شعرناب

درد بی درمان

سلام و درود
بعد از مدتی غیبت و دوری از این جمع بزرگ و عزیز و فرهیخته بازگشت مجددم رو به خودم تبریک میگم😁
هرچند انرژی کمتری در خودم میبینم ولی همین قدر انرژی یعنی من زنده ام.هنوز موتور سرودن و نوشتنم گرم نشده اما هنوز بینا به مصائب و مشکلات مردم هستم و هنوز قدرت قلم انقدر هست که چند کلامی بنویسد خواه اثر گذارد خواه نه.
در این روزهای ارامش اجباری و در این فراز و نشیب ها تازه میفهمیم ارامش و سلامت از هر چیز مهم تر است از ارامش بگذریم درِّ نایابی است گوهری نادر در مملکتی که خیلی ها اصلا یادشان نیست اخرین بار کی نفس راحت کشیده اند.
میروم سر اصل مطلب البته نه ان اصل مطلبی که در خواستگاری منتظرند که بروند سراغش.اصل اساسی سلامت.تا وقتی در سلامت کامل به سر میبریم درک نمیکنیم بعضی مردم با چه مصائبی روبه رو هستند جالب اینجاست قرار بود دغدغه ی بیمار فقط درمان بیماری باشد اما درد پارا فراتر گذاشت و تا جیبهای خالی مردم که هیچ تا کبد و کلیه شان رسوخ کرد.
وقتی دفترچه ی بیمه ای که امید به مددش داری هرچند مدد حقیقی باید از خدا برسد با روی سیاه از پیشخوان داروخانه برمیگردد و حساب صفرهای داروهایی که داری از حساب ستارگان اسمانت بیشتر است انگاه درک میکنی چرا روی دیوار ها زیاد روبه رو میشوی با کلیه فروشی،کبد فروشی .جدیدا هم که قیمتها با دلار بالا میکشد و لامصب با هیچ التماس و خواهشی از بالاها پایین نمی اید وقتی هم اعتراض میکنیم که دلار که فروریخت پس چرا این صفرها هنوز نریخته است میگویند خرید قدیم است .ای مرده شور قدیم را ببرند که فقط گرانی اش به تن مردم سابید.
راستش انقدر این داروها با ارزش و گران قیمت شده اند که فقط باید بگذاری جلوی اینه و نگاهشان کنی و حالت خوب شود دیگر از بوییدن کباب گذشته است باید به رویت دارو از پشت ویترین داروخانه ها بسنده کنیم گاها این رویت هم امکان پذیر نیست که بعضی از داروخانه ها از خانه ی خیلی هایمان شیک تر و باکلاس تر است من که چند بار فکر میکردم دارم پا به تالار میگذارم .
نمیدانم گفتن درد دردی را دوا میکند یا نه اما اگر همینقدر بدانیم و درک کنیم اگر دردمان بگیرد شاید کم کم از جایمان تکان بخوریم و به داد یکدیگر برسیم .
فکر میکنم در خانه ی خیلی هایمان داروهایی هست که به درد خودمان نمیخورد ولی میتواند مرهم درد خیلی ها باشد اگر چنین گنجینه ای درخانه دارید میتوانید هم از فساد و تولید زباله بکاهید هم با رسیدن این داروها به دست گرفتارانی که به این داروها نیاز دارند انسانیت را پررنگ تر از پیش کنید.فکر میکنم هر محله ای خیریه ای دارد تا این داروها را جمع اوری کنند و به دست اهلش برسانند.
انسانیت با تقسیم کردن کمتر نمیشود بلکه بیشتر و بیشتر میشود.
امروز که دستمان میرسد کاری کنیم فردا ممکن است دیر باشد برای دلسوزی هایمان
شعله


0