شعرناب

عشق حقیقی

گفتگوی مغز با قلب:
_مغز:قلب میدونی معنی عشق چیه؟!
_قلب:معنی ساده اش اینه؛ع: علاقه ش:شدید ق:قلبی
_ یعنی چی میشه بیشتر توضیح بدی؟!
_یعنی یکی به خونه ی من وارد میشه به مرور زمان ازش خوشم میاد،تو هم هی بهش فکر می‌کنی این میشه علاقه.نمی تونم اونو فراموش کنم تو جز اون به هیچ کس دیگه ای فکر نمی کنی و هردومون بهش وابسته میشیم این میشه شدید.اگر هزاران نفر برتر ،زیباتر و بهتر از اونو تو دنیا دیدیم باز هم اونو با کسی عوض نمی کنیم فقط اون تموم دنیا و زندگیمون میشه این میشه قلبی.
_چه تعریف قشنگی در مورد عشق گفتی...به نظرت هر کسی که عاشق میشه حتماً به عشقش میرسه یا نه؟؛
_تو این دنیا لزوماً افراد عاشق به هم نمی‌رسند. خدا این دنیا رو طوری طراحی کرده که هر کس به چیزی که بهش دلبسته باشه و دوستش داشته باشه آزمایش میشه.حالا فرق نمیکنه اون چیزی که آدم دوست داره یه آدم دیگه ای باشه یا یه شئ و یا یه چیز دیگه . میدونی حکمت های خدا رو کسی نمی تونه درک کنه گاهی حکمت نرسیدن به عشقه و گاهی رسیدن به عشق .
_درسته ،گاهی یه نفر تموم تلاششو می‌کنه که به کسی یا چیزی که دوست داره برسه اما خدا مانع های زیادی سر راهش میزاره،این مانع ها یا باعث میشن که صبرش زیاد بشه ،جا نزنه و نمیشه قوی بمونه و گاهی باعث میشن که تسلیم امر الهی بشه و خودشو به دست خدا بسپاره و همراه با تلاش و توکل به این باور برسه که هر چی که خدا صلاح می‌دونه همون میشه.
_دقیقا ....اما گاهی خدا یه نفر رو به عشقش می‌رسونه اون آدم هم مغرور میشه و میگه من با تلاشایی که کردم بهش رسیدم، اینجاست که خدا دوباره اون آزمایش می‌کنه تا به خودش بیاد و دست از غرورش برداره و به این باور برسه که تو این دنیا هیچ کاری بدون اراده و خواست خدا انجام نمیشه.
_به نظر من نه تنها در مورد عشق بلکه در تمام مراحل زندگی خدا بنده هاشو آزمایش می‌کنه گاهی با رسیدن به خواسته ها و گاهی با نرسیدن . زندگی تو این دنیا خیلی سخته،آدم واقعی آدمی هست که تو هر شرایطی از زندگیش جا نزنه و با توکل و اعتماد به خدا به زندگیش ادامه بده.
_همه این حرفا در مورد عشق درست بود اما بزار یه چیزی بهت بگم که تکمیل کننده همه حرفامون باشه , خاصیت من قلب دلبسته شدن به همه چیزه، هر چیزی که سر راهم باشه ازش خوشم میاد...اما می تونم خودمو کنترل کنم و به هر چیز فانی که تو این دنیاست دلبسته نشم اینجوری نه اینقدر عذاب می کشیم و نه اینقدر زندگیمونو نابود می کنیم،به نظر من تنها کسی که لایق عشق هست فقط خداست چون تنها معشوقی هست که مطمئنیم بهش میرسیم.
#مرضیه داروزهی شه بخش


0