادی دُرّ گرانِ کمیاب اند و جزوِ " قلیلاً مِن عبادی الشَکور" هستند .
بیست و سه شهریور ماه سال ۱۴۰۰ ه.ش


0